Огласувачот Poliklinika Croatia, заедно со агенциите Go2Digital, Bruketa&Žinić&Grey и Millenium Promocija, ја освоија наградата Red Dot во категоријата „Advertising/Out of Home & Ambient“ за кампањата што одговори на тивката пандемија на проблеми со здравјето на ‘рбетот – „Исправи се“. Станува збор за награда која важи за најценето меѓународно признание за квалитет во областа на дизајнот, а добитниците ги избира жири составен од 43 експерти од повеќе од 20 земји во светот.
Поради седентарниот начин на живот и прекумерната употреба на мобилни уреди, во Хрватска се случува тивка пандемија. Речиси половина од населението потенцијално се соочува со проблеми со ‘рбетот, често без воопшто да биде свесно за тоа. Затоа Poliklinika Croatia, во сопственост на осигурителната компанија Croatia Osiguranje – водечки хрватски осигурител и дел од групацијата Adris – реши да се соочи со овој проблем. Во соработка со агенциите Go2Digital, Bruketa&Žinić&Grey и Millenium Promocija, тие ја искористија технолошката иновација како главен инструмент за превенција на заболувања.
Како функционира кампањата? Минувачите едноставно застануваат пред дигитален панел опремен со технологија за компјутерски вид и софтвер што го скенира нивното држење на телото. Со анализа на закривеноста на вратниот, средниот и долниот дел на ‘рбетот преку осум клучни точки, системот ги открива можните неправилности и веднаш дава повратна информација. Резултатите се прикажуваат визуелно и бројчано, со јасно означени ризични подрачја. Кај оние кај кои се забележани неправилности, дигиталниот панел веднаш нуди можност за закажување преглед кај физијатар, со што се поттикнува моментална реакција.
„Исклучително сме среќни и горди поради ова признание, бидејќи потврдува колку е важно да се инвестира во проекти кои се грижат за здравјето на луѓето. Нашата желба беше да потсетиме колку е лесно човек да го занемари сопственото тело во брзото секојдневие, но и колку е едноставно да се направи мал чекор кон промена. Драго ни е што успеавме да ја споиме технологијата со емпатијата и да покажеме дека иновациите можат да служат за подобро здравје и поквалитетен живот“ – посочува Маја Тукаковиќ, маркетинг директорка на Poliklinika Croatia.
Вкупно 106.642 минувачи извршиле скенирање на нивното држење на телото, собрани биле 50.521 електронски мејл адреси во согласност со GDPR, а бројот на специјалистички прегледи се зголемил за 46%. Кампањата допрела до 77,92% од населението на Хрватска (според формулата на Sainsbury). Забележани се 81,8% повеќе интеракции во однос на просекот за ваков формат на реклами, а просечното време на гледање било за 804,76% подолго – 16,9 секунди, наспроти вообичаените 2,1 секунди.
Дури 97% од учесниците инстинктивно го исправиле држењето на телото за време на скенирањето. Сепак, целта на оваа кампања е долгорочно подобрување на резултатите од Европската здравствена анкета за Хрватска.
Со оваа кампања, Хрватска не само што влијае врз прашањата на јавното здравје, туку и ја преобликува улогата на огласувањето во современото општество. Луѓето порано гледаа реклами, а денес – рекламите ги гледаат луѓето.
Доделувањето на наградите Red Dot се одржа во Берлин на 7 ноември 2025 година, а добиеното признание потврдува дека проектот е не само општествено корисен, туку и меѓународно признат по својата креативност, иновативност и дизајнерска извонредност.

















