Регионот на Централна и Источна Европа е полн со таленти
Вториот ден на NEM Zagreb 2023, настан фокусиран на телевизиски серии и филмска продукција, продолжи со презентации на новите ТВ проекти развиени во регионот на Централна и Источна Европа (ЦИЕ), обезбедувајќи им на посетителите многу можности да се сретнат и разговараат со колеги ТВ продуценти и да учествуваат во панели кои се фокусираат на најновите трендови во телевизиската индустрија.
За прв пат на NEM Zagreb, на Божиќната забава организирана од Mediavision, Mediatranslations и Pickbox беа објавени победниците на натпреварот NEM Awards.
Победниците на NEM Awards во пет различни натпреварувачки категории ги вклучуваат:
- Серија по сценарио: Рене Гало – “Mild Miracles”
- Долгометражен филм според сценарио: Миле Божиќевиќ – “Mothers of Humanity” и Дарија Стилин – “Tied Up”
- Документарна серија / долгометражен документарен филм: Јулија Грошек –”Sugarland”
- Формат за забава без сценарио: Мартичка Божилова и Искра Ангелова – “Eat a Book”
- Најдобра драмска ТВ серија во ЦИЕ: Warner Bros. Discovery – “Spy / Master”
„Овогодинешното жирирање беше со највисок квалитет, со врвни професионалци од Италија, Франција, Германија, Обединетото Кралство и други земји надвор од регионот на ЦИЕ како членови на жирито. Сакавме да бидеме сигурни дека оценувањето ќе биде праведно за сите учесници, вкупно околу 250, во различни категории на натпреварот“ – истакнува Сања Божиќ-Љубичиќ, извршен директор на Pickbox, Mediatranslations, Mediavision и NEM.
Во Content Showcase, дел од програмата наменет за презентација на нови телевизиски проекти, беше докажана моќта на регионот на ЦИЕ во сферата на креативноста и иновативноста. Марек Солон-Липински, директор за меѓународни односи во TVP, претстави програма со презентации на следните проекти:
- “Frontwards”: Михал Колар, продуцент и режисер, KFS Production и Лукаш Зигмунд, сценарист
- “The Vespiary”: Павел Черепин, украински продуцент, режисер и креатор
- “Winemaker’s Daughter”: Сергиу Скобиоала, продуцент
- “The Lake”: Естер Санчез, директор за стратегија, Grupo Ganga и Ориол Кардус, режисер и сценарист за кино и телевизија, Grupo Ganga
- BH Telecom: Нина Бабиќ, соработник и експерт, BH Telecom
Можностите за едукација обезбедени од NEM Zagreb, исто така, се препознати како едукативни можности од највисоко ниво. Како дел од наградите за најдобрите 3 финалисти во секоја категорија на NEM Contest, работилницата за анализа на сценарио претставуваше дводневен настан кој обезбеди длабинска анализа на најдобрите проекти пријавени во натпреварот. На настанот имаше и два „мастеркласови“ – еден на Стив Метјуз, извршен директор за содржини според сценарио во Banijay, кој зборуваше за сложеноста на развојот на телевизиска серија од продажба на проектот до клучните фази на неговата продукција, а другион на Френк Спотниц, извршен директор и извршен продуцент во Big Light Productions, кој сподели знаење и практични совети за подобрување на вештините за пишување сценарија.
Вмрежување на специјални настани
Копродукцискиот „Ручек и Форум“ спонзориран од Heart of Europe беше настан само со покана за учесниците кои беа поканети да учествуваат во дискусијата за копродукција помеѓу земјите со високи и ниски продукциски капацитети.
Една од главните цели на NEM Zagreb останува да биде платформа која ќе ги здружи регионалните таленти и искусните меѓународни професионалци на специјализирани мини настани за вмрежување како што е NEM Contest Gathering, исто така спонзориран од HAVC како генерален спонзор на NEM Contest. Во Салата за состаноци, авторите на 10-те најдобри проекти од секоја од категориите на NEM Contest беа поканети да им се придружат на членовите на жирито на натпреварот, кои не само што можеа да го споделат своето искуство и стручни совети, туку и да понудат можност да работат со нив на проекти кои ги сметаат како интересни за понатамошен развој.
Настанот за појадок и кафе организиран од Хрватска радиотелевизија (HRT) беше уште еден популарен настан за вмрежување кај гостите.
Telemach обезбеди брз и сигурен Wi-Fi, така што сите учесници можеа да бидат достапни онлајн во секое време.
Панел дискусии
Панелот “CEE FTA Originals on the Global Map”, спонзориран од TVP, ги покани учесниците да разговараат за добрите и лошите страни на националните телевизиски стратегии за развој на оригинални продукции. Еве што рече Марек Солон-Липински, директор за меѓународни односи во TVP, за заедничките долгорочни стратегии, партнерството и консолидираниот пристап кон глобалниот пазар во земјите од ЦИЕ:
„Моја опсервација од европската јавна радиодифузна сцена е дека главен услов за меѓународна соработка е да се воспостави лидерство кое ќе ја препознае нејзината важност и корисност. Исто така, клучно е да излезете од вашата комфорна зона, да го редефинирате вашето разбирање за потребите на публиката и да прифатите корпоративна култура која промовира меѓународни проекти. Нордискиот модел, имплементиран во форматот Nordvision, е совршен пример за овој вид култура. Овој начин на размислување мора да биде вкоренет во долгорочни стратегии бидејќи е невозможно успешно да се копродуцира на импровизирани проекти во „последна минута“, кои сè уште се доста вообичаени во нашиот дел од Европа“.
Во своите воведни зборови, Мартина Петровиќ, раководител на Канцеларијата на CED MEDIA во Хрватска, зборуваше за иницијативата Creative Europe MEDIA пред да продолжи да го води на панелот “TV series and Creative Europe MEDIA: Our Success Stories!” Дискусиите на панелот опфатија теми како што се предизвиците со кои се соочуваат малите земји чиј национален јазик е во голема мера непознат надвор од земјата и специфичните продукциски предизвици поврзани со нивната ситуација.
Идните копродукции меѓу земјите од ЦИЕ и земјите со висок продукциски капацитет беше централната тема на панелот “High-production Countries and CEE: How Can We Work Together?”
Преклопувањето помеѓу индустријата за видео игри и телевизија расте со сѐ поголема брзина. Идниот развој на двете индустрии и нивниот симбиотски потенцијал беше централната тема на панелот со наслов “Gaming and TV: A Match Made in Heaven or a Recipe for Disaster?”
Хелен Југет, управен директор на Ubisoft Film & Television го сподели своето мислење на оваа тема: „Светот на видео игрите е огромен. Има толку многу приказни вградени во една видео игра. Но, она што ни недостасува најчесто е емотивната врска со ликовите. Нивното преведување во филмови или ТВ серии ни овозможува да внесеме одредена длабочина и исто така да го зголемиме бројот на часови што луѓето сакаат да ги поминат во игра со тие ликови“.
Дискусијата на панелот “Difference Between Corporation-led and Public Broadcaster Co-production” се фокусираше на различните начини на кои регулаторното законодавство во сферата на културата може да влијае на копродукциските потфати во телевизијата и филмската индустрија.
При адаптацијата на книгите, дали е воопшто можно да се одржат функционални сите елементи од оригиналната приказна или некои од нив неизбежно ќе се изгубат во трансформацијата? Панелот “Book to Screen: Navigating the Unique Challenges of Book Adaptations in Film and TV” даде различни одговори на ова и на многу други прашања кои се однесуваат на овој конкретен процес на пишување. Филип Бобински, продуцент и извршен директор во Dramedy Productions, рече: „Во потрага сме на одлични содржини на интелектуална сопственост – главно книги, но тоа може да бидат видео игри, поткасти… сè што е значајно и има голема вредност. Тоа е она што го бара пазарот. Мора да го нахраните „ѕверот“, но нема доволно идеи на пазарот. Книгите и интелектуалната сопственост се многу корисни за создавање квалитетна аудиовизуелна содржина“.
На панелот “NEM Success Story: WOOL”, Милена Џамбашовиќ, сопственичка и продуцентка во Film Road Production и минатогодишен добитник на наградата за најдобро сценарио во категоријата за содржини според сценарио, зборуваше за успешниот развој на нејзиниот проект “WOOL”. Дејна Стерн, извршна директорка за глобални содржини, зборуваше за тековните преговори околу неговата продукција од неколку национални телевизиски канали и прелиминарните преговори со дистрибутери, копродуценти и финансиери кои се во тек, што доведоа до продукцијата на првата епизода.
Детални информации за сите настани се достапни на официјалната веб-страница на NEM Zagreb 2023.
NEM Zagreb 2023 е коспонзориран од EU Europa MEDIA Strand.