• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Ќе се подготвиме ли за квалитетна настава!?

13/08/2021
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Автор: Азир Алиу, универзитетски професор

Азир Алиу

Речиси сме на прагот на новата учебна година и време е учениците, наставниците, родителите и општеството во целост да се подготват и да се соочат со еден од трите потенцијални начини на изведување на наставата кои се дефинирани во планот за одржување на настава од страна на МОН: физичко присуство на учениците во училиште; учење на далечина или хибриден модел (комбинирање на физичко присуство и учење од далечина). Секој од утврдените модели има свои специфичности и на тоа треба да бидат спремни училиштата, наставниците, учениците и родителите.

Моделот кој што се дефинира за одвивање на наставата со физичко присуство на учениците во училиште бара физичка инфраструктура во училиштето, која е соодветна и одговара на протоколот дефиниран за одвивање со овој модел. Исто така, бара учениците и родителите детално да се информирани за овој протокол, наставниот кадар да е обучен за работа во услови каде што треба стриктно да се примени протоколот, а бара и примена на соодветни дидактичко-методички алатки за спроведување на настава во услови на пандемија.

р е к л а м а

Хибридниот или најсложениот модел, освен што бара соодветна инфраструктура во училницата, брз интернет, бара и соодветна обука на наставниците за да бидат спремни за менаџирање на учениците во училница но и оние кои наставата ја следат онлајн. Овој модел бара нов начин на предавања од методолошки, педагошки и од комуникациски аспект. Имајќи в предвид дека овој модел е комбинација на двата модела (физичко присуство и учење во далечина) процесот на едукација е посложен и бара други соодветни дидактичко-методички алатки за двете форми на одвивање на наставата. Исто така бара посебни обуки на наставниот кадар за соодветно  менаџира со наставниот час и ракување со инфраструктурата во самата училница.

Со третиот модел, учење на далечина веќе имаме некакво искуство од претходните учебни години и сме свесни за сите предизвици со кои се соочија наставниците и учениците. Ако во првиот модел, родителите треба да бидат информирани за протоколите, во вториот и третиот модел родителите се директно вклучени во образовниот процес со обезбедување „домашна училница“ за секое дете, обезбедување соодветна ИТ опрема, обезбедување добра интернет конекција и обезбедување соодветен стол. Сите овие услови се неопходни, едни за нормално следење на наставата и  апсорбирање на ново знаење на часот, додека другите услови се битни за нормален раст и зачувување на психо-физичкото здравје на детето.

Нашиот образовен систем и по 17 месеци од почетокот на корона пандемијата, се уште, не е подготвен за квалитетно и ефективно исполнување на барањата за едукација на кој било од трите утврдени  модела од страна на МОН. За првиот модел, многу малку е работено на подобрување на потребната инфраструктура за одвивање на настава според бараниот протокол.

Вториот и третиот модел, како што веќе наведов, бараат посебни услови за одвивање на наставата не само во училиштата, туку и во домот каде што живее ученикот. Учењето на далечина не може да се развие преку смартфон, туку исклучиво преку компјутер или таблет. Тоа е  минимум опрема што треба да ја има секое дете. Овие два модела, исто така, бараат ученикот да имад обра интернет конекција. Знаејќи ја финансиската состојба на едно просечно семејство во нашата држава ,креирање на соодветни услови за овие два модела е речиси невозможен.

Националната платформа која е неопходна за двата модела, иако се презентира како соодветна за онлајн настава, се уште има сериозни недостатоци за интерактивно учење и можност за дефинирање на часот како што бараат правилата за онлајн настава и научно докажаните неопходни функционалности.

Но, сето ова и не би било толку проблематично, доколку државата работеше систематски овие 17 месеци за подготовка на целиот образовен екосистем. Преку креирање соодветни обуки за наставниот кадар за секој модел посебно, одржување на инфо сесии за родителите за да бидат информирани за секој модел посебно и за нивните обврски кои им следат со цел наставниот процес да биде сеопфатен, организирање на конференции на теми поврзани со предизвиците за секој модел посебно итн.

Што може да се направи на две недели пред почетокот на наставата со цел образовниот процес да се одвива оптимално? МОН, во вакви услови треба да ги остави општините и училиштата да го одберат најсоодветниот модел за работа од понудените три модели. Нема потреба да се фиксираме само на еден модел  секаде, доколку тој модел не може да се примени.

За одредување на моделот за изведување на наставата, училиштето и општината треба строго да се базираат на протоколите донесени од страна на МОН и нивно строго исполнување, со добро организиран процес на настава кој што нема да се гледа само преку реализирање на целите на наставата, туку да се внимава и на развоен ментален став на учениците кои што ќе бидат способни за решавање на проблеми и отворени за тимска работа, вештини неопходни за понатамошен  кариерен развој.

Овој начин дава слобода училиштата и општините да го одберат најсоодветниот модел со што побрзо и полесно ќе ги инкорпорираат потребните процеси и технологии во училиштето врз основа на можностите и инфраструктурата која ја имаат. Како резултат на ова ќе имаме соодветно применување на протоколите, соодветни дидактички системи и методика на наставата и   оптимално решение за наставниот процес кој може да се развие на начин, каде што усвојувањето на нови знаења ќе биде полесен и мотивирачки за учениците.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.