• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Социјалните мрежи и изборите во Македонија

10/03/2014
in Во фокусот, Политички маркетинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Заедно со уште неколку други активни корисници на социјалните медиуми (@Skraci и @Shod_ae), јас (BorisUnited) и колегата Гоце Пачемски (@Pacemski_G ) имавме прилика да “гостуваме“ со наши коментари  во текстот на новинарот Јане Димески (@Janakija) за порталот Телеграф со наслов  “Кампања : Неопределените сакаат да ги придобијат преку социјалните мрежи“ каде колку што дозволуваше просторот беа пренесени делови од нашите одговори на поставените прашања.

Во продолжение прашањата и целосните одговори во прилог на дебатата која во последно време активно се води: Социјалните мрежи и изборите во Македонија !

Социјални мрежи и избори

– Дали партиите и кандидатите можат да придобијат дел од овие гласачи, кои, според истражувањата најмногу се на возраст до 45 години, со тоа што едноставно ќе ги објавуваат постоечките „традиционални“ (ТВ, печат и јавни настапи) кампањи и на социјалните мрежи или за тоа е потребно нешто повеќе?

Борис Ефтимовски : Кампањите на партиите и кандидатите дефинитивно треба да бидат интегрирани без разлика на кој медиум се комуницираат (вклучително и социјалните мрежи) да емитираат доследна порака која ќе се вклопува во целиот медиумски настап. Се разбира, секој медиум има свои специфичности, а една специфичност на социјалните мрежи е што тие во основа се платформа која се заснова на постојана двонасочна комуникација и интеракција со јавноста (што не е случај со традиционалните медиуми) – што всушност значи дека бара постојано внимание кое ќе овозможи навремено антиципирање на потребата за определена реакција на тие кои стојат позади тие профили на политичките партии или кандидатите.

р е к л а м а

Тоа пред се значи дека кампањите кои одат на другите медиуми мора да бидат прилагодени на придодата на социјалните медиуми. Ако се постави јасна стратегија и цел чие остварување постојано ќе се мери, социјалните медиуми можат да бидат многу моќен медиум преку кој ќе се допре до еден сегмент од неопределеното гласачко тело и евентуално да се придобие како нови гласачи на контото на партијата или кандидатот.

Гоце Пачемски: Во комуникациите постои едно златно правило дека содржината на пораката мора да се адаптира на оној на кој му е наменета, но и на спецификите на медиумот преку која таа се пренесува. Со други зборови, една иста порака не може на ист начин да се пренесува на различен вид медиуми. Она што функционира на т.н. традиционални медиуми, не мора, и најчесто не функционира на социјалните мрежи. Социјалните медиуми, заради нивните специфики, бараат од оној што сака да комуницира преку нив, да понуди многу повеќе отколку само емитување на својата порака (постер, видео спот, слоган…). Корисниците на социјалните мрежи (а во тие рамки и гласачите) очекуваат дијалог, одговори на нивните прашања, очекуваат размена на мислења и тоа на прифатлив начин за нив, односно на јазикот кои тие го разбираат, а кој може да се разликува од јазикот кој вообичаено го користат политичарите.

– Дали едноставното отворање на профили на партиите, политичарите и кандидатите пред се` на социјалните мрежи Фејсбук и Твитер е доволно за придобивање на гласачи и дали присуството на овие мрежи истовремено носи потенцијална опасност или можни контраефекти за кандидатите?

 Борис Ефтимовски: Самото присуство на социјалните мрежи воопшто не е никаков плус за кандидатот или опцијата кој претендира на гласовите на тамошната публика. Напротив, ако биде сфатено не доволно сериозно – може да биде и голем минус.

Ако партиите и кандидатите одлучат дека треба да бидат присутни на социјалните мрежи, потребна е сериозна анализа на публиката и нејзино сегментирање според различни демографски, психографски и бихевиористички карактеристики што ќе овозможи аплицирање на соодветни стратегии и тактики на политички маркетинг.

Гоце Пачемски: Социјалните медиуми нудат неповторлива  можност за остварување ефективна двонасочна комуникација, преку дијалог и интеракција со корисниците, кои во случајов се потенцијални гласачи и симпатизери. Но, покрај јасните и недвосмислени предности и можности што ги нудат социјалните мрежи, тие „кријат“ и потенцијална опасност која ја генерираат два главни фактора: (1) неправилното користење на медиумот кое произлегува од немањето стратегија и јасна цел за тоа што сакате да постигнете и (2)  неправилна комуникација со луѓето која може да биде заради погрешниот начин (монолог, наместо дијалог), но и заради содржината и тонот на пораката, на пример омаловажувачки, навредлив тон, наместо позитивен. Лошо испланираната еднонасочна комуникација преку социјалните медиуми, полна единствено со „пропагандни“ пораки и напад и омаловажување на „се она што не е наше“ најверојатно ќе биде контрапродуктивна, односно нема да ја постигне целта – да креира доверба и репутација во јавноста и кај неопределените гласачи. Таквата комуникација најверојатно само ќе ги „привлече“ противниците да започнат вербална „војна“ од која реална полза нема никој

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.