• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Интервју со Даниела Лалиќ – член на управниот одбор на Здружението за односи со јавност во Србија

04/06/2013
in Во фокусот, Интервјуа, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Здружението за односи со јавноста на Србија, во периодот од 27 декември 2012 до 18 јануари 2013 година, спроведе истражување насловено како “Истражување на состојбата на професијата односи со јавност во Србија“. Во истражувањето учествуваа 288 испитаници, професионалци од областа на односите со јавност. По тој повод, членот на управниот одбор на Здружението за односи со јавност на Србија, д-р Данијела Лалич, зборува кои се конкретните проблеми на професијата односи со јавност во Србија, но и идните трендови, во која мера се професионалците од оваа област (не)задоволни со соработката со медиумите и клиентите, како и тоа што очекуваат од професионалното здружение.

Што покажува истражувањето – каква е “личната карта” на оние кои се занимаваат со односите со јавност во Србија?

 

р е к л а м а

– Демографската структура покажува дека во најголем процент испитаниците кои се занимаваат со односите со јавност повеќе од 10 години, преку 50% од нив, се раководители или одговорни за одредени комуникациски дисциплини или одделенија. Од друга страна, на прашањето на кој начин стекнале образование од областа на односите со јавност, дури 55,4% испитаници одговорија дека имаат завршено само неколку месечен курс или курс во траење од неколку дена.

Ако на тоа го додадеме и податокот дека 21,4% од испитаниците се самоуки и немаат формално образование во областа на односите со јавноста, тогаш тоа наведува на заклучокот дека е многу важно што побрзо да се започне со континуирана едукација, како низ формално, така и низ неформално образование. Кога зборуваме за платата во оваа професија, повеќе од 30% од испитаниците не е задоволна со своите моментални примања. Месечната плата на професионалците од областа на односите со јавноста е далеку под европскиот просек.

 

Кои се клучните проблеми со кои се соочуваат оние кои се занимаваат со односите со јавност?

 

– Вработените во секторот за односи со јавност, сметаат дека во општеството, но и во менаџментот, не постои доволно разбирање за значењето на нивата работа (63,9%), а дополнителен проблем е недоволното ниво на образование на луѓето кои се занимаваат со оваа работа (52,4%). Испитаниците сметаат дека за тоа допринесува и непостоењето на стандард и лошиот имиџ на професијата, неразбирањето на односите со јавноста, лошите осноси со медиумите, но и недостатокот на квалитетни кадри на пазарот.

Покрај тоа, испитаниците наведоа дека за успех во областа на односите со јавност се неопходни три клучни вештини: планирање и поставување цели, истражување, идентификување и анализа на трендовите во околината. Меѓутоа, особено занимлив е податокот дека чесноста, креативноста и енергијата се оценети како најважни лични карактеристики на добриот стручњак за односи со јавноста.

Кога е во прашање користењето на медиумите, околу 40% од испитаниците во работата најмногу користат интернет и социјални медиуми. Исто така, истражувањето покажа дека една третина од испитаниците е задоволна со соработката со медиумите, додека една петтина е незадоволна. Околу 46% од испитаниците сматаат дека луѓето во медиумите одговорно и професионално ја вршат својата работа, додека 37,8%  од нив, сматаат дека новинарите не се доволно стручни, како и тоа дека медиумите стануваат премногу комерцијални, а маркетинг директорите ја преземаат улогата на уредници.

Освен тоа, податоците говорат дека владата шири песимизам кога е во прашање унапредување на оваа професија. Јавноста во Србија сеуште размислува за стручњаците за односи со јавност како за “продавачи на магла”. И покрај слбиот напредок на струката, околу 40% од испитаниците сакаат да останат во оваа струка и да се усовршуваат на досегашното работно место, 24,7% сакаат да го променат работното место, 13,2% да запишат постдипломски студии и да се усовршуваат во областа за односите со јавност, а значајно мал број од нив сака да започне свој сопствен бизнис или да ја промени професијата.

Како членовите ја оценија работата на Здружението за односи со јавност на Србија и што очекуваат од професионалното здружение?

 

 

– Редовните информации од професијата, огласите за работа, како и оперативноста на канцеларијата и секретарот на Здружението, се клучните фактори за задоволство на членовите, додека незадоволството е насочено на недостатокот на иницијатива во поглед на организирање на предавања и бесплатни едукативни семинари, запознавање на членовите, а особено тоа што Здружението нема афирмативна улога за струката и членството. Кога се во прашање очекувањата од професионалното здружување, членовите во голем процент очекуваат информираност за состојбата за струката, како и поголемо влијание на Здружението и членството. Повеќе од половина од испитаниците сметаат дека Здружението за односи со јавност на Србија е организација која треба да биде задолжена за лиценцирање на стручњаците од оваа област. Меѓутоа, она што загрижува е податокот дека многу голем број на членови очекуваат од Здружението  се “сервирано” на готово, без сопствен придонес и иницијатива и без свест дека силата на оваа професионална организација е токму во нејзините членови. Она што сакам посебно да истакнам е дека членовите на Управниот одбор на здужението ќе ги имаат во предвид резултатите од истражувањето, кои ќе бидат искористени за изработка и спроведување на Стратегија и план на активности на Здружението за односи со јавност на Србија до 2015 година, а она што ќе биде важна задача на Управниот одбор е регрутирање и мотивирање на членовите што повеќе да се вклучуваат во работата на Здружението и да дадат свој допринес во струката.

На кој начин испитаниците во рамките на агенциите за односи со јавност го оценуваат нивното влијание на стратешките одлуки на клиентите и како доаѓаат до нив?

 

– Како најголем проблем во работата со клиентите испитаниците вработени во агенциите ги наведуваат преамбициозните и нереални барања во однос на можностите (59,3%), додека 5% помалку сметаат дека тое е незнаењето во секторот за односи со јавност на клиентите. Повеќе од 50% од испитаниците сметаат дека проблем се и премалите буџети. Исто така, испитаниците сметаат дека дека агенцијата за односи со јавност нема влијание на стратешките одлуки на нивните клиенти, а до нив најчесто (41,3%) доаѓаат со помош на препораки.

 

Кога зборуваме за организациите, во која мера стручњаците за односи со јавност се уклучени во дефинирање или редефинирање на мисијата и визијата на организацијата во која работат и стратешкото планирање?

 

 

– Тој процент  по мое мислење,е премногу мал. Вкупно 43,2 % од испитаниците одговорија дека се редовно уклучени во дефинирање или редефинирање на мисијата и визијата на организацијата во која работат и стратешкото планирање. Делот од истражувањето кое се однесува на односите со јавност во организациите покажа дека како термин “односи со јавност“ се користи во само 48% од организациите во Србија, а во организациите во кои не постои посебен сектор за односи со јавност во 60,6% случаи тие припаѓаат на маркетинг службата или кабинетот на директорот. Во околу 40% од организациите само едно лице се занимава со односи со јавност, додека во 70% од случаите таа работа ја вршат три лица. Дека online комуникацијата е важен сегмент во работата на организацијата покажува податокот дека дури 80% од нив имаат отворено профил на социјалните мрежи (најчесто фејсбук и твитер).

За тие што сакаат да ја разгледаат целата презентација од најновото истражување на ЗОЈС, истото можат да го симнат од следниов ЛИНК.

*Интервјуто го направи Ивана Парчетич, основач на порталот “Маркетинг Мрежа“ , а специјално за македонската публика го објавува Маркетинг365.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.