• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

10 години Чептер 4 – интервју со Тодор Стојчевски, сопственик на Чептер 4 Македонија

24/01/2020
in Во фокусот, Интервјуа, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Оваа година, меѓународната мрежа на Агенции за односи со јавност Чептер 4 одбележува една деценија од своето основање на пазарите на Југо-источна Европа и девет години, функционирање на македонскиот пазар. По овој повод, во ова интервју разговараме со првиот човек на Чептер 4 во Македонија, магистер Тодор Стојчевски

Маркетинг365: Годинава, Чептер 4 европската мрежа на Агенции за односи со јавност одбележува една деценија од своето основање. Со што се карактеризираат првите десет години од функционирањето на пазарот на Југо-источна Европа?

р е к л а м а

Доколку се сублимира една деценија во три зборови, тогаш едноставно би кажал „динамично, едукативно, европски“. Динамично – затоа што пазарот на комуникациите, во сите свои форми, е многу разновиден, варијабилен, не-константен. Сите субјекти кои „работат“ со комуникации флуктуираат во својот раст и развој, во зависност од корелацијата со надворешните политички, економски, социјални фактори. Имено, еден изборен процес во годината, а кај нас ги има секоја година, многу влијае на комуникацискиот пазар. И мало економско раздвижување има своја рефлексија. Ако сакате дури може да се каже дека и социјалните состојби влијаат на економската динамика на пазарот на комуникации. Во овој „Универзум“ пливаме веќе десетина години.

Едукативно – ние ги учиме пазарите во Југо-источна Европа, односно тие нѐ учат нас. Меѓусебното влијание придонесува до прилагодување на Чептер 4 на потребите на пазарот и проширување на спектарот на услуги од Агенција за односи со јавност кон комуникациска агенција која нуди интегриран пристап за клиентите. Од креирање комуникациска стратегија до нејзина финална реализација, од менаџирање на процес на информирање и брендирање, реализација на кризна комуникација, медиумско комуницирање и секако, прилагодување на новите технолошки начини на двонасочна комуникација.

Европски – се обидуваме, преку соработката со клиентите, на нашиот пазар да промовираме европски стандарди и вредности. Ветеното да го реализираме до максимум. Да додадеме нешто плус и од не-ветеното за клиентот. Нашето мото како компанија е „Ви помагаме да пораснете“ (We help you grow), што секако не подразбира само раст на клиентот во квантитет (бројки и статистики), туку негово подобро и поквалитетно позиционирање на пазарот, препознатливост, градење и одржување позитивен имиџ…

Сакам да потенцирам дека како Чептер 4 Македонија одбележуваме девет години, што значи дека се приклучивме на мрежата една година подоцна како петта држава.

Маркетинг365: Која е спецификата на Чептер 4 Македонија како дел од оваа мрежа? Што се предностите, а кои се слабостите на функционирање во мрежа?

Да се биде дел од мрежа, навистина, е предизвикувачки. Затоа што постојано сте во движење. Од една страна, следејќи го развојот на комуникациите на пазарите на кои работиме во Југо-источна Европа, но и пошироко и од друга страна, развојот на овој сегмент на домашниот пазар. Флуктуацијата на идеи и клиенти во мрежата, де факто, постојано Ве држи во кондиција да одговорите на потребите на локализација на меѓународните стратегии за комуникации и/или да интернационализирате одредена домашна стратегија на повеќе пазари. Меѓусебната комуникација на колегите од сите десет држави каде функционираме како Чептер 4 мрежа и земјите каде имаме партнерски агенции, овозможува размена на знаење и негово прилагодување на потребите на клиентите во Македонија.

Секако, ние сме презадоволни од соработката со мрежата, со колегите кои професионално ги извршуваат зададените обврски, за помошта што ја нудиме или ја добиваме при реализација на одредени комуникациски проекти.

Маркетинг365: Најавивте едно истражување за областа Односи со јавност на пазарите во Југо-источна Европа. За што конкретно станува збор?

За да бидете иновативни и да нудите креативни решенија, неопходно е да го познавате пазарот/пазарите каде што работите. Досега секоја Агенција посебно, во секоја држава, преку различна методологија ги осознаваше карактеристиките на пазарот на кој функционира и степенот на развој на односите со јавноста, новинарството, комуникациите, социјалните медиуми. Но, по повод 10 години од основањето, одлучивме да направиме сеопфатно европско истражување за односите со јавноста, за нејзиниот развој и за очекувањата на нашите клиенти.

Ова истражување ќе биде објавено и промовирано во сите држави каде што ќе се реализира. Притоа, освен што ќе даде состојба на ПР-от на одреден пазар, исто така ќе биде рефлексија на повеќе пазари и ќе овозможи компаративен пристап за развојот на професијата. Ова ќе биде уште еден наш придонес, како Агенција, во откривање на позициите на професијата и давање сугестии каде може и треба да се работи на подобрување на професионалните стандарди.

Маркетинг365: Во едно од вашите први интервјуа ветивте дека ќе донесете европски вредности и знаења во ПР-от и комуникациите во Македонија. Задоволни ли сте од вашиот придонес?

 И да и не. Многу е едноставно да кажете дека сте задоволни, дека сте постигнале одредени ветувања, но уште поискрено е да признаете дека не доволно сте успеале во намерите. За тоа сме „виновни“ и ние како личности и Агенции, но и пазарот кој не секогаш е подготвен да се менува. Сепак, генерално, сум задоволен од движењето и позитивниот развој на пазарот, кој како и секаде, е тежок за промени и ре-позиционирање на главните играчи. Исто така, останува да се трудиме уште повеќе како Агенција да размислуваме, разговараме и иновираме во подобрување на процесот на комуникација и соработка со клиентите.

Маркетинг365: Вие бевте дел од Управниот одбор на единственото Здружение за Односи со јавност (ЗОЈМ). Што се случува со здружението со оглед на тоа што нема декларирани активности?

Да, бев, но за жал, здружението е пасивно неколку години. Формално-правно постои, но реално не функционира. Затоа се појавуваат разни идеи за негово „оживување“ или замена, односно создавање ново здружение на професионалците од односите со јавноста. Се надевам дека овој обид, ако не се лажам, ќе вроди со плод и конечно, ќе се создаде професионално здружение кое ќе се грижи за професијата, за нејзините членови, за соработката со клиентите, за продуцирање нови проекти и стручна литература.

Останува, како професионалци, заеднички, да се потрудиме и да го реактивираме веќе постоечкото здружение или доколку се согласиме, да работиме на создавање ново професионално здружение кое ќе помага во етаблирање на професијата, во поставување на етичките и моралните стандарди, во продукција на стручна литература, во меѓународна соработка и во остварување на интересите на неговите членови.

Маркетинг365: Од неодамна сте докторанд на Факултетот за медиуми во Љубљана, на студиската група Стратешко комуницирање. Зошто одлучивте Вашата доверба да ја дадете на европски факултет и на која сфера ќе го посветите вашето идно научно истражување?

Професионализацијата никогаш не завршува како процес. Крајот на еден формално-едукативен момент во кариерата не ги дефинира вашата компетентност и знаење во остварување на зададените задачи. Затоа, секој што работи во Агенција, но и во други компании и институции во однос на сегментот комуникации, постојано треба да се надградува и едуцира.

Отсекогаш сум имал предизвик да ја следам и анализирам работата на моите колеги од другите држави во однос на реализација на иста стратегија. Значи, еден клиент, една комуникациска стратегија, која се реализира во десет држави. Тука, имате огромна можност за инвентивен пристап, но и за пристап кој, на одредени пазари, ја ограничува и оневозможува креативната реализација на планираните идеи. Поради оваа интернационализација на практичното знаење, одлучив да запишам докторски на Факултетот за медиуми во Љубљана (www.fame.si) каде ќе работам на проблематика поврзана со обликување на јавноста. Во истражувањето ќе опфатам шест држави од Југо-источна Европа и со нетрпение се радувам на моментите кога, практично, ќе почнам со реализација на докторската дисертација. На крајот очекувам да произлезе интересно четиво кое ќе сублимира шест социјални полиња (шест држави) каде различни актери имаат различни улоги и од тие позиции, на различен начин и преку различни алатки, влијаат на обликување на јавноста. Секако, главен содржател, според мене, во процесот на обликување на јавноста е комуникацијата, полето на мој стручен интерес.

Маркетинг365: Што е Вашата порака до колегите за тоа како треба да ги негуваме перспективите на комуникациската професија?

Секоја професија, во овој век, е зависна и тесно поврзана со развојот на технологијата и иновациите. Кадрите кои се ангажирани во сите овие сегменти мора да имаат отворен ум и да бидат подготвени да ги прифаќаат сите промени, технолошки иновации, да креираат нови стандарди. Верувам, посакувам и сум убеден дека и професионалците во Македонија, освен за своите лични интереси (што секако, е добро), ќе се грижат и за остварување на интересите на професијата. Ќе се трудат да се развива и да овозможува нови работни места, кои ќе ги потполнат идни колеги. Да влијаат на учесниците на пазарот и да наметнува и пропагира стандарди за комуникација. Да соработува со меѓународни здруженија во насока на неформална едукација на професионалците и реализација на разни обуки и работилници. Најважно е лицата кои се ангажирани/работат во сферата на комуникациите постојано да бидат отворени за нови предизвици, за учење, за себе-потврдување, за реализација на плановите на сите генерации кои работеле, работат и ќе работат во сферата на комуникациите.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.