• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, July 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

5 прашања што треба да си ги поставите за да можете успешно да влијаете на „патеката на пазарење“ (Path to Purchase)

18/04/2019
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Брзиот развој на технологијата создаде еден поинаков пазарен свет на сеприсутни канали, свет што ги обединува физичките и дигиталните купувачки искуства и изобилува со разновидни комуникациски канали (т.н. touchpoints) што значително влијаат врз мислењата на потрошувачите и нивните ставови кон марките на пазарот, како и на нивните купувачки навики или т.н. патеки на пазарење.

Маркетерите се во постојана битка со оваа релативно нова реалност, но често им недостигаат вистински увиди за тоа како патеките на пазарење влијаат на самата продажба и како секоја од фазите на овие патеки би можела да се искористи за да се поттикне раст на пазарот.

р е к л а м а

За да можат што подобро да ги разберат можностите што ги нуди времето во кое живееме, компаниите треба да знаат кои се всушност вистинските прашања што треба да си ги постават за да можат да ги разберат потрошувачите и нивната патека на пазарење, во рамките на пазарната категорија во која се присутни.

Секако дека патеката на пазарење за секоја одделна категорија носи со себе разновидни нијанси, условени од низа фактори, но она што е важно за компаниите е дека сепак постојат четири универзални фази што го карактеризираат секој процес на носење на одлуки за купување, т.е. секоја патека на пазарење:

  • Фаза 1: Првиот стадиум е поврзан со активација на купувачите. За време на активацијата, потрошувачот може веќе да има изградено сопствени ставови и преференции кон постоечките марки, што се еден вид на пред-параметри кои се секако важни во целиот процес.
  • Фаза 2: Во оваа фаза, потрошувачот може (но и не мора) активно да почне да ги истражува и оценува опциите што ги нудат марките на пазарот или конкретната марка во фокус. За време на оваа фаза, неговите ставови кон марките можат значително да се променат.
  • Фаза 3: Во третата фаза на пазарење или купување, потрошувачот се претвора во „купувач“ што го прави својот конечен избор на самото продажно место. Постојат два различни избори што се мошне важни за оваа фаза: избор на трговец или продажен канал и избор на производ или конкретна марка.
  • Фаза 4: По купувањето следи вистинското искусување на производот. Корисничкото искуство има сериозно влијае на менталните мрежи кои ги обликуваат преференците кон марката што имаат влијание при следното пазарење.

Во текот на сите овие фази, потрошувачот постојано е изложен на разновидни комуникациски канали и влијанија (т.н. touchpoints), како на пример: ТВ реклами, социјални медиуми, полици/излози на продажните места, и сл. Сите овие канали имаат моќ да ги зајакнат или пак разнишаат менталните мрежи кај потрошувачите и со тоа да влијаат на нивните пазарни одлуки.

Еден мошне важен аспект на истражувачкиот концепт за пазарни патеки на Ипсос е тоа што истиот прави разлика помеѓу потрошувачите кои се активно вклучени во патеката на пазарење и оние кои се неактивни купувачи. Ова е мошне важно бидејќи на секој пазар, во даден момент, поголемиот дел од потрошувачите можат да бидат неактивни. Голем дел од маркетерите не ја земаат во предвид оваа разлика помеѓу неактивните и активните потрошувачи и попусто ги трошат своите буџети за маркетинг на неефикасен начин. Токму поради тоа, при таргетирањето на потрошувачите, неопходно е  да се пристапи на еден поинаков начин што ги вклучува овие аспекти и се фокусира на патеката на пазарење и го оптимизира буџетот за маркетинг, земајќи ги во предвид овие неколку насоки:

  • Обратете им се на вистинските луѓе
  • Фокусирајте се на вистинскиот канал што им влијае
  • Испратете вистинска порака
  • Одберете го вистинското време и место на патеката
  • Искористете ги инвестициите оптимално.

 

Следењето на овие насоки може да им помогне на брендовите да допрат полесно до купувачите, но прашањето е: како компаниите можат да бидат сигурни дека го оптимизирале нивниот буџет?

Постојат пет прашања на кои секој маркетер, т.е. компанија, треба да има соодветни одговори, за да може вистински да ја разбере патеката на пазарење за сопствената категорија и да го оптимизира буџетот за оваа намена:

  1. Кои се доминантните типови на патеки во рамките на категоријата во која е застапен вашиот бренд?

Во многу категории, се случува потрошувачите воопшто да не поминуваат низ активната фаза на истражување или евалуација – тие едноставно го вклучуваат својот „авто-пилот“ или пазарат импулсивно. Во ваквите случаи, активацијата и пазарењето се случуваат паралелно, што подразбира дека инвестициите за таргетирање на купувачите треба соодветно да се прилагодат.

  1. Колкаво е влијанието на различните комуникациски канали на патеката на пазарење?

За да се добие реална слика за тоа колку комуникациските канали успеваат да допрат до потрошувачите и колкаво е влијанието на секој од нив, потребно е да се истражува со помош на симулации и модули што можат да ни дадат реален увид во овие сегменти. Ваквите вежби ни овозможуваат да видиме како потрошувачите реагираат во дадени моменти и на дадени канали, што може да биде неизмерно  важно при планирање на средствата предвидени за комуникација и маркетинг.

  1. Која е улогата на секој од каналите на патеката на пазарење?

Комуникациските канали играат различни улоги на патеката на пазарење – дел од нив едноставно ја зајакнуваат мемориската моќ на брендот (т.е. постоечката ментална мрежа што ја создал брендот во умот на потрошувачот или, најпросто кажано,  влијаат на тоа во колкава мера потрошувачите помислуваат на некоја марка), други канали можат да бидат и извори на инспирација, или пак водилки за тоа како може да се користи производот и т.н.. Разбирањето на улогата на секој од каналите во рамките на потесната категорија може да им помогне на маркетерите при носењето на одлуки за тоа какви содржини треба да комуницираат на конкретните канали што им се достапни.

  1. Кои се „болните точки“ на патеката на пазарење?

Мораме да се соочиме и со т.н. болни точки на патеката на пазарење бидејќи тие едноставно постојат и потрошувачите поминуваат низ нив. Нивната идентификација може да ни помогне да создадеме подобри стратегии, но и да ни донесе важни информации за тоа како да ги претвориме овие болни точки на патеката на пазарење во конкретни иновации што ќе ги надминат и понатаму да ја обликуваме патеката на пазарење во наша полза.

  1. Кои се перформансите на вашиот бренд на патеката на пазарење, во однос на конкуренцијата, во однос на целокупниот пазар или пак во рамките на конкретни комуникациски канали?

Ова прашање се однесува на клучните показатели за ефикасност што ви овозможуваат да направите детална СВОТ анализа и ви нудат дополнителни насоки за дефинирање на приоритетите што треба да ги поставите кога е во прашање вашата марка.

Одговарајќи си на овие 5 клучни прашања, можеме посериозно да влијаеме на куповните навики, т.е. на патеката на пазарење и со тоа да создадеме посилен импакт кај купувачите. Она што е клучно во ова време на сеприсутни комуникациски канали е дека постојано треба да си поставуваме нови прашања и да размислуваме надвор од рамките на масовниот маркетинг, прифаќајќи ги и земајќи ги во предвид сите комуникациски канали и точки на влијание (т.н. touchpoints). Само на тој начин ќе можеме максимално или подобро да ја искористиме новосоздадената малопродажна околина, да ги растеме нашите брендови и да оствариме поголем пазарен удел.

IPSOS Global/IPSOS Marketing, IPSOS Macedonia, Tanja Ivanova, Senior Researcher.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.