• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, July 4, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Лекции научени од 5-те најголеми промашувања на брендовите во 2017 година

15/12/2017
in Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Американскиот магазин Adweek направи листа на лекции кои можат да се научат од најголемите гафови на брендовите оваа година, а најважната е: Не ја искористувајте болката на луѓето за да направите реклама.

Дали некогаш сте гледале некоја особено лоша реклама и сте се запрашале како е воопшто можно да помине кај целиот тим (или тимови) и бренд стручњаци и да излезе во јавност? Токму тоа го направија и во магазинот Adweek и врз основа на тоа направија листа од најголемите промашувања на брендовите во 2017 година, но и лекциите кои можат да се научат од нив. .

р е к л а м а
  1. Pepsi

Една од најкритикуваните реклами во последно време беше двоминутната реклама „Live for Now“ на компанијата Pepsi, во кој Кендал Џенер ја „решава“ напнатата ситуација помеѓу демонстрантите и полицијата, нудејќи им Пепси на полицајците. После критиките, Pepsi ја повлече рекламата и се извини.

Од Пепси изјавија: „Пепси се обиде да испрати глобална порака за единство, мир и разум. Очигледно е дека ја згрешивме поентата и се извинуваме за тоа. Не ни беше идејата да ги минимизираме проблемите со кои голем број на луѓе се соочуваат ширум светот. Ја повлекуваме рекламата и прекинуваме со емитување на истата“.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=73P9STckPLw

Лекција која може да се научи: Веројатно најголемиот гаф кој го направи Pepsi со оваа реклама е тоа што својот производ го стави во средиштето на општествените прашања, истовремено тривијализирајќи ги тие прашања. Како што појасни писателката, социјален работник и активистка Feminista Jones кога ја запрашаа за оваа реклама: „Брендовите никогаш не би требало да ги омаловажат општествените прашања поврзани со страдањата на луѓето. Наместо тоа, тие би требало да се насочат кон продажба на своите производи на начин кој не ја искористува болката и страдањето на маргинализираните луѓе.“

  1. Dove

Dove во октомври на Фејсбук објави реклама во која црна жена ја соблекува својата маичка во боја на нејзината кожа и одеднаш се претвара во бела жена која носи бела маичка. Не мораме да спомнеме дека корисниците на социјалните мрежи веднаш и со право ја искритикуваа рекламата, нарекувајќи ја расистичка. После заслужените критики, Dove ја повлече рекламата и се извини.

“Фотографијата која неодамна ја објавивме на Фејсбук не ја исполни замислената намера да ги застапи жените кои не припаѓаат на белата раса“ напишаа од козметичката компанија на Твитер и додадоа: “Длабоко жалиме заради навредите кои ги предизвика рекламата“. На Фејсбук брендот истакна дека ќе ги користи повратните информации од потрошувачите на социјалните мрежи  од кои ќе се води во иднина“.

Кратко време откако е повлечена рекламата, Лола Огуними, црниот модел кој се појавува во рекамата, напиша отворено писмо до Гардијан, во кој на читателите им го пренесе контекстот на рекламата и напомена дека „целокупнната ТВ реклама многу подобро ја пренела пораката на кампањата.“

'Beauty industry needs more black and Asian decision makers.' #VictoriaLIVE #BBC #diversity #DoveAd @VictoriaLIVE pic.twitter.com/5luuQudsUI

— Habeeb Akande (@Habeeb_Akande) October 24, 2017

Лекција која може да научи: Иако контекстот сигурно помага, Dove – или било кој бренд – никогаш не би требало да направат реклама која така лесно ќе излезе од контекст, посебно на начин кој ќе му даде расистички белег.

  1. Facebook

Всушност, ова и не е реклама, но извршниот директор на Фексбук, Марк Цукерберг веројатно се надеваше дека со користењето на апликацијата Facebook Spaces VR со која преку стриминг во живо го “посети“ опустошениот остров Порторико кој беше погоден од ураган, ќе ги наведе луѓето да почнат да ја користат апликацијата. Наместо тоа, одлуката на Фејбук да направи “магична турнеја“ (како што ја нарече Цукерберг) на опустошениот Порторико, е сфатена како експлоататорска. Иако тоа сигурно не е единствениот гаф на Фејсбук оваа година, (да се потсетиме само на руските огласи) ,тоа сепак беше огромно промашување.

Лекција која може да се научи: Погледнете ја својата реклама од различни перспективи. Интерниот тим во компанијата би требало да предупредува за можните негативни конотации при третирање на чувствителни теми, како што се природните катастрофи.

  1. Uber

Ниту во овај случај не се работи за реклама, туку за низа на гафови на овај бренд. Во првата половина на годината, Uber повеќе пати се најде во вестите и ништо од тоа не беше добро. Uber беше во внатрешна криза.

Прво, во јануари Uber се најде на насловните страници заради својот став за забраната на Трамп за влез на муслиманите во САД. Следниот месец, поранешната вработена инженерка во Uber, Сузан Фаулер во детали го опиша вознемирувањето кое го трпела на работното место; подоцна Uber започна истрага за сексуално вознемирување. Но, истиот месец, се појави видео од тогашниот извршен директор Трејвис Каланик како малтретира еден возач на Uber. После оваа вест, во март следуваше најава дека преседателот Џеф Џонс ќе поднесе оставка, затоа што верувањата и пристапот за лидерство на Uber не се во согласност со неговите. Набрзо потоа, се појавија нови извештаи кои детално опишаа случај од 2014 година кога Каланик отишол во ескорт/караоке бар во Сеул со други раководители на Uber.

Во јуни, Каланик конечно отстапи од позиција на извршен директор. Истиот месец, Bozoma Saint John е ангажирана како прва бренд директорка за бренд на Uber. Од тогаш повеќето вести се однесуват на различни работи кои се тестираат од страна на Uber, а не на скандали.

Лекција која може да се научи: Денешната јавност сака да ги поддржи компаниите чиишто верувања се во согласност со нивните, а тајните не остануваат долго скриени.

  1. McDonald’s

Во мај McDonald’s во Велика Британија објави реклама насловена „Dad“, која за многу гледачи беше чудна и експоатирачка. Рекламата ја раскажува приказната за едно момче кое бара од својата мајка да му раскажува за неговиот татко и каков бил тој пред да почине. Во текот на рекламата, момчето очајнички се надева дека барем во еден од описите и самиот ќе се препознае. Но, таткото и синот не се слични во ниедна работа, се` додека неговата мајка во McDonald’s не му каже дека и на неговиот татко исто како него, омилен му бил сендвичот Filet-O-Fish.

Рекламата брзо наиде на критики и McDonald’s ја повлече, се извини и вети дека ќе го преиспита својот креативен процес со цел да спречи повторување на грешките. Но сепак, зошто McDonald’s би раскажувал тажна приказна истовремено обидувајќи се да продаде сендвич со риба? Одговорот на ова прашање веројатно никогаш нема да го дознаеме.

Лекција која може да се научи: Оваа лекција ги опфаќа сите гафови споменати погоре-Никогаш не искористувајте ја болката на луѓето за да направите реклама.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.