• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 15, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колку доверба имаме на интернет?

20/05/2019
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во светот, опаѓа довербата во вестите и информациите кои се споделуват на онлајн медиумите!

Агенцијата UM на Digital Day ги презентираше резултатите од истражувањето за навиките на корисниците на социјалните медиуми – Wave X: Remix Culture. Истражувањето даде јасна порака: “светот губи доверба во онлајн-медиумите”.

р е к л а м а

Зошто на глобално ниво значително се намалува довербата во содржините кои ги споделуваме на интернет, зошто во социјалните медиуми гледаме начин на припадност кон одредена група, со кои социјални медиуми се идентификуваме, кој влијае на нас, на кого веруваме, каков вид на приказни ни се допаѓаат, а кои приказни ги споделуваме на социјалните медиуми … за овие прашања на панел дискусија разговараа Катарина Костиќ, директор на медиуми операции во I&F Група во рамките на која работи агенцијатa UM Белград и Билјана Србљановиќ, драмски автор, редовен професор по драматургија на Факултетот за драмски уметности и автор на подкастот “Задоволство во текстот.”

Истражувањето покажа дека на глобално ниво значително се намалува довербата во вестите и информациите кои се споделуваат во онлајн-медиумите – дури 46 отсто од испитаниците сметаат дека вестите кои се пласираат на интернет се “лажни”. Од друга страна, само 8 проценти од нив веруваат дека содржините кои ги прочитале или виделе онлајн се точнi. На помалку од половина од испитаниците (47 проценти) влијае содржината и вестите кои се споделуваат онлајн. Исто така беше забележано дека испитаниците помалку им веруваат на институциите и експертите отколку порано. Сведоци сме на секојдневна поларизација, поединците во социјалните медиуми гледаат начин на припадност на одредена општествена група, која потоа го одредува нивниот идентитет.

 „Wave X: Remix Culture препозна дека во создавањето на идентитетот денес постои една цела мешавина на различни влијанија, од нашата непосредна околина, глобалната култура, до различни информации, кои по пат на социјалните медиуми и новите платформи станаа лесно достапни. Со појавата на социјалните медиуми на корисниците во раце им е дадена моќна алатка за самите да направат она што мислат, да го менуваат, редефинираат или креираат нивниот идентитет, да пронајдат следбеници кои ќе ги споделат нивните верувања и слично. Корисниците на социјалните медиуми станаа нивни креатори “, вели Катарина Костиќ.

 “Србија предничи во недостаток на довербата на интернет, бидејќи постои некој вид на етаблирана етика во професионалната употреба на социјалните мрежи. Глобалниот тренд е дека “лажните вести”, всушност, станаа таков феномен, кој дури и одлучува за изборите во најголемите земји на светот. Цели фарми на креатори на лажни вести, наративи и содржина интензивно се обидуваат да се вклучат во изборните процеси, а некаде и успеваат во тоа, како што беше случај во Америка “, додава Билјана Србљановиќ.

Интересно е дека се помалку луѓе се врзуваат за социјалните медиуми. Бројот на оние кои се загрижени дека можеби пропуштиле нешто ако не посетиле некои од социјалните медиуми сега е помал од половина (46 наспроти 50 проценти колку што е покажа претходното Wave истражување). На прашањето “на кој социјален медиум го пронаоѓам она што ме интересира, на кој се пронаоѓам себе, односно со кого се идентификувам“, на глобално ниво, испитаниците ги наведуваат Netflix, YouTube и Spotify. Платформите како Фејсбук, Твитер, Инстаграм или Снепчет за глобалните испитаници не се ниту помеѓу првите пет. Во Србија, од друга страна, луѓето најмногу се идентификуваат со YouTube, Viber, Linkedin.

Покривајќи примерок од повеќе од 56.000 испитаници, активни корисници на интернет (кој го користат секој ден или секој втор ден), на возраст од 16-54 години од 81 земји, студијата Wave X: Remix Culture претставува репрезентативна слика на потребите, ставовите и однесувањето на повеќе од една милијарда корисници на социјални медиуми во светот. Покрај во Србија, Хрватска, Босна и Херцеговина и Македонија, овогодинешното истражување за прв пат беше спроведено и во другите земји во регионот: Словенија, Црна Гора и Албанија.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.