Само два дена откако норвешката платформа за одржливи бизнис решенија наречена Explorer во Берлин лично ја лансираше норвешкиот принц Хакон, овај сервис е претставен и на конференцијата Shift во рамките на Миксер Фестивал, во Музејот за наука и технологија на Белград.
На предавањето “Позиционирањето Норвешка како лидер за одржлив развој“, претставникот на Scandinavian Design Group, која работи во рамките на I&F Група, Ана Мари Брејди го објасни процесот на креирање платформи The Explorer и истакна дека клучот за успехот лежи во фактот дека одржливиот развој денес може да биде и тоа како профитаблен: “Одржливоста е моментално, тешка. Комплицирана е. Како компанија треба да разберете дека не можете сè да направите сами, но и да си признаете себеси дека можете да направите многу работи. Важноста на одржливиот развој лежи во одговорноста која ја имаме со години, а дури сега доаѓаме до можност да профитираме од оваа одговорност – ова е прилика за бизнис во кој малите компании можат значително да го зголемат учеството и присуството на пазарот, така што ќе се фокусираат на одржливи решенија. Големите компании, од друга страна, треба да се фокусираат на ваквите решенија со цел да се соочат со конкуренцијата и да останатите кои се релевантни на пазарот. Ова се двете страни на оваа приказна, кои се применуваат на национално ниво, во Норвешка, но исто така и на меѓународната сцена “.
Норвешка е глобален пионер на одржливост. Норвешките компании и брендови веќе долго време во своето работење ги применуваат принципите на одржлив развој, што за многумина значително ја отежна борба за позиција на пазарот, а дизајнот и брендирањето се важни алатки за обезбедување на премиум позиција и треба да бидат ставени во стратешки контекст. Во оваа смисла, одржливиот дизајн помага да се создадат брендови и дизајни со цел, а самиот процес на дизајнирање е фокусиран на одржливоста во компаниите и општеството.
Зборувајќи за платформата со присутните на предавањето, Брејди посебно го истакна потенцијалот на земјите со мал број на население, како што е самата Норвешка. Покрај соработката со кралството, таа ѝ препорача на Србија да ги испита можностите што ги нуди Explorer: “Explorer настана од норвешката иницијатива за промовирање на норвешки решенија. Земјите со мал број на жители се идеални средини за брзи промени, а Србија може да биде една од нив. Ова е мала земја во која сè може да се случи доколку соработувате, создадете единствена цел и го споделувате своето знаење. Конкуренцијата секогаш ќе постои, но моделите на соработка функционираат со заедничка, најважна цел – одржлив развој “.
Размената на искуства од оваа област има за цел да обезбеди едукација за одржлив развој на ниво на целата заедница. Претходните денови за ова конкретно се дискутираше на Миксер Фестивал, а по тој повод потпретседателката на I&F Група, Ванда Кучера изјави: “Принципите на одржлив развој се вткаени во стратегијата на нашето работење, како и во сè што ќе правиме во иднина. Работењето на нашите агенции во Скандинавија, нивниот одговорен однос кон средината, беше инспирација за нас за да го направиме истото и тука. Ова го прифативме како бизнис модел кој ќе придонесе за развојот на компанијата, поединците, како и заедницата во која работиме. Денешното време нè охрабрува да ја промениме нашата свест, не само да се грижиме за тоа како и што правиме, туку и какво влијание ќе има врз животната средина. Темите поврзани со одржливиот развој станаа важни за потрошувачите кои сè повеќе се свесни за ова прашање и во согласност со тоа, ги донесуваат и своите одлуки “.
Крајната цел на платформата “The Explorer“, која беше и заклучок од презентацијата, е од зборови да се премине на дела и “конечно да им дадеме на нашите деца надеж во подобра иднина”.