• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна на Ненад Ристовски : Дигитално рекламирање во Македонија

28/03/2014
in Во фокусот, Колумни, Маркетинг & Адвертајзинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

nenad ristevski

Во дискусиите што ги имам со луѓето од областа на маркетингот, често ме прашуваат какво е дигиталното огласување во Македонија, зашто толку заостануваме од светските трендови, што е потребно за да се раздвижи нашиот пазар?

Кога ги прегледував статистиките на ZenithOptimedia за глобалните текови во рекламирањето дојдов до податок дека во светски рамки интернет огласувањето учествува со дури 20,6% во вкупниот рекламен буџет и претставува медиум со најголем пораст. Анализите покажаа и дека се предвидува раст од 15% годишно во следните три години. Интернет огласувањето веќе го надминува рекламирањето во печатените медиуми, а најголемиот извор на раст е огласувањето на мобилни уреди (смартфони, таблети).

р е к л а м а

Сепак во Македонија ситуацијата е доста поинаква. Интернет пенетрацијата во земјава изнесува 65% што е одлично во споредба со другите земји од региониот. Но констатацијата дека најголемиот дел од интернет корисниците припаѓаат на една помлада популација, која нема значајна куповна моќ, претпоставувам влијае за помал интерес за дигитално огласување.

Податоците околу трошоците за интернет огласување во земјава се повеќе од оскудни. Единствениот податок до кој може да се дојде е дека “бруто“ буџетот за интернет огласување во 2013 година изнесувал околу 1,9 милиони евра. Доколку од оваа сума се одземат попустите, бесплатните реклами, компензациите и сл, реалниот буџет за интернет огласување на целиот наш пазар е значително помал, и слободно би можеле да претпоставиме дека е можеби само половина од гореспоменатата сума.

Мојата перцепција е дека волуменот на интернет огласувањето во земјава е во стагнација последниве неколку години, без речиси никаков пораст.  Проценките во јавноста се дека интернет рекламирањето учествува со помалку од  1% во вкупниот рекламен колач во земјава. Ова е навистина погубен податок, а генезата на проблемот сметам дека е повеќекратна.

Факторот (не)знаење  според мене е клучниот проблем. Интернет рекламирањето е релативно ново на нашиве простори и огласувачите не ги познаваат во целост сите можности, предности и предизвици кои ги носи овој тип на рекламирање. Станува збор за сфера која контиунирано и секојдневно се менува, бара извесни технички познавања и изискува различен тип на комуникација (двонасочна, интерактивност со потрошувачите) од онаа која се пласира на традиционалните медиуми. Едноставно не го познаваме доволно дигиталниот свет!

Понатаму, имаме сериозен недостаток на релевантни податоци за пазарот. Во Македонија не постојат официјални податоци за учеството и растот на рекламирањето по сите различни типови на медиуми, па оттука не можеме да предвидиме ни трендови. Немаме независни и официјални податоци за посетеноста на најрелевантните домашни веб страници, немаме информации за користењето на мобилните уреди и апликации, за рекламите на Google од Македонија, за буџетите за рекламирање на социјалните мрежи итн. Листата на информации кои ни недостасуваат може да се прошири до недоглед.

Друг аспект се недостатоците „на страната на понудата“. Сеуште најголемиот број на домашни портали продаваат фиксен закуп на рекламен простор на неделно/месечно ниво, модел што во развиените земји е веќе одамна напуштен. Само мал дел се осмелуваат да продаваат импресии. Сеуште се оскудни можностите за понапредно огласување на домашниот интернет простор (ретаргетирање, контекстуално, мобилно, бихејвиорално рекламирање и сл.)

Многу често се забележуваат како истите рекламни решенија кои се емитуваат на телевизија или во печатените медиуми да се пресликуваат целосно и на интернет. Таквиот пристап е несоодветен бидејќи не носи адекватни резултати и воопшто не ги користи можностите на дигиталното рекламирање. Интернетот како медиум е сосема поразличен, и затоа комуникациско-визуелниот пристап кон него треба да биде сосема поинаков од оној кон традиционалните медиуми.

Иден раст на пазарот на интернет огласување во земјава е можен само со континуирана обука на сите вклучени во фелата, организирање на поголем број на семинари, трибини, конференции и сл. Потребен ни е организиран и независен пристап во истажувањето и обезбедувањето на податоци за рекламниот пазар, регулирање на ценовната политика за закуп и унапредување на понудата за рекламирање. Потребен ни е целосно нов начин на размислување кога станува збор за интернет маркетинг комуникација.

Лично сум убеден дека без исполнување на овие претпоставки, не е можен посериозен раст на интернет рекламирањето во земјава и фаќање чекор со поразвиените земји. Конечно, мораме да почнеме да ги користиме дигиталните медиуми на начин кој тие го заслужуваат!

Автор на колумната е Ненад Ристевски. Истата е првично објавена на порталот Faktor.mk

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.