• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 8, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Добредојдовте во “светот 2.0”: Како технологијата во доба на корона ги промени нашите животи

13/11/2020
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во историјата на човештвото, предвидувањето на иднината отсекогаш било популарно и речиси секогаш неуспешно.

Во анализата на WeCann „(Речиси) сè што сакавте да знаете за технологијата за време и по короната, но се плашевте да прашате“, се размислувањата на експертите од I&F Grupa за следењето и приватноста, купувањето, документите и парите, економијата на споделување и економија на раздвојување, проширената реалност, апликациите, учењето од далечина, комуникацијата и информатичката технологија.

р е к л а м а

Пандемијата на вирусот COVID-19 отвори територија каде секој сака да прогнозира што ќе се случи утре и како ќе изгледа времето по пандемијата. Од следење, приватност, документи и пари сè до апликации, учење од далечина и комуникација воопшто, разговорите започнуваат за почеток на нешто различно и ново, но и забрзување на она старото (а добро).

Начинот на кој работиме, начинот на кој се дружиме, сакаме, ги поминуваме деновите, купуваме и читаме е променет. Оваа промена беше овозможена со технологијата која е вткаена во нашите животи поради фактот што како човештво живееме во средина на нешто што се нарекува „дигитална револуција“. Таа не е ништо друго, освен примена на дигиталните технологии во животот и бизнисот со цел да се зголеми ефикасноста, да се подобри квалитетот и да се направат поефтини работните процеси.

Во нашата секојдневна реалност, таа е далеку повеќе присутна отколку во бизнисот.

Нашата приватност

Користењето на разновидни апликации и веб-услуги сега, но и во иднина, без размислување за тоа што се случува со приватноста на нашите податоци и нивната безбедност на тие услуги, е нешто што се разгоре веднаш во текот на пандемијата.

Логично е прашањето, дали луѓето денес се подготвени да се откажат од заштитата на податоците со цел да си дадат малку повеќе слобода или безбедност? Во Кина, локалната самоуправа создаде алгоритми за оценување и ги вклучи во Вухан и во многу други градови во апликациите на компании како „Алибаба груп“. Од основните податоци, прашањата при регистрацијата инвазивно се „свртуваат“ на блиските контакти со заразени лица, до здравствената состојба и патувањето на корисниците.

Од друга страна, во неколку земји во ЕУ започнаа пилот проект во кој граѓаните можат доброволно да аплицираат за да се следат преку мобилен оператор и да им се следат трансакциите со платежни картички, додека за возврат добиваат поголема слобода на движење. Во средината на април, Google и Apple објавија дека на нивните платформи ќе додадат технологија што ќе ги предупредува корисниците доколку дојдат во контакт со лице кое има корона вирус.

Иако ќе работи на доброволна основа, оваа технологија може да следи околу една третина од светската популација.

Како купуваме

И покрај тоа што онлајн купувањето во моментов ни се чини императив, кој и да мисли дека иднината на купувањето е во е-трговијата ќе погреши, како што во 1977 година погреши и Кен Олсон, претседател на Digital Equipment Corporation, кога изјави: „Нема причина индивидуите да имаат компјутери дома. “

Кога ќе се смири епидемијата, луѓето ќе сакаат да ги допрат (носејќи ракавици) и да ги мириснат (преку маски) производите пред да ги купат. Ова не значи дека распоредот во продавниците ќе остане ист, како и дека начинот на кој ќе купуваме ќе претрпи штета или напредок во нешто сосема друго.

Но, пред да преминеме кон иднината – што се случува сега со купувањето?

Одговорот на епидемијата на коронавирус не беше ист кај сите генерации, затоа што потрошувачите од различни возрасни групи реагираа различно на кризата. Милениумците и припадниците на Генерацијата Z, го менуваат своето однесување особено кога станува збор за купувањето, покажа студијата на потрошувачите во САД и Велика Британија, објавена на порталот Bigcommerce. Резултатите покажуваат дека 96% од нив се загрижени за пандемијата и нејзиното влијание врз економијата. Поради таа загриженост, тие драстично го менуваат своето однесување, што вклучува намалување на трошењето, правење залихи на намирници и трошење помалку пари на искуства.

Потрошувачите во Шпанија ги прилагодиле навиките и започнале да пазарат во околните продавници. Малите продавници имале најголема корист заради нивната близина со потрошувачите, но и видот на производите (генерално приватни брендови, производи со попуст). За голем дел од населението, оваа криза предизвика сериозни економски последици и тие ќе бараат производи и формати кои ќе им помогнат да заштедат (семејни пакети, попусти, купони). Наскоро цената ќе биде многу важна, кога луѓето ќе се вратат на своите рутини.

Како резултат на целосниот карантин и грижата на потрошувачите, се раѓа нова култура на купување. Кога влегувате во ова нова нормалност, без разлика колку би траела, важно е да останете смирени и да размислите стратешки за сите активности поврзани со е-трговија. Приходите од купувањето преминуваат побрзо на електронската трговија отколку порано. Брендовите кои го разбираат тоа и брзо ја менуваат потрошувачката врз основа на залихите, подобро ќе го надминат ова време од брендовите кои се бавни во прилагодувањето или целосно ги затвораат своите финансии.

Купувањето за време, но и по пандемијата, сигурно ќе изгледа поинаку.

Нови пари, нови документи

Социјалното дистанцирање како феномен отвори едно комплетно ново поглавје – првиот дел од равенката е физичкото растојание на луѓето кои можат да изберат да не комуницираат во простор помал од 2 метри, а другиот дел е интеракцијата помеѓу луѓето кои едноставно немаат можност да држат растојание. На пример, амбулантните работници, но и сите оние кои треба да ги проверат личните податоци на луѓето. Денес, нашите лични податоци се наоѓаат во нашите лични карти и пасоши, со или без чип, и без оглед на сè, тој документ ќе мора да допре до некој вид сензор или да биде подаден од рака на рака. А поминувањето од рака на рака не е во согласност со целата приказна за држење дистанца.

На пример, дозволите за движење или возење автомобил за време на полицискиот час во Јордан се издаваат со помош на три стари технологии: веб, SMS и QR кодови. По најавата на веб-страницата на владата, одобрувањето на лицето се испраќа преку СМС-порака и тој добива линк за преземање на дозволата во пребарувачот на мобилниот уред, каде во реално време, може да се види дали дозволата е валидна. Главниот дел од таа страница во пребарувачот е QR-кодот што мора да му се покаже на полицијата за да го скенира преку скенер. Убавината на овој процес е што можете да ја покажете вашата лична карта преку затворен прозорец за автомобилот, без никаков ризик од пренесување на вирусот. Ова може да претставува иднинате на сите документи.

Препознавањето на лицата, кое во последните години влегува во мејнстрим кај новите iPhone-и и Android телефони, е исто така една од можните технологии што ќе се користат наместо традиционалните лични исправи во иднина. Технологиите како MasterCard PayPass и нивното преминување кон мобилните телефони, заедно со зголемената сензибилност на читачот за да можат да читаат од поголема оддалеченост, би можеле да бидат иднината на безконтактното плаќање.

Што и да носи иднината, едно е сигурно – без оглед на тоа што правиме, ние секогаш ќе најдеме начин да „допреме без допирање“, а бесконтакното ќе мора да го оправда своето име и да биде – без контакт!

Економија на споделување

Економијата на споделување, која до вчера беше многу вообичаен задолжителен елемент на приказната за иднината, денес е под знак на прашање. Не е одржана ниту една конференција на која немаше панел за иднината, на која барем еден модератор или говорник не даде славни примери за иднината на превозот. До вчера, една од главните приказни беше дека електричниот автомобил на иднината ќе нè одведе на работа. По напуштањето на возилото, ќе можеме да го испратиме автомобилот да се паркира некаде каде паркирањето е бесплатно, или уште подобро да биде дел од некој сервис за споделување возила каде што ќе ни „заработи“ пари. Тоа ќе се случи на некој начин, затоа што тој автомобил ќе одговари на повиците на други луѓе и ќе ги вози низ градот како Uber. На крајот на работниот ден, среќниот сопственик ќе го собере автомобилот од работа и ќе го однесе дома.

Но, дали би ви сметало доколку меѓу вашите две возења, вашиот автомобил би го возеле десет непознати луѓе низ градот, кои би можеле да го остават вирусот COVID -19 некаде внатре? Големото прашање е дали економијата на споделување ќе преживее и во каква форма, или ќе прерасне во економија на изолација (што индиректно укажува на загриженост денес) и што точно ќе значи тоа.

Зголемена реалност наместо реалност

Едно е сигурно: Зголемената реалност (Augmented Reality) повеќе не се однесува само на технологијата. Постојат три работи што зголемената реалност ги прави многу добро: визуелизација, објаснување и раскажување приказни. Во сегашната реалност со COVID-19, сите три стануваат сè поважни за брендовите, културните институции, забавата, интеракциите, училиштата и работните средини.

Бидејќи училниците се затворени низ целиот свет, наставниците преминуваат кон моделите на онлајн учење. Сите 185 бруцоши на Универзитетот „Case Western Reserve“ (CWRU) користат HoloLens и HoloAnatomy, наградувана AR аплиликација за учење од далечина, развиена од CRWU и Клиниката Кливленд. HoloAnatomy им помага на студентите при проучување на човечкото тело на начини на кои не е поинаку можно. Со обезбедување пристап до најситните детали за човечката анатомија во 3Д, учењето не е ограничено со достапност на кадаверот.

Со оглед на тоа што настаните како Met Gala 2020 (годишна церемонија за прибирање финансиски средства за Институтот за костими на Њујоршкиот музеј за уметност Метрополитан) и придружните изложби се откажани до понатамошно известување, проширената реалност може да обезбеди начин да се пренесе целокупното искуство во вашиот дом, така што овозможува гледање, па дури и испробување на костимите од изложбата. Разновидниот потенцијал на VR и AR апликациите е речиси неограничен, но во свет кој бара дистанцирање може да оди и чекор подалеку. Како и кај повеќето технолошки гаџети, клучен аспект е да се избере најсоодветниот и креативниот начин за нивно користење.

“Комуникација 2.0”

Веројатно не е изненадувачки фактот што луѓето ширум светот повеќе користат апликации заради целосниот карантин поради пандемијата на COVID-19.

Сите друштвени апликации пријавија раст на употребата и ангажираноста, и повторно, ова не е изненадувачки ако се земе предвид дека сите сме затворени во нашите домови и бараме начини да останеме во контакт со надворешниот свет. Интересно е што, исто така се зголеми трошењето пари преку апликациите, како резултат на разни мерки на карантин ширум светот.

Ако сакате да се поврзете со вашата публика, податоците сугерираат дека друштвените апликации се вистинско место за тоа и дека постојат многу можности за оние кои можат да спроведат кампања. Кога станува збор за перформансите на апликациите, TikTok сè уште го држи првото место во однос на бројот на преземања. Апликациите за видео разговори Zoom и Houseparty, исто така, добија значително внимание среде карантинот поради COVID-19. Податоците покажуваат дека денес Zoom е најдобро рангирана апликација за iOS на сите 141 пазари, додека преземањето на апликацијата Houseparty се зголеми за 735 пати во последната недела од март.

Фокусот на алатките за видео поврзување веќе доведе до лансирање на разни надоградени видео функции на Фејсбук и Инстаграм, а ќе биде интересно да се види дали овие алатки ќе можат да го искористат тоа зголемено внимание и да станат позначајни во апликациите и социјалниот простор, после завршувањето на  COVID-19 рестрикциите.

COVID-19 го промени начинот на кој комуницираме, но и колку често комуницираме, како и што правиме додека комуницираме. “Не разменувајте зборови, комуницирајте!” зборуваше уште во 1964 година, Артур Ц. Кларк, автор на „2001: Одисеја во вселената“, за тоа како луѓето ќе комуницираат во иднина. Тоа е слоган кој Кларк го смисли уште кон крајот на 1960-тите, кога неговиот интерес се сврти кон нашата зависност од фосилните горива и начините да ги намали нашите желби за нив.

Замки на новото време

Голем број на различни сервиси започнаа да работат во рамките на различни стартап компании и станаа популарни со речиси вирална брзина. Како резултат на тоа, на пример, софтверот за видео конференции Zoom во претходните денови покажа дека „не се грижи“ премногу за безбедноста и приватноста на своите корисници. Креаторите на апликацијата Zoom (иако ја поправаат) решија да понудат лесен и брз начин за одржување состанок, доведувајќи ја во прашање безбедноста на софтверот.

Честа грешка на ИТ одделите на една компанија е што избираат популарно, „фанки“ решение наметнато од вработените кои сакаат модерни работи, кои обично не ги применуваат сите правила за безбедност на компанијата, а можат да ги чинат многу во иднина. Претходната практика, која за среќа е заборавена, а тоа е мислењето дека хакерите не се криминалци, туку „деца“ кои играат и гледањето на кршење на авторските права на интернет со некакви симпатии, денес прерасна во речиси лековерна употреба на разни апликации и веб-услуги, без размислување за тоа што се случува со приватноста на податоците и безбедноста на тие услуги.

E-учење

За време на пандемијата на COVID-19, брзо се развија обемни, национални напори за развој на технологија за поддршка на учење од далечина, образование на далечина и онлајн учење. Она што беше незамисливо до „вчера“, како што е учење од далечина во државните училишта со помош на телевизија спроведена во некои земји, се случи преку ноќ. Технологијата која најчесто се користи за извршување на овие активности во повеќето земји е Google Classroom.

Но, учењето, или поточно личниот развој за време на пандемијата, е нешто што луѓето го прават за им помине побрзо времето, но во исто време и да се стекнат со знаење за кое немаа време во текот на „старите и нормални“ денови. Како одговор на пандемијата и мерките на изолација што се спроведуваат во повеќето земји, организаторите на курсевите (ClassCentral, Udemy, Skillshare, итн.) нудат содржина за бесплатно учење или по многу намалени цени.

Наместо заклучок

“Светот 2.0” што полека почнува да се појавува, дефинитивно ќе се разликува од “светот 1.0“ или било што можеме да замислиме. На крајот или на почетокот, едно е сигурно, ќе мора да научиме како да бидеме блиски без приближување и како да чувствуваме човечки допир – без да се допираме!

Целосното истражување на агенцијата McCann можете да го прочитате на: http://ifmccann.com/reports.html

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.