• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 8, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Регионалната огласувачка потрошувачка од март до мај намалена за 19%

25/11/2020
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Секторите производи за широка потрошувачка, фармација и телекомуникации го задржаа своето присуство, додека настаните, туризмот и автомобилскиот сектор се драстично ослабени, а оние кои обезбедуваат онлајн услуги и дигитална забава, заедно со производителите на детергенти и средства за дезинфекција, ги зајакнаа своите позиции.

weCAN, мрежа на независни огласувачки агенции во Средна и Источна Европа, на 19 ноември го објави својот шести по ред годишен извештај, наречен CANnual Report. Извештајот содржи детална анализа на огласувачките пазари во 15 земји од Централна и Источна Европа, со фокус на корпоративната комуникација. Покрај анализа на развојот на пазарот во секоја држава од Централна и Источна Европа, со помош на собрани податоци и написи од локални експерти, извештајот прикажува статии од регионални лидери во индустријата, како што се Естер Гјапај, директор за услуги на клиенти во Кантар и Марија Томац, директор за комуникации во Гринпис. Иако извештајот ги сумира резултатите од 2019 година, коронавирусот силно ги раздрма пазарите и вклучува кратко резиме за тоа какви проблеми, во периодот од март до мај 2020 година, доживеале сите пазари од регионот на Централна и Источна Европа.

р е к л а м а

Стабилен раст во 2019 година

Извештајот открива дека минатата година значеше економска стабилност за целиот регион и продолжи трендот на раст во изминатите пет години, а инвестициите во рекламирање пораснаа за 9,8%, достигнувајќи нето вредност од 15,2 милијарди евра во 2019 година.

Просечниот удел на медиумите во вкупната потрошувачка исто така многу добро ги рефлектира трендовите од претходните години: иако телевизијата останува омилен вид на медиум во повеќето земји од Централна и Источна Европа, таа полека го губи својот удел (43% во 2019 година), во корист на онлајн сегментите чијашто експанзија е многу динамична и достигнува просек од 34% во сите земји.

Гледајќи го вкупниот износ потрошен во регионот, дигиталниот сегмент веќе во 2018 година ја надмина телевизијата, што би значело дека во 2019 година дури 45% од вкупниот огласувачки буџет (6,9 милијарди евра) е потрошен за онлајн рекламирање, а само 37% се распределени за телевизијата. Печатените медиуми со години бележат постојан пад, додека надворешното рекламирање и радиото ги држат своите позиции.

Подигнување на свеста – со ограничувања

Јавната свест за еколошките и социјалните теми расте: според Европската комисија, бројот на луѓе кои сметаат дека заштитата на животната средина, климата и енергетските прашања се едни од најважните проблеми со кои се соочува нивната земја во моментов, порасна за 80% за само една година. Ова става зголемена доза на одговорност кај компаниите кои исто така очекуваат да бидат дел од решението, така што локалните експерти за рекламирање проценуваат каде одат трендовите во регионот на Централна и Источна Европа.

Иако нивото на свесност варира од земја до земја, видлива е јасна поделба заради финансиската состојба и социјалниот статус: сегментација на општествата заснована на ЕСОМАР статусот покажува дека колку е подобар квалитетот на животот во една земја, толку се поголеми очекувањата за етичко однесување на компаниите.

Финансиската гледна точка на ваквата поддршка се покажува важна и од друг аспект. Резултатите кои произлегуваат од двата ставови: „Важно е компаниите да се однесуваат етички“ и „Би платил повеќе за производите кои ја чуваат околината“, се сосема различни. Кога одржливоста бара финансиска жртва, има 35% помалку поддржувачи, во споредба со ставот кога станува збор само за апстрактна морална посветеност.

Компаниите од регионот на Централна и Источна Европа, каде што концептот на корпоративна комуникација пристигна во 90-тите, ги поддржуваа социјалните проблеми од самиот почеток, но сепак со поголеми ограничувања отколку што е случајот на Запад. „Заради социјалистичкото наследство, постои генерална перцепција дека општествената одговорност и грижата за општеството е примарна улога на владата и дека затоа постои јаз меѓу земјите во европскиот регион кога станува збор за корпоративната општествената одговорност“, велат Јустина Фијалковска и Малгоржата Мацуда во нивниот извештај за праксата на корпоративни комуникации во Полска.

Програмите за корпоративно комуницирање во рамките на компаниите беа насочени кон локални проблеми, како што се украинско-рускиот бегалски конфликт во 2014 година, емиграција на бугарска младина и прашањето на религијата во Србија по војните во Југославија, но експертите од weCan едногласно одлучија дека заштитата на животната средина е најпопуларна тема на корпоративното комуницирање – сè до појавата на пандемијата на коронавирусот. Тоа го насочи вниманието кон здравствениот систем и работниците од првата линија.

Збунети од вирусот

Блокадите и затворањата што започнаа како резултат на избувнување на пандемија низ целиот свет, предизвикаа нови модели на однесување на потрошувачите: основната храна, хигиенските производи и лековите се најдоа во центарот на вниманието, а навиките за купување драстично се променија.

Овие околности беа во корист на онлајн каналите: продажбата и конзумацијата на содржина нагло се зголемија, катализирајќи го дигиталниот напредок на регионот за рекордно кратко време за само неколку недели. Интернет сообраќајот растеше со молскавична брзина за време на карантинот и набљудувајќи ја публиката во најдобрите пет домашни веб-страници, просечниот регионален годишен раст во периодот од март до мај изнесуваше 5% (во споредба со 2019 година).

Во однос на времето на конзумација и бројот на гледачи, телевизијата исто така беше победник во оваа ситуација, а просечната регионална стапка на раст во времето поминато гледајќи телевизија достигна 16%. Возрасните групи во кои е забележано најголемо зголемување на времето поминато пред екраните се децата од 4 до 12 години и тинејџерите од 13 до 17 години.

Заменување на позициите во рекламирањето

Остриот пораст на конзумацијата на медиумите не влијаеше на рекламниот пазар заради крајната неизвесност од пандемијата – барем што се однесува до кампањите. Веднаш по затворањето и блокадите, голем дел од тековните и планираните кампањи беа откажани или одложени, поради што регионалните трошоци за рекламирање паднаа за 19% од март до мај, во споредба со 2019 година.

Не секој сектор е подеднакво засегнат. Секторите производи за широка потрошувачка, фармација и телекомуникации го задржаа своето присуство, додека настаните, туризмот и автомобилскиот сектор се драстично ослабени, а оние што обезбедуваат онлајн услуги и дигитална забава, заедно со производителите на детергенти и средства за дезинфекција, ги зајакнаа своите позиции.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.