• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 8, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Zenith: Е-трговијата и видео форматот – гориво за побрзо од очекуваното опоравување на глобалните инвестиции во рекламното огласување

10/12/2020
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn
  • Се предвидува дека инвестициите во рекламното огласување во 2020 година ќе се намалат за 7,5%, што е подобрување наспроти јулските прогнози за пад од 9,1%
  • Разликата ја наметнува Е-трговијата, за која се предвидува дека ќе поттикне раст од 1,4% кај инвестициите во рекламното огласување на дигиталните медиуми
  • Поврзаното ТВ рекламирање (Connected TV advertising)* ќе го поттикне растот на онлајн видео рекламите
  • Рекламирањето кое како опција го нудат малопродажните компании на своите интернет платформи ќе порасне за 46%

Според Zenith’s Advertising Expenditure Forecasts, објавени на 7 декември,  глобалниот пазар на реклами закрепнува побрзо отколку што се очекуваше по сериозниот пад во вториот квартал, предизвикан од пандемијата на корона вирусот. Сега се предвидува дека 2020 година ќе заврши со пад на инвестициите до 7,5% или пад на 587 милијарди УСД. Ова претставува значително подобрување со предвидувањата на Zenith, според кои во јули се предвидуваше пад од 9,1%.

Zenith кој е дел од Публицис Групација предвидува дека глобалното инвестирање во рекламно огласување, во 2021 година ќе порасне за 5,6% или до 620 милијарди УСД, поттикнато од одложените Летни олимписки игри и Европското првенство во фудбал. И покрај овој мал пораст, инвестициите сепак ќе останат под 634 милијарди УСД, ниво кое беше достигнато во 2019 година.

р е к л а м а

Во 2022 година, инвестирањето во рекламното огласување се предвидува да порасне за 5,2% и да достигне 652 милијарди УСД, надминувајќи ја 2019 година за 18 милијарди УСД, иако ќе биде за околу 70 милијарди УСД пониско од нивото кое се очекуваше да го достигне доколку останеше на својата пред-пандемиска патека.

Со овие предвидувања се претпоставува дека глобалната економија ќе започне тренд на одржливо закрепнување, штом во 2021 година ќе започне дистрибуција на вакцините против COVID-19, но сепак постои значителна несигурност да се предвиди колку брзо ќе се случува ова закрепнување.

Дигиталната трансформација брзо ги пренасочува инвестициите кон дигитално рекламирање

Zenith предвидува дека глобалните инвестиции во рекламирање на дигиталните медиуми ќе се зголемат за 1,4% во 2020 година и ќе го зголемат својот удел во вкупните медиумски инвестиции до 52%, што претставува пораст во однос на уделот од 48% во 2019 година. Пандемијата ги принуди брендовите да ја забрзаат својата дигитална трансформација, бидејќи е-трговијата се покажа како клучна алатка за одржување на врските со постојните клиенти, за ублажување на загубите од продажбата на самите продажни места, а секако и како важна алатка при процесот на пронаоѓање нови купувачи. Euromonitor International предвидува дека продажбата преку е-трговија ќе се зголеми за 25% оваа година, додека продажбата во продавниците ќе опадне за 5%. Брендовите ги зголемија своите инвестиции во дигиталните медиуми за таму да ја интензивираат комуникацијата и да ја насочат кон сопствените платформи за е-трговија и до партнерите во малопродажбата. Користењето на Search односно, поврзувањето на рекламниот процес со пребарувањето по клучни зборови, како и рекламирањето на социјалните мрежи, е со раст од 8% односно 14% соодветно, и се покажа особено корисно за овие цели.

Растот на е-трговијата не се очекува да се успори откако светот ќе започне да закрепнува од пандемијата на коронавирусот. Сега, кога под притисок брендовите се уверија во вредноста на дигиталната трансформација, веројатно ќе продолжат во оваа насока со уште поголем ентузијазам, насочувајќи уште поголем дел од своите инвестиции кон дигиталното рекламирање. Zenith предвидува дека до 2023 година, инвестициите во дигиталното рекламирање ќе учествуваат со 58% во глобалните инвестиции во рекламното огласување.

Рекламирањето на поврзаната телевизија (CTV) компензира за порастот на видео стриминг платформите (SVOD – Streaming video on demand)

Навиките за гледање кај потрошувачите се развиваат постепено, со години, но во 2020 година се случи огромен исчекор кон промена, со тоа што онлајн видео-платформите ги остварија придобивките од долгорочното зголемување на свесноста и побарувачката. Принудени да поминуваат многу повеќе време дома, потрошувачите се насочија кон постоечките стриминг платформи како Netflix, кои добија 25 милиони нови претплатници во првата половина на годината, и новите платформи како Disney +, кои го исполнија својот петгодишна план за раст, за само девет месеци.

*Поврзаната телевизија (CTV – Connected TV), исто така наречена и надградба (OTT over-the-top), вклучува реклами закупени преку programmatic што можат да се појават на кој било уред што може да се поврзе на Интернет (паметен телевизор, мобилен телефон, таблет, итн) и да има пристап до видео-стриминг содржини, надвор од она што е досапно на кабелскиот оператор.

Она што е значајно за огласувачите кои се исклучени од стриминг платформите, е дека побарувачката за AVOD (ad-funded video on demand) или видео на барање финансирано со реклами, е уште посилна, особено кај поврзаните ТВ уреди. Помеѓу јануари и април 2020 година, досегот на услугата на стриминг платформите (SVOD) на платформите на  поврзана телевизија, во САД се зголеми за 5%, но досегот на услугите за AVOD се зголеми за 9%, и порасна до 58,5 милиони домаќинства или до 48% од вкупниот број домаќинства.

AVOD ги комбинира врвните можности за гледање телевизија со можностите за таргетирање преку податоците од дигиталното рекламирање. Тој нуди високо ниво на можност за запомнување на рекламите (ad recall) и голем досег (reach) до младата публика што тешко може да се обезбеди со традиционалната телевизија. Како што ќе продолжува да расте во текот на следните неколку години, ќе станува противтежа на губењето на публиката кон SVOD платформите и, помеѓу 2020 и 2023 година, ќе помогне да се поттикне просечен годишен раст на инвестициите во интернет рекламирањето од 8,4%.

„Сега, кога поврзаната телевизија нуди масовен досег на клучните пазари, вистинско време е брендовите да инвестираат во неа“, вели Кристијан Ли, Глобален управен директор во Zenith. Тој продолжува: „Брендовите треба да користат поврзана телевизија и за корпоративни, имиџ кампањи и за перформанс кампањи, искористувајќи го високото ниво на можности за запомнување на рекламите како и целосно користење на можностите за таргетирање и следење кои таа ги обезбедува, за истовремено да може да се поттикнат и градењето на свесноста и конверзиите на продажба “.

Интернет платформите на компаниите од малопродажба на кои се нуди рекламирање, влијаат компаниите да пренасочуваат кон рекламирање дел од комерцијалните буџети од продажба

Скокот во е-трговијата оваа година поттикна рапиден раст во побарувачката за рекламирање на интернет платформите на компаниите од малопродажба – реклами кои или се поставуваат како банери на овие интернет страни или се појавуваат при пребарување (search) и ги насочуваат корисниците кон производи достапни за купување таму. Ова е добро развиен канал во Кина, но е релативно нов во останатите делови од светот. Со промовирање на производи во самиот момент на купување во е-продавниците, овој канал има поголем ефект како дисплеј отколку преку  традиционалното рекламирање, а брендовите најчесто ова рекламирање го плаќаат во рамки на комерцијалните буџети издвоени за преговори со трговците, наместо да издвојуваат од посебните буџети за маркетинг. Затоа овој канал може да расте без да ги канибализира предвидените инвестиции за рекламно огласување. Амазон е главен оператор како ваков канал за малопродажните компании надвор од Кина, и во 2020г. бележи раст на приходите за повеќе од 40% во споредба по квартал во однос на 2019 година.

Платформите на малопродажните компании кои се нудат за рекламирање имаат огромен потенцијал за раст на глобално ниво, имајќи предвид дека нивниот удел на пазарот надвор од Кина (3%) беше помалку од 1/6 од нивниот удел на пазарот во Кина (19%) минатата година. Zenith проценува дека огласувачите потрошиле 35 милијарди УСД на овие медиуми во малопродажбата во 2019 година и се очекува да потрошат 51 милијарда УСД во 2020 година, што претставува раст од 46% во споредба со минатата година.

„Платформите за рекламирање кои ги нудат малопродажните компании го зајакнуваат својот раст. Нивниот фокус е поставен на битката за директна споредба на цените на производите и на подобрувањето на искуствата на потрошувачите, и е придобивка за потрошувачите, а трошоците се на товар само на брендовите“, вели Али Нехме, Главен директор за трговија во Публицис Групацијата. „Во ова сценарио, брендовите мора да ја искористат својата моќ, да изберат партнери од малопродажбата кои нудат веќе потврдени вредности преку транспарентни податоци и мерења, како и можност да понудат база на потрошувачи кои ќе го обезбедат потребниот раст во оваа категорија“.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.