• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Агенциска работа: Колку се почитува, колку се вреднува и кога треба да се бара повеќе?

09/04/2021
in Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Кога станува збор за маркетинг агенциите, моменталната состојба доведе до голем број нови теми за кои широко се дискутира. Сепак, меѓу нив има некои прашања кои што би биле актуелни дури и без пандемија, а со неа доаѓаат до посебен израз: Колку се цени агенциската работа?

 

р е к л а м а

Во рамките на седмиот регионален форум на комуникациски лидери, IZAZOV 2021, во организација на агенцијата DRIVE, посебна дебата беше посветена токму на оваа тема: До кој степен се поклопува односот на надоместокот за агенциската работа со резултатите од таа работа? Кога да се започнат преговори за зголемување на надоместоците? Кога е време да се обезбеди независност од големите клиенти, чие заминување честопати може да стави крај на целосната работа на агенцијата?

„Комуникациските канали се поактивни од било кога, но ниту една дополнителна инвестиција не може да ги надомести загубите во маркетинг агенциите. Тие работат повеќе, инвестираат неизмерно поголем креативен труд, но реалноста е дека надоместоците се помали. Се создава чувство дека тој труд не се цени доволно, или се цени, но е слабо платен“, заклучи на почетокот на дискусијата модераторката на панелот и директор на агенцијата DRIVE, Данка Трбојевиќ.

Иако може да изгледа дека сферата на огласување во моментов стивнува, на регионалната сцена клиентите и агенциите станаа можеби и подинамични од кога било – се нудат огромен број идеи, иако буџетите од обете страни се драматично ревидирани. Кога станува збор за конкретните кампањи, директорката за маркетинг и односи со јавност во Војводијанска банка и Групацијата ОТП, Милена Мичановиќ, го наведува примерот на „метаморфозата“ на спонзорската кампања на Олимпискиот комитет на Србија, која со откажување на Олимпијадата требаше да добие друга цел преку ноќ:

„На почетокот бевме малку очајни, а потоа се собравме и се обидовме да ги свртиме плановите кои што се темелеа на Олимпијадата и таквата комуникација. Гледавме како можеме да им помогнеме на сите погодени од кризата, мислејќи пред сè на здравствените работници, па ја преориентиравме кампањата во таа насока и ги активиравме сите наши олимпијци во директна поддршка на здравството“.

Агенциите, како и нивните клиенти, се способни за такви прилагодувања кога станува збор за креативни решенија, а со оглед на прилично зголемениот обем на работа, би било логично да се обезбеди соодветна корекција на надоместоците. Сепак, дали ова се случува во реалноста? Генералниот директор на  агенцијата Communis DDB, Бојан Станков, смета дека ова е можно доколку се поклопат условите на пазарот, буџетите на клиентите и планираниот опсег на работа за тековната година. Сето ова во моментов е доведено во прашање, а на пазарот се појавуваат голем број на помали, тесно специјализирани агенции, подготвени да работат за помал буџет:

„Оваа работа е жива материја, таа дише, а ние секако имаме помалку агенции во однос на бројот на луѓе и спецификите на работата, тоа е нормално. На клиентите останува да разберат кои се предностите и недостатоците од тоа, а агенциите треба да се докажат. Секаков вид на конкуренција е здрава и може да ги извлече агенциите од летаргијата и да ги натера да го дадат најдоброто од себе. Што се однесува до буџетите, тоа е прашање на искуство и препознавање до каде агенцијата е подготвена да оди. Агенциите секако мора да имаат консензус околу цените, а од друга страна, клиентите треба да ја подигнат свеста за фактот дека најефтиниот не мора да биде најдобар“.

Соговорниците гледаат потенцијално решение во формирање на силно регулаторно тело, кое би се борело за напредок на индустријата:

„Здруженијата постојат, но тие не се занимаваат доволно со оваа тема. Поединци на ниво на целиот пазар истражуваат опции, но им недостасува поддршка од сите нас, за да знаеме кому што му треба. Имам впечаток дека сите работиме секој за себе, а преку здруженијата можеме да истражуваме повеќе регионални пазари – тоа е единствениот начин сè што правиме да го подигнеме на повисоко ниво“, објаснува Марија Јоксимовиќ, директор на SVA New Concept.

На крајот од панелот, учесниците дискутираа за феноменот „еден огромен клиент“ и потенцијалната зависност од него. Голем успех, но честопати камен на сопнување за маркетинг агенциите е клиент од кого зависи работата на агенцијата и нејзината деловна активност и тоа не е најдобро решение. Александра Дилевска, директор на Publicis Group за Хрватска и Македонија, напоменува дека агенциите денес мора да бидат агилни, без да „затишат“ во работата поради еден голем клиент кој може да одлучи утре да ги замени од која било причина:

„Важно е да не се запре, туку да се обезбеди континуиран „крвоток“ на агенцијата. Сите сонуваме за портфолио кое сепак зависи од пазарот, клиентите и експертизата, и затоа треба да имаме големи и средни клиенти, да го диверзифицираме портфолиото, да работиме различни кампањи и да ја зголемиме експертизата. Во секоја „врска“ треба да бидете свежи, со нови знаења и да не размислувате во насока на „сега се обезбедивме“. Не мора да бидете голема агенција, можете да бидете и специјализирана, но тактиката за големите е многу питчеви, препораки и различни ангажмани “.

Дали е ценета агенциската работа? Панелистите сигурно веруваат дека е така, но вреднувањето варира од случај до случај. Најлесно е да се каже дека некој е недоволно платен и премногу ценет, а вистината е дека, со сите тешкотии од претходната година, се разбуди голема надеж дека клиентите ќе водат сметка не само за себе, туку и за агенциите со кои соработуваат.

Факт е дека во компаниите, во повеќето случаи за инвестирањето во маркетинг иницијативи и проекти одлучуваат одделите за набавки и во тој случај тие добиваат пониска цена, што е генерално проблем со кој се соочуваат и агенциите и клиентите.

На крајот, за огромното мнозинство луѓе во оваа професија, за двете страни, е сосема јасно дека веќе не е важно „јас“, туку „ние“ и дека сите чинители на една индустрија можат да преживеат во дадени околности и непречено ги реализираат своите идеи во успешни, значајни и во секоја смисла (дури и финансиска) ценети кампањи.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.