• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна на Владимир Димовски: “Бараме брендови во кои можеме да се заљубиме”

29/09/2014
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Колумна на Владимир Димовски, извршен директор на McCann Скопје, првично објавена во регионалниот маркетинг магазин Медиа-Маркетинг

Владимир Димовски МекКен Скопје

Во пресрет на Викенд Медиа Фестивалот во Ровињ, на кој настапувам во панелот ‘‘Поглед преко плота‘‘, пријателот Екрем ме покани да напишам краток текст за приликите во адвертајзинг бизнисот во мојата земја. Во Македонија. Се трудев да бидам колку што е можно позитивен, истовремено да бидам реален и објективно да ги пренесам состојбите од Македонија.

Ќе почнам вака. Денес, имам 39 години и ги водам агенциите Меккен Скопје и Универзал Медиа. Навраќајќи се во детството, се сеќавам дека мајка ми секое утро одеше до блиската продавница. Леб и свежо млеко во пласична кеса од 1л беа задолжителен дел од кошничката. Во тоа време никаде не можеше да се купат Киндер јајца, а немаше ни чоколади со бисквити, паштета од туна, чипс со вкус на ѕацики и уште многу други работи. Имаше бел и полубел леб, и за тоа време нов, многу популарен леб кој го нарекувавме “Лепа Брена”. Ја потсетував да купи јогурт, немаше потреба да нагласувам кој. Беше само еден.

р е к л а м а

Денес, 30-тина години подоцна, јас сум татко на Нина и Ема. Нина “се дави”во функционален јогурт без лактоза со минимум протеини, а Ема јаде само пченичен тост леб ‘‘Бриош‘‘ со вкус на путер.

Зошто го пишувам сето ова ? За да се убедам себе и другите кои се со мене во огласувачкиот бизнис, дека пред нас се само подобри времиња.

Ако порано “брендот” беше леб, млеко, јогурт, сок, чоколадо, денес потрошувачот бара многу повеќе од тоа. Бара производ направен специјално за него, производ што ќе го погоди неговиот вкус, бара бренд приказни од кои и тој е дел, бара брендови во кои може да се вљуби. Токму тоа е она што не тера секое утро да тргнеме на работа (во 10 изутрина :) ).

Каква е состојбата на нашата индустрија во Македонија?

Би погледнал прво на добрата страна на нашата приказна. Македонија помина навистина многу во изминатите 10-тина години. На нашите регионални состаноци, чувствувам дека Македонија оди напред. Имаме позитивни примери, можеби сеуште скромни, но доволни за да се забележи позитивен тренд.

Бизнисот кај нас најмалку беше погоден после 2008 година. Во околните земји падот во огласувањето беше дури и една третина од бизнисот, но во Македонија не го почуствувавме или можеби не беше толку изразен. Минатата година успешно се заврши процесот на дигитализација. Пред неколку години бевме изложени на предизвик кога во еден ден престана да работи најголемата телевизија и уште неколку дневни весници. Тоа беше прв таков случај во светот, баравме искуства од целиот свет но такви не постоеа. Сепак, успеавме брзо да се прилагодиме на новонастанатата ситуација и го надминавме предизвикот.

Во 2007 год. се воведе моделот на peoplemetar за мерење гледаноста на ТВ, а веднаш потоа телевизиите започнаа и со CPP моделот за продавање на своето време. Имаме сериозен издавач на дневни весници. Можеби поединци и нема да се сложат со оваа констатација, но ние во Македонија одиме напред.

Од друга страна, македонската економија е сеуште кревка. Растот на ГДП не е на нивото кое ќе не направи да бидеме сигурни дека сме во чекор со “подобрите”. Не постои свесност (со чест на исклучоците) кај Македонските компании дека треба да се инвестира во создавање брендови и огласување домашни производи. Кога би се направила подобра анализа, сигурен сум дека би дошле до разочарувачка статистика дека огромен дел од инвестициите во целиот бизнис доаѓаат од интернационални компании или домашни компании со странски сопственици.

Во медиумскиот дел пак, не постојат официјални бројки поради тоа што не постои здружение. Неофицијално, инвестирани се околу 35 милиони евра или отприлика околу 17 евра инвестиции по жител. Она што можеби е поинтересно да се прашаме е: каде е нашиот медиумски пазар во споредба со останатите пазари во регионот. Во ТВ бизнисот сликата е ваква:имаме 7 национални ТВ станици кои сите заедно делат околу 20 милиони евра од огласување или по помалку од 3 милиони евра понационална ТВ станица. Податоците добиени од околните пазари ни покажуваат дека на медиумскиот пазар во Србија се инвестираат исто така 17 евра по жител, во Хрватска околу 40, додека во Словенија дури и после големиот пад во бизнисот се инвестираат речиси 50 евра по жител. Ако се знае дека просекот во светот е околу 60 евра, верувам дека има простор за оптимизам.

Во Македонија постојат повеќе од 100 регистрирани маркетинг агенции. Ќе останат оние кои ќе инвестираат во вработените, нивното знаење и алатки. Ни претстои специјализација според услугите кои ги нудиме на клиентите, без разлика дали зборуваме за медиуми, односи со јавност и сл.

Затоа на сите овие факти, броеви и тези гледам само со оптимизам.

Вечната Хамлетова дилема“Да се биде или не?”останува, но сигурен сум во следново:

со средување на економските прилики кои несомнено ќе се случат и тоа во сите земји во регионот, условите за работа во овој бизнис ќе бидат многу подобри.

Сигурен сум дека претстојат години кога погледот преку плотот ќе види задоволни клиенти, побогати агенции, супер инспирирани вработени во нив, многу млади креативци заљубени во својата работа. Сигурен сум дека од нашите земји ќе излезат многу светски познати кампањи и дека генерациите на нас ќе гледаат како луѓе во чие време најмногу се разгоре креативноста на овие простори.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.