WARC ги објави најновите глобални трендови во огласувањето и по анализирањето на трошоците за реклами на 100 пазари, тие открија дека глобалниот пазар за рекламирање во голема мера го надминал влијанието на КОВИД-19.
Извештајот дава преглед на трендовите во онлајн и традиционалните медиуми и трендовите по категории на производи.
Глобалните трошоци за рекламирање се зголемиле за 23,8% на годишно ниво на 771 милијарда долари во 2021 година – што претставува најголем пораст во последните четири децении откако WARC (World Advertising Research Center) го следи развојот на пазарот. Глобалните инвестиции во рекламирањето се предвидува да се зголемат за 12,5% во 2022 година и 8,3% во 2023 година, а платформите за е-трговија го предводат овој раст.
Глобалното рекламирање е на пат да достигне вредност од трилион долари до 2025 година, при што три компании (Мета, Алфабет и Амазон) заземаат повеќе од половина од пазарот. Наодите се придружени со истражување кое е неодамна спроведено за WARC’s Marketer’s Toolkit 2022, со над 1.500 маркетинг експерти, а покажува дека двајца од тројца испитаници кои веќе ги насочуваат буџетите на Амазон имаат намера да ги зголемат тие трошоци. Дури 66% од експертите за рекламирање планираат да ги зголемат трошоците за TikTok следната година, додека YouTube (61% од испитаниците), Instagram (60%) и Google (57%) исто така треба да имаат корист од повисоката потрошувачка во 2022 година.
WARC покажува дека следната година сите производствени сектори се предвидува да имаат највисоки инвестиции во споредба со периодот пред КОВИД, додека повеќето сектори успеале да забележат целосно закрепнување оваа година. Значајни исклучоци вклучуваат транспортот и туризмот, кои го предводеа растот со апсолутен пораст од 12,5 милијарди долари во 2021 година, но сепак е за речиси 2,9 милијарди долари помалку во однос на периодот на трошење пред пандемијата.
Извештајот на WARC носи трендови во различни формати на рекламирање и категории на производи:
Трендови во онлајн медиумите
Социјални медиуми: Ова беше најбрзо растечкиот онлајн сектор во 2021 година со пораст на трошоците за 41,9% – или 55,7 милијарди долари – на вкупно 188,8 милијарди долари оваа година. Инстаграм стана најголемата платформа за социјални медиуми во 2021 година, откако за прв пат го надмина Фејсбук. Се предвидува Инстаграм да расте и да контролира една третина од глобалниот пазар на социјалните медиуми во 2023 година. ТикТок забележа раст на приходите од рекламирање за 151,5% во 2021 година, а се очекува да забележи раст од 75,4% во 2022 година. Двајца од тројцата испитаници на WARC велат дека имаат намера да ја зголемат потрошувачката на ТикТок следната година.
Е-трговија: Се очекува секторот да го предводи растот до 2023 година – до кога вредноста на пазарот ќе се удвои во споредба со 2020 година – на вкупно 137,2 милијарди долари. Растот на кинескиот пазар за рекламирање опаѓа, но на запад пазарот расте со Амазон, за кој се предвидува дека ќе земе повеќе од 57 милијарди долари приходи од реклами до 2023 година. Двајца од тројца испитаници кои веќе вложуваат во огласување на Амазон имаат намера да ја зголемата таа потрошувачка, додека зголемената побарувачка на огласувачите ја зголемува просечната цена по клик.
OTT видео: Премиум онлајн видео платформите – познати како over-the-top (OTT) – како што се YouTube и Amazon Prime Video заедно вределе 63,7 милијарди долари во 2021 година, што е за 41,6% повеќе од една година претходно. Понатамошен раст, од 19,7% и 14,2%, е проектиран во текот на 2022 и 2023 година, при што YouTube предводи и се очекува да вреди 41,4 милијарди долари до крајот на 2023 година.
Платено пребарување: Alphabet е најголемиот сопственик на медиуми во светот, а Google најголемата поединечна платформа на Google: нејзиниот приход од реклами се зголеми за 40,6% оваа година на 146,3 милијарди долари, што претставува 79,7% од вкупните трошоци за пребарување и 19,0% од вкупните трошоци за рекламирање ширум светот. Растот на Google се очекува да се намали на 14,8% во 2022 година, иако 57% од испитаниците анкетирани од WARC планираат да ги зголемат трошоците на платформата оваа година.
Онлајн аудио: Трошоците за реклами пораснаа за една третина на 5,4 милијарди долари во 2021 година, со трошење на подкасти за 50% и стриминг за 28,4%. Двата формати се очекува да остварат профит до 2023 година, до кога се очекува онлајн аудио секторот да вреди вкупно 8,3 милијарди долари. Spotify е еден од главните играчи, а приходите од реклами во 2023 година се очекува за прв пат да надминат 2 милијарди долари.
Трендови во традиционалните медиуми
Телевизија: Трошењето на огласувачите се предвидува да се зголеми за 3,3% на 184,7 милијарди долари во 2022 година по зголемување од 5,5% оваа година. Линеарната телевизија треба да остане повисока од ОТТ – услугите како YouTube и Amazon Prime Video – за време на периодот на предвидување, иако нејзиниот удел во глобалните трошоци за рекламирање ќе падне под една петтина.
OOH: Пазарот забележа закрепнување од 21,8% минатата година, иако тоа не беше доволно за да се надомести падот од 28,2% забележан во 2020 година. Богатството на секторот во голема мера зависи од можноста за идни социјални ограничувања како одговор на новите варијанти на корона вирусот, иако во моментов се очекува раст од 13,3% оваа година.
Кино: Потрошувачката беше значително намалена во 2020 година бидејќи ланците на кина беа затворени како одговор на епидемијата, што резултираше со пад од 71,2% во инвестициите на огласувачите. Потрошувачката силно закрепна минатата година, поттикната од новиот филм за Џејмс Бонд, забележувајќи пораст за 149,9%. Дополнителен раст од 26,1% во моментов е проектиран за 2022 година, но, како и во секторот OOH, тоа е привремено.
Радио: Инвестициите во радио реклами пораснаа за 8,4% – или 2,5 милијарди долари минатата година и се очекува да пораснат за 3,5% во 2022 година и 1,5% во 2023 година, до кога пазарот ќе вреди 34,3 милијарди долари. Следствено, тоа е единствениот традиционален медиум кој бележи континуиран раст во текот на периодот на предвидување.
Вести: Потрошувачката на огласување за печатени и онлајн вести падна за 4,0% минатата година, со раст од 8,9% за онлајн платформите, што беше негиран со падот на печатените наслови од 7,4%. Овие трендови се очекува да продолжат до 2023 година, што ќе резултира со тоа што онлајн платформите да сочинуваат 42% од вкупниот приход од newsbrand рекламите, во споредба со денешниот удел од 31%.
Списанија: Како и во секторот вести, повратот на инвестициите во онлајн насловите не беше доволен за да се запре загубата на печатените медиуми. Како резултат на тоа, вкупниот пазар падна за 6,6% во 2021 година, со прогноза за пад од 6,1% оваа година и пад од 5,2% кој се очекува во 2023 година. Интернет компонентата на вкупниот број сепак, ќе продолжи да расте како би земала удел од 49,6% од приходите од реклами во 2023 година.
Трендови по категории на производи (пет најголеми во 2022 година)
Телекомуникации и комунални услуги: Со двоцифрен раст во 2020 година, телекомуникациите и комуналните услуги се првата категорија што забележа потрошувачка за реклами над границата од 100 милијарди долари за една година (2021). Силните инвестиции во онлајн рекламирањето ќе помогнат да се поттикне понатамошен раст, оставајќи го целокупното ниво на трошење во 2023 година повеќе од двојно од бројката пред пандемијата во 2019 година.
Бизнис и индустрија: Потрошувачката порасна за една четвртина во 2021 година, а дополнително зголемување од 13% на вкупно 94,1 милијарди долари се очекува во 2022 година. Растот на бизнис огласувачите во 2023 година ќе биде втора најбрза стапка во сите категории, зад телекомуникациите и комуналните услуги, а тоа носи вкупна потрошувачка над 100 милијарди долари.
Медиуми и издаваштво: Инвестициите во рекламирање останаа главно непроменети во 2020 година, но се зголемија за 33,4% во 2021 година, што доведе до зголемување на потрошувачката на 83,6 милијарди долари. Двоцифрениот пораст во следните две години ќе ги поттикне инвестициите над границата од 100 милијарди долари до 2023 година.
Малопродажба: Падот од 5,4 милијарди долари во 2020 година е повеќе од надокнаден во 2021 година со пораст од 20,0%, а потоа би се намалил на 10,1% во 2022 година. Понатамошното зголемување во 2023 година ќе ја зголеми вкупната потрошувачка на 89,5 милијарди долари, кога онлајн медиумите ќе сочинуваат повеќе од три петтини од сите инвестиции.
Финансиски услуги: Благиот раст во 2020 година заедно со големите намалувања за рекламирање на автомобили ги турна финансиските услуги во првите пет најголеми категории. Вкупната потрошувачка се зголеми за речиси една третина минатата година и тоа ќе ја донесе на 63,9 милијарди долари. Двоцифрен раст се очекува во 2022 и 2023 година, кога инвестициите ќе бидат за две третини повисоки од 2019 година.