• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Word of mouth – Најзначајниот извор на нови клиенти за малите претпријатија

18/11/2014
in Во фокусот, Истражувања
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Гостинска статија на Јане Гулески, одговорен за маркетинг во Jongis

Едно од истражувањата на Verizon од 2014 година фокусирано на сопствениците на мали претпријатија донесе прилично интересни резултати за прашањето “Како потрошувачите дознаваат за вашата компанија?”. Дури 85% од испитаните сопственици на мали претпријатија одговориле дека најчесто новите клиенти ги добиваат преку word of mouth.Ова можеби звучи зачудувачки, бидејќи каналот кој се сметал за највлијателен пред повеќе од 15 години е сеуште на првото место и покрај динамичниот развој на дигиталниот маркетинг и бројните канали за освојување потрошувачи кои се појавија со него.

Како што можете да забележите на графикот прикажан подолу, word of mouth убедливо води пред останатите канали, второто место го претставуваат пребарувачите но со далеку помал удел од 59%и покрај нивниот досег до огромен број потрошувачи.

 world of mouth

р е к л а м а

Има неколку причини за конзистентноста на word of mouth каналот и неговата ефикасност за привлекување на нови потрошувачи кај малите претпријатија вклучувајќи:

  • Word of mouth e повлијателен од сите други форми на рекламирање, покажува истражувањето на Nielsen од 2013 год. во кое биле вклучени 29 илјади потрошувачи. Дополнително екс лидерот за продажба на Oracle истакна дека 92% од потрошувачите им веруваат на други потрошувачи, додека само 33% од потрошувачите им веруваат на компаниите.
  • Трошоците за него се најмали во споредба со другите канали.
  • Појавата на социјалните мрежи и мобилните апликации иако создадоа нови канали за маркетинг истовремено и ги зголемија можностите за ширење на word of mouth

Можете да забележите и од самите себе дека често пред да почнете да користите некоја нова услуга или да набавите ИТ опрема за вашата компанија ги земате во предвид препораките од вашите познаници.

Секако дека word of mouth има и некои недостатоци во споредба со другите канали како на пример неможноста директно да се влијае на каналот и неговата непредвидливост. Но она што го прави овој канал најоптимален за малите претпријатија е тоа што неговата ефективност не е ограничена од двата големи проблеми со кои се соочуваат малите претпријатија: тие имаат мали или воопшто немаат маркетинг буџети и тие многу потешко ја стекнуваат довербата на потрошувачите за разлика од големите брендови кои “автоматски” ја добиваат истата. За малите претпријатија важно е создавањето добри односи со нивните клиенти, стекнување на нивната доверба и лојалност, што потоа ќе резултира во ширење на позитивен word of mouth од тие клиенти на нивните соработници и познаници.

Иако неможете директно да влијаете на тоа дали вашиот клиент ќе ја спомне вашата компанија додека го пие утринското кафе со своите пријатели, постојат неколку практики кои можат да ви помогнат ефикасно да го искористите word of mouth каналот.

Фокусирајте се на вашето online присуство

Во денешната интернет ера може да се забележи се поголем раст на комуницирањето преку веб и мобилни апликации и сервиси, последично тоа влијае и на word of mouth кој денес се шири како offline така и online. За разлика од offline каде најчесто неможете да се вклучите во дискусиите за вашиот бренд, online ја имате таа можност. Со едноставно пребарување на социјалните мрежи и пребарувачите или уште поефикасно со помош на алатки како Mention лесно може да пронајдете каде се спомнува вашиот бренд. Кога некој ќе сподели нешто негативно во врска со вашата компанија на социјалните мрежи или било каде online вие треба да знаете за тоа и да се обидете да го поправите проблемот. Самото покажување внимание и препознавање на грешката ќе го намали револтот на клиентот и ќе им даде до знаење на потрошувачите дека се грижите за вашите клиенти. Секако доколку проблемот се реши постои веројатноста клиентот да ја замени критиката со позитивен коментар што ќе придонесе за ширење на позитивен word of mouth. Од друга страна игнорирањето на негативните коментари создава услови за ширење на негативен word of mouth и единствено може да и наштети на вашата компанија.

Создадете услови за ширење на word of mouth

Со цел да го засилите ширењето на позитивен word of mouth треба да ги овозможите сите услови за вашите клиенти лесно да го споделат позитивното искуство од соработката со вашата компанија.

Клиентите кои се задоволни од вашите производи и услуги се подготвени да дадат препорака за истите кај своите познаници но веројатноста тоа да се случи е поголема доколку вие го иницирате процесот.  Бидете концизни кога барате препораки. Вашите клиенти не треба да трошат време за да одредат што и на кого да препорачаат, вие треба да ги анализирате нивните соработници и конкретно да побарате да ве претстават на одреден соработник кој би имал потреба од производите и услугите кои ги нудите.

Креирајте шаблон порака која клиентите лесно ќе можат да ја препратат по е-маил. Препораките направени преку e-маил се најмалце нападни и oднапред креираниот е-маил кој клиентите ќе треба само да го препратат ја зголемува шансата за успех при барање препораки. Односно колку помалце работа за клиентот толку поголема веројатноста дека ќе направи препорака.

Прикажете повеќе информации за вашите производи и услуги на вашиот вебсајт дури и ако вашата компанија не врши продажба преку интернет. Ова е значајно бидејќи доколку некој од потрошувачите сака да сподели или препорача некој од производите или услугите кои ги нудите тој треба да може лесно да ги пронајде online во секое време. Според истражувањето на CMI од 2014 год. за тоа што луѓето сакаат да видат на веб сајтовите од компаниите дури 90% од испитаниците одговориле ‘информации за продуктите и услугите кои ги нуди компанијата’.

Значењето на word of mouth за малите и средни претпријатија е очигледно огромно со оглед на трошочната ефикасност и неговата улога во надминувањето на бариерата на доверба. Но неговата моќ не застанува тука, како што испитувањата покажуваат word of mouth е главниот фактор и за експлозивниот раст на некои од најпопуларните стартап компании како Snapchat, кој моментало бележи над 100 милиони активни корисници и проценета вредност од 10 милијарди долари. Сепак и покрај големите можности кои произлегуваат од word of mouth овој канал не секогаш носи посакувани резултати за компаниите, предизвиците произлегуваат од неговата непредвидливост и малата можност за контрола. За да стигнат до посакуваните резултати компаниите треба да се постојано фокусирани на препознавање и насочување на word of mouthпотенцијалот на нивната публика.

Гостинска статија на Јане Гулески, одговорен за маркетинг во Jongis

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.