Автор: Магдалена Шамбевска Аневска, Nova Solutions
Ако се прашувам јас, би кажала едно големо ДА за овие професии. Бидејќи иднината е во технологијата, а таа нуди подеднакви можности за двата пола. Особено во различните гранки и насоки во кои се развива. Без разлика дали станува збор за програмирање, графички дизајн, развој на алатки за промотивен маркетинг и сл.
Во секој случај, жените, што и да изберат од овие гранки како професија, звучи мотивирачки за постигнување на големи успеси. Технологијата и маркетингот се полиња кое сé уште се откриваат и изненадуваат со напредни алатки и можности. Според мене ова се професии за луѓе кои се подготвени цел живот да учат и да се посветат на свој личен развој и надоградба. Ќе имаат желба да ги следат трендовите и ќе уживаат во динамичноста од обврски кои ги нудат овие работни места.
Технологијата долго време беше индустрија во која жените беа недоволно застапени. Но, добрата вест е дека тоа конечно се менува. Севкупно, бројот на жени технолози расте секоја година, според извештајот за 2020 година на глобалната непрофитна AnitaB.org. И додека сè уште треба да се направи напредок за да се постигне еднаква застапеност на теренот, станува сé поретко да се биде единствената жена во просторијата. :)
Каква е иднината на жените во ИТ и маркетинг? Пропорционална застапеност? Еднаква плата? Повеќе жени CEO? Безгранични можности?
Дали знаевте дека процентот на жени во маркетинг во САД во 2020 година бил 52,5 отсто од вработените во индустријата за рекламирање, односи со јавноста и другите сродни услуги. Останатите 47,5 отсто кои работат во индустријата биле мажи.
Додека, пак, во ИТ секторот во светот, застапеноста на жените е од 20% до 30%. Но, се прогнозира дека во следните 5 до 10 години тој процент ќе биде поголем и ќе достигне дури 40%. Жените програмери во нашата земја не отстапуваат многу од светскиот просек . Според истражувањата, секој петти вработен во ИТ е жена, од кои 50.7% се жени на јуниор позиции. Со оглед на тоа дека ова поле за жените е сé уште ново, ова претставува охрабрувачка бројка за сите дами кои размислуваат да се приклучат кон ИТ светот.
Доколку секоја година се зголемува бројот на жени кои работат во технологијата, маркетингот и графичкиот дизајн и истите тие се надградени со одредени ИТ вештини, на глобално ниво, се верува дека светската економија ќе биде во пораст. Од друга страна, подобрените комуникациски вештини, иновативните идеи и зголемениот морал биле именувани како основни придобивки кои најверојатно ќе дојдат од вработувањето на повеќе жени во работната сила, според извештајот на Nominet.
Деловниот свет почнува да дејствува по овој факт, препознавајќи бавен и постојан тек на работа со цел да се подобри препознавањето и застапеноста на жените во ИТ и маркетингот, од големите бизниси и од теренските организации.
Што значи да се биде жена (DigiGirl) во маркетинг или технологија?
Да се биде жена во технологијата значи да се изгради силна мрежа на поддржувачи и активно да учествува, учи, се развива и комуницира онлајн. Нејзиниот тим е разновиден, со мажи и жени од сите бои, потекло и интереси. Таа и нејзините соиграчи прават грешки заедно и учат еден од друг преку соработка. Таа е силно мотивирана и желна да помогне на своите соработници или следбеници, помага со својата креативност и придонесува за развој на креативни програми, кампањи и брендови. Го олеснува процесот на работење и обезбедува подобра услуга за корисниците и соработниците.
Зошто жените се подобри во маркетинг ?
Мозокот на жената е како „измислен“ за комуникација и разбирање. Така, од мали нозе, жените се толкуваат како почувствителен пол, генерално кажано. … Токму оваа особина на срдечна емпатија е клучна во маркетингот, бидејќи тие што најдобро ги разбираат нивните пазари се тие што постигнуваат успех и продаваат најмногу. А, доколку жена стои на оваа позиција, неминовно е да биде постигнат добар резултат.
Дали жените доминираат во маркетингот?
Жените имаат само малку поголема веројатност од мажите да влезат во светот на маркетингот (21% наспроти 16%), а работите изгледаат убаво дури и во последните десет години (34% од мажите и 35% од жените).
За оние кои се стремат да влезат во ИТ областа или маркетингот споделувам интересни совети како да го направат тоа. ↓
- Пронајдете добар ментор. Побарајте луѓе чија работа и пристап ги почитувате за да бидат ваши ментори. Лично, сметам дека имав среќа да имам одлични ментори – и мажи и жени – кои ги водеа моите избори за кариера, служеа како патокази и ми помогнаа да ги идентификувам можностите за раст.
- Не се сомневајте во себе. Откако стекнав одредено искуство и станав посигурна во моите вештини, никогаш повеќе не дозволив овие сомнежи да влијаат на мојата работа. Како жени, имаме тенденција брзо да се сомневаме во себе… Важно е да бидете сигурни во своите способности.
- Научете како да примите негативна критика. Како жени, можеме да бидеме повеќе склони кон моменти на стрес кога негативен коментар или повратна информација ќе допре до нас. Ваквите чувства може да ни останат во мислите некое време, а тоа може да нè натера да не преземаме идни ризици. Важно е неуспесите и повратните информации да се гледаат како подарок. Научете да се надоврзувате на тоа и фокусирајте се на тоа како ќе се приспособите за следниот пат. Нека ве поттикне дадената корекција во вашиот следен предизвик.
- Никогаш не застанувајте со учење. Не можам да помислам на обука што сакав да ја поминам, а ми беше кажано НЕ. Стекнав знаење од различни курсеви за лидерство, како и универзитетски курсеви за бизнис, маркетинг и теми специфични за продажни услуги. Присуствував на многу меѓународни семинари и внатрешни практични сесии за обука во рамките на маркетинг агенцијата Нова Солутионс, каде работам 10 години, а уживав да бидам дел и од часови за ефективно комуницирање и презентација.
- Зборувајте гласно и изјаснете се со своите идеи. Запомнете, ако сте поканети на состанок, сте го заслужиле местото на масата. Ако имате гледна точка, погрижете се да биде слушната. Ако не се согласувате, зборувајте. Дури и ако вашата идеја не функционира, сè уште има што да научите од искуството да се ставите себеси таму.
- Комуницирајте јасно. Треба да можете јавно да зборувате пред луѓето и да споделувате идеи самоуверено и јасно. На крајот на краиштата, за да придонесеш со своите идеи, треба да можеш да ги артикулираш. Иако вашата работа можеби нема да бара од вас да давате формални презентации, оваа вештина ќе ви помогне поефективно да комуницирате со вашиот тим.
- Изградете систем за поддршка. Со недостатокот на женска застапеност во инженерството, сомнежот во себе може да се појави и брзо да ја преземе контролата. Сепак прави многу разлика да се сретнете со оние кои патувале на истото патување кое вие го одите. Натерајте ги да споделат искуства со вас. Прашајте ги сè што ве интересира. Така може да најдете и создадете систем за поддршка во вашата компанија, да присуствувате на конференции за зајакнување на самодовербата кај жените или да бидете дел од состаноци и настани надвор од работа.
- Соработувајте со колегите и клиентите. Сите луѓе со кои работам не се двоумат да си помогнат едни на други и да одвојат време да размислуваат и да дојдат до одлични решенија. Оваа средина дефинитивно ме обликува во подобар маркетер, не само во однос на зголемувањето на широчината на моето знаење, туку и како лидер и соработник.
- Пронајдете работа која нешто ќе ви значи.
- Бидете трпеливи. Потребно е време и вистинска можност. Важно е да бидете флексибилни во својата прва улога и да не се плашите да направите храбар потег, ако тоа може да ви помогне да одите таму каде што сакате.
- Пронајдете нешто што ќе ве мотивира. Сакам да размислувам за иднината и за брилијантните млади жени инженерки и маркетерки кои штотуку ја започнуваат својата кариера или штотуку ја откриваат својата љубов кон софтверското инженерство или дигиталниот маркетинг. Сакам да бидат бестрашни. Сакам тие да бидат дел од оваа индустрија која ќе продолжи да го менува светот. Зошто ова се професии кои многу ветуват на нас жените.
И на крај, драги дами ве поканувам да станете дел од ова ИТ семејство и да ја препознаете можноста за исполнетост и среќа, да ја работите работата од иднината. :)