• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна на Мирко Тодоровски: Choose маркетинг

09/01/2015
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Бренд билдинг, brand equity, brand identity…позиционирање, personality, бренд карактер… 4p, 5p, 4w…потоа …pathways, touch-points, product cycle…grp, CpP, reach…potential reach, effective reach, duplication reach … па уште и brand recall, aided, un-aided recall…copy contribution итн итн…се алатки и поими во маркетингот кои ги користат агенциите кога се натпреваруваат за Клиенти и/или на веќе постоечките да им се помогне да прераснат во Top of Mind или Lovemark’s.

Се е тоа убаво, звучно и елегантно кога имате убава креатива и креативни луѓе околу Вас.

Кога немате…хм…е тогаш ви требаат пари. Многу пари.

р е к л а м а

Има случаи кога креативноста е потребна сега и одма, или вчера подобро речено, но тоа само ретко се погодува. Производот треба да се лансира, поставен е на полица и потребна е комуникација која ќе ги привлече купувачите. А на полица имате илјада производи, од кои сите до еден некако веќе комуницираат. (Што би рекле големите мајстори од Американските компании “Even the off-strategy is a strategy”).

Креативноста денес, тешко се дефинира.

Обично се мисли дека маркетингот е креативен или дека дизајнерите се тие што мора да бидат креативни. Но во реалноста, не е така лесно.

Процесот на креирање кампања во кратки црти е следениот (маркетинг агенциите најдобро го знаат).

Врз база на краток бриф од Клиентот, се вршат мали или поголеми истражувања (фокус групи и/или прашалници) и се поставува стратегија. Кога ќе се постави стратегијата следи креативата која се пушта во медиуми (ако биде одобрена секако).

Самата стратегија во себе има еден многу значаен дел кој се фокусира и треба да одговори на следното прашање: Како брендот (читај клиентот) гледа на самиот себе?

Сите знаеме дека Клиентите секогаш мислат се најдобро за себе и својот производ, но многу често се случува да ги помешаат поимите. Бренд и производ секако не е иста работа, ПР и media buying никако. Мал е бројот на луѓе кои можат да ви ја кажат точната дефиниција на зборот бренд и обично тоа се вработени или биле вработени во маркетинг агенција.

Ќе се обидам да го објаснам брендот преку математичкиот термин Комплексен број. Комплексниот број се состои од 2 компоненти: реална  + имагинарна вредност и графички се претставува на следниов начин:

odberi marketing

Комплексна вредност на брендот е поголема од чисто реалната цена на производот за имагинарната вредност која претставува имиџ, перцепција или најдобро кажано асоцијации кои се јавуваат кај потрошувачите кога ќе помислат на одреден производ, во конкретниов случај на вашиот производ.

Задача на маркетингот е да се фокусира да ја зголеми имагинарната вредност на производот со што ќе ја зголеми вкупната вредност на брендот.

Од тие причини доста често произлегува, Клиентот и маркетинг агеницјата да немаат секогаш иста слика над одредена состојба на пазарот. Клиентот е секогаш во право, па така една од најтешките задачи на агенцијата е да го убеди Клиентот во спротивното или да ја искаже и прикаже актуелната состојбата на пазарот, која во дадениот момент можеби се разликува од перцепијата која ја има самиот Клиент.

Имагинарната вредност на брендот може да се зголеми само преку комуникација. Доколку имате убава креатива веднаш ќе предизвикате асоцијации кај потрошувачите и многу веројатно тоа ќе се одрази брзо и позитивно врз продажбата. Но доколку немате, ќе треба да бидете поупорни и на подолг рок да очекувате да ги реализирате своите цели. Континуираната комуникација ќе треба да се менува и прилагодува во склад со времето и трендовите на пазарот.

Домашните компании како да се малку заспани во тој поглед (секоја чест на исклучоци).

Новите медиуми кои се значајно поевтини од традиционалните, нудат голем број можности за тестирање на креативни решенија и добивање повратна информација од потрошувачите.

“Market insight” во западните земји, веќе неколку години се добива од фејсбук и твитер. Фејсбук и твитер не служат само за да се прикачи принт оглас и да се мисли дека е завршена работата. Напротив, бараат креативни решенија адекватни на нивниот контекст. Мора да се мисли на тоа што публиката очекува да види на тие медиуми и креативата да биде адекватно решена и ненаметлива. Социјалните медиуми се “pull” медиуми.  Хах, малку е смешно, но дури понатаму ќе видиме дали на Твитер важи правилото “Any publicity is good publicity”.

Новите медиуми бараат нов вид на креативност.

Во моментов во Македонија има повеќе агенции и продукциски студија отколку што има активни Клиенти на пазарот. Тоа е малку наопачка ситуација. Можеби целокупната состојба во државата е таква каква е, но потребно е информирање на потенцијалните клиенти за придобивките од инвестирање во комуникација. Дополнително, потребно е информирање и подучување на активните Клиенти за можностите на дигиталните медиуми, посебно социјалните и мислам дека веќе има обиди во тој правец.

Тоа што ни преостанува е да ги натераме Клиентите да се борат за секој потрошувач. Секој потрошувач си гради своја слика и свои асоцијации за производите кои ги гледа. Ако постои комуникација ќе може да се влијае на тие слики, ако не постои сликите и асоцијациите ќе бидат градени сами од себе.

Од тие причини одберете маркетинг, одберете комуникација :)

Автор: Мирко Тодоровски

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.