Фестивалите на креативноста имаат значајна улога во професионалната средина. Во последно време фестивалите го зголемуваат своето влијание врз развојот и на индустријата и на светската економија воопшто. Фестивалите служат и како одличен извор на инспирација, што е толку неопходно за сите вклучени во креативноста. За ова разговаравме со организаторите, учесниците и членовите на жирито на еден од меѓународните фестивали на креативност – White Square. Секоја година на фестивалот учествуваат кампањи од над 35 земји, вклучувајќи земји од Европа, САД, Кина, Блискиот Исток и Северна Африка, Централна Азија, Источна Азија, Латинска Америка итн. White Square годишно ги ажурира натпреварувачките категории и номинации, притоа споделувајќи ги принципите на општествено одговорниот маркетинг, мирот и поддржувањето на универзалните човекови вредности. Повикот за пријавување на кампањи е отворен до 28 април 2023 година.
Кој концепт лежи во основата на Меѓународниот фестивал на креативност White Square и зошто мислите дека одржувањето на фестивалот е знајачно?
Алена Устинович, основач на Меѓународниот фестивал на креативност White Square посочува:
„Оваа година фестивалот White Square ја слави својата 15-годишнина. Не е толку многу, но сепак е многу значајно за проектот. При креирањето на фестивалот, искористивме аскетски бел квадрат како основа на концептот и името, што иницијално за нас стана еден вид симбол на креативноста во огласувањето. На крајот на краиштата, токму од празен лист бела хартија најчесто се создаваат идеи, зад кои подоцна се издигнуваат силни брендови. За нас огласувањето е уметност, но применета уметност која извршува одредени маркетинг задачи. Има ограничувања, но нема граници за уметноста на креаторите. Тоа е коктел-фестивал со професионална возбуда, страст и инспирација на адвертајзинг уметници од различни земји. Затоа, последователно го променивме корпоративниот идентитет, додавајќи разни аспекти и бои, но одржувајќи ги и промовирајќи ги основните вредности: наоѓање на најдобрите, чисти идеи и охрабрување на нивните креатори. Луѓето во огласувачката индустрија се талентирани и, според мене, навистина го менуваат светот на подобро. Се надеваме дека и оваа година ќе видиме многу нови блескави кампањи и учесници.“
Која е, според вас, мисијата на огласувачките фестивали како White Square за индустријата?
Стив Колмар, извршен креативен директор на Publicis Groupe во Португалија вели:
„Лесно е да се заборави дека рекламните фестивали се повеќе од само наградување на најдобрите кампањи. Најчесто се фокусираме на препознавањето на кампањи, честитање на нивните креатори, славење на придонесот на брендовите и радување на еволуцијата на нашата индустрија. Да бидам искрен, јас лично улогата на фестивалите не ја гледам само во ова. Фестивалите се секогаш размена на искуства, различни гледишта, нови пристапи кон работата и, секако, интересните луѓе што ги среќаваме таму. Секој состанок е шанса да се подобрите себеси. И на тој начин да ја креирате иднината на индустријата. Затоа, слободно може да се каже дека White Square има висока мисија: да изгради мост меѓу огласувачите и маркетерите, да создаде простор каде што сите заедно ќе можеме да создадеме отворена иднина за брендовите.“
Фолкер Врејџ, основач на Wrage / Antwort од Швајцарија, додава:
„Огласувачките фестивали обезбедуваат многу повеќе од само награди. Тоа е една од ретките можности за нас да поминеме време надвор од канцеларијата и да се фокусираме на учење и подобрување на нашите вештини. Стекнуваме пријатели, се инспирираме и стануваме дел од глобалната заедница. Не познавам фестивал кој е повеќе фокусиран на инспирација и едукација од White Square. Затоа секогаш се трудам да најдам начин да бидам таму.“
Али Рез, генерален креативен директор на Impact BBDO MENA од Обединетите Арапски Емирати, посочува:
„Огласувачките фестивали се исклучително корисни затоа што не само што ја промовираат креативноста како индустрија, туку и ги инспирираат и мотивираат креативците да ги креираат сите најдобри проекти. Ова е бранот што ги крева сите чамци. White Square секоја година демонстрира колекција од најдобрите креативни дела кои секако заслужуваат признание и промоција.“
Иштван Брачок, генерален креативен директор и основач на White Rabbit Budapest од Унгарија, вели:
„Накратко: ако немаше Олимписки игри, дали некој би можел да истрча 100 метри за помалку од 10 секунди? Подетално, креативната работа е главна задача на агенциите. Затоа креативноста е најважниот критериум за донесување одлука при избор на агенција. Клиентите бараат некој кој би можел да понуди иновативни идеи, импулси и иновативни мисли до кои тие самите не би можеле да дојдат. На крајот на краиштата, престижните фестивали на креативност, како што е White Square, служат како демонстрација на исполнувањето на оваа главна индустриска задача.“
Рикардо Рачело, виш уметнички директор во Wieden+Kennedy Amsterdam од Холандија, посочува:
„Според мене, фестивалите се одлична можност да се направи пауза и да се измери пулсот на индустријата. Мислам дека во секое поле на активност има време за акција и време да се одмери сработеното со цел да се евалуираат вашите следни чекори. За индустријата во целина, фестивалите се местото каде што се наградуваат кампањите кои ќе станат репери за следната година, време кога индустријата размислува во која насока да оди за да одговори на времето.
Според Микеланџело Сианчиози, извршен креативен директор на DigitalGo од Италија:
„Ако е вистина дека генијалноста е 1% талент и инспирација и 99% напорна работа, тогаш тој еден процент е апсолутно важен! Огласувачките фестивали воопшто, а особено оние млади и иновативни како White Square, се само местата каде што барам инспирација и (зошто да не?) станам муза за другите!“
Томасо Мецавила, извршен дигитален креативен директор на Robilant Associati од Италија, вели:
„За мене, учеството на огласувачки фестивал значи одлична можност за споделување искуства, воспоставување контакти и развој: токму тоа се случува на White Square. Гледате илјадници креативни дела, ја разменувате визијата за иднината, улогата на креативноста, креативните идеи со луѓе кои ја претставуваат огласувачката индустрија од целиот свет. Ова е едно од најдобрите места на кои некогаш сум бил за да ја проширам мојата мрежа на контакти. Секоја година овде среќавам прекрасни креативци, талентирани млади луѓе, иновативни менаџери, а некои од нив не стануваат само конекции, туку пријатели!“
Даниеле Фијандака, основач на Token Man Consulting од Велика Британија, истакнува:
„Фестивалите како Белиот плоштад се извори на инспирација. А, имајќи предвид дека различноста лежи во самото срце на креативноста, таму уживав да откривам скапоцени камења кои понекогаш се губат на други фестивали поради културните разлики.“
Фернандо Перез, виш дизајнер на Interbrand од Шпанија, додава:
„White Square е место за средба на умовите и креативците, каде што главите и срцата се обединуваат за иновативни и смели потези. Се надевам дека ќе ја пренесам мојата визија и искуство за комбинирање стратегија и креативност од сцената на White Square со цел да ги инспирирам учесниците да преземат значајни чекори.“
Франческо Герера, главен креативен директор на Different од Италија, објаснува:
„Присуството на фестивали е нашата огромна предност како индустрија, бидејќи културата е последната бариера против незнаењето што сите го гледаме на социјалните мрежи и околу нас. Фестивалите се една од нашите најважни вредности. White Square е од витално значење за регионот како здив на свеж воздух и нов поглед однадвор. Така беше и во Италија, кога решивме да го формираме фестивалот IF!, благодарение на кој угледот на индустријата денес значително порасна.“
Кристоф Нан, генерален креативен директор на FCB Hamburg, од Германија, вели:
„Има места каде концентрацијата на инспирација е над мерната скала. Каде што има толку многу инспирација што изгледа како да не дишете воздух, туку идеи. Пример за такви места се огласувачките фестивали, а особено просториите за жирирање. За креативците ова е најдобрата „храна“ што може да биде. Затоа толку многу сакам да работам во жирито и затоа секоја година особено го чекам White Square.“
Николина Поповиќ, креативен директор на Grey MENA, заклучува:
„Верувам во моќта на креативноста. Несомнено, тоа го движи бизнисот, влијае на развојот на културата и го менува светот. Затоа, огласувачките фестивали се чист концентрат на неверојатни резултати во бизнисот, културата и креативната индустрија. Тоа е како континуирано инјектирање на првокласна креативност – интравенски, неколку дена. Ги зголемувате вашите амбиции и ги проширувате хоризонтите. Токму тоа се случува на White Square, па дури и повеќе.“
Фестивалите како White Square, со својот дух на професионален нагон, возбуда и многу одлични кампањи од различни земји, годишно ги инспирираат учесниците со нови креативни идеи кои се предуслов за успешен бизнис во денешната економија. Учесниците од целиот свет можат онлајн да ги пријават своите проекти за овогодишното издание на White Square и тоа во 205 категории на номинација, кои што го покриваат целиот спектар на комуникации, маркетинг, брендирање и креативни индустрии. Повеќе информации за правилата за пријавување кампањи се достапни на официјалната веб-страница на White Square.