• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, June 7, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

„Креативноста на крстопат“ – објавен новиот Dentsu Creative 2023 CMO Report

13/09/2023
in Во фокусот, Истражувања, Маркетинг & Адвертајзинг, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Истражувањето на 700 маркетери на 9 пазари покажува обновено чувство на самодоверба што произлегува од ерата на промени, криза и конфликти. Дури 85% од испитаниците се согласиле дека креативноста е катализатор за досегање до публиката и поттикнување на економскиот раст.

Глобалниот CMO извештај на маркетинг агенцијата Dentsu Creative за 2023 година, насловен „Creativity at a Crossroads“ („Креативноста на крстопат“), го открива оптимизмот на денешните носителите на маркетиншки одлуки соочени со промените и предизвиците. Користејќи ги податоците од истражувањето на 700 маркетинг директори и маркетинг лидери во САД, Обединетото Кралство, Австралија, Бразил, Канада, Кина, Индија, Италија и Шпанија, извештајот идентификува осум клучни теми кои покажуваат дека и покрај тоа што индустријата е на крстопат, таа е зајакната на полето на креативноста и технологијата.

р е к л а м а

„Креативноста на крстопат нурнува длабоко во срцата и умовите на денешните маркетери. Од прифаќањето дека вештачката интелигенција е „(не)пријател пред портите“, до цврстото верување дека огласувањето може да биде сила за добро, овој извештај покажува дека маркетинг директорите остануваат оптимисти за иднината и посветени на трансформативната моќ на креативноста, при што 85% веруваат дека таа креативност е катализатор за економски раст, кој се искачува на 94% во САД“ – вели Џули Скелзо, генерална креативна директорка за глобални клиенти во Dentsu Creative.

Среде предизвиците на современиот свет, како што се климатските промени, инфлацијата и геополитичката нестабилност, маркетинг директорите се фокусираат на работите што можат да ги контролираат. Нивната примарна грижа во 2023 година и додека гледаат напред кон 2030 година е поседување и поврзување со публиката во свет каде што често се чини дека трети страни ги држат картите.

Патриша Мекдоналд, генерална стратегиска директорка на Dentsu Creative и главна авторка на извештајот, забележува: „За да поседуваме публика, треба да се поврземе во просторите и местата што им се најважни. Предизвикот е што публиката се менува: тие имаат нови очекувања, нови однесувања и нови вредности обликувани од длабоко поврзан свет. Нивните очекувања пораснаа, додека нивното внимание е поларизирано – тие можат да се нурнат подлабоко од кога било во работите што ги сакаат и да ги игнорираат работите што не ги сакаат полесно од кога било. Затоа, брендовите мора да се градат на нови начини преку искуства, преку култура и преку акција. Изборот е едноставен: ангажирајте се или бидете игнорирани“.

Чеук Чијанг, извршен директор на Dentsu Creative APAC, додава: „Креативноста е важна. Таа е моќен економски мултипликатор кој, кога е добро изведен, нуди конкурентна предност што им овозможува на брендовите подобро да се поврзат со публиката во пазар со повеќекратни избори и повеќе точки за поврзување. Ние веруваме дека одличните идеи можат да живеат насекаде, а моќта на хоризонталната креативност и моделот на Dentsu Creative, кои работат рака под рака со медиумите и платформите за лојалност, можат да обезбедат беспрекорни решенија за поврзување кои стануваат клучни за раст. Оваа студија дополнително го докажува меѓуповрзаниот свет во кој брендовите треба да играат, како и новите и иновативни пристапи што маркетинг директорите препознаваат дека треба да ги прифатат за да напредуваат“.

Напишан во соработка со лидерите низ глобалната мрежа на Dentsu Creative, осумте теми на извештајот им овозможуваат на маркетинг директорите да ги споредат своите области на фокус во однос на нивните колеги – дали нивните инвестиции во технологии и платформи се во чекор со индустријата и дали имаат слични ставови за основите на маркетингот во 2023 година и во иднината.

ОСВОЈУВАЊЕ НА ПУБЛИКАТА

Во ера кога социјалните платформи, трговците и технолошките партнери го одвлекуваат вниманието на публиката од брендовите, а интеракциите меѓу потрошувачите и брендовите бараат сѐ поголем напор и софистицираност, најголемата грижа на маркетинг директорите сега и во иднина е поседувањето и поврзувањето со публика која брзо се развива. За 30% од испитаниците, „развојот на односите со клиентите“ бил нивниот фокус за 2023 година и ќе продолжи да биде додека се движиме кон 2030 година. Ангажирањето со променливата публика, реагирањето на променливото однесување на потрошувачите, претставувањето поразновидна публика и разбирањето на новите технологии беа во фокусот на 28% од маркетинг директорите, додека разбирањето на публиката која припаѓа на Генерацијата Z сè уште е предизвик за речиси четвртина од испитаниците.

ПРОШИРЕНАТА РЕАЛНОСТ НА ЧОВЕШТВОТО

Денешните маркетинг директори бараат искуства кои ги поврзуваат технологијата и човештвото – 87% се согласуваат дека денешните брендови се градат преку искуства, а 88% се согласуваат дека од клучна важност е искуството на потрошувачите да одговара на ветувањето на брендот. За да го постигнат ова, тие прифаќаат нови интерфејси од глас до гест, од проширена реалност до вештачка интелигенција, ги замаглуваат линиите помеѓу онлајн и офлајн светот, содржините и производите и овозможуваат идеи кои се уникатни, прекрасни и разоружувачки човечки.

КУЛТУРЕН КАПИТАЛ

Маркетинг директорите се согласуваат дека забавата ќе биде клучна компонента во градењето бренд и настојуваат да ги градат своите брендови во просторите и местата што им се најважни, инвестирајќи во платформи од подкасти до програмски содржини за да ја привлечат публиката што е потешко од кога било да биде прекината во она што го прави. Дури 79% од маркетинг директорите се согласуваат дека живееме „во свет каде што огласувањето е полесно да се игнорира“, а 80% се согласуваат дека технологиите како преносот во живо ги замаглуваат линиите помеѓу содржините и производите како никогаш досега. Исто така, гледаме дека хуморот се враќа со 58% од маркетерите кои сакаат да создадат моменти на радост во сегашните тешки времиња и се согласуваат дека денешното огласување не е доволно забавно во морето полно со храбри и агресивни промотивни пораки.

ОПШТЕСТВЕНАТА ОДГОВОРНОСТ СТАНУВА РЕАЛНА

Начинот на кој маркетерите пристапуваат кон општествената одговорност се менува. Мнозинството, односно 69% од испитаниците се согласиле дека сме толку фокусирани на општествената одговорност што заборавивме како да продаваме. Надминувајќи ги кампањите од типот „purpose washing“, испитаниците сметаат дека општествената одговорност мора да се развие од спореден проект во интегрален елемент на деловната стратегија бидејќи веќе нема разлика помеѓу она што е добро за општеството и она што е добро за бизнисот. Дури 78% од маркетерите веруваат дека во свет каде што економската нестабилност е забрзана и влошена од климатската нестабилност, иновациите и обновувањето на инфраструктурата се итно потребни и само преку моќта на емоциите можеме да влијаеме на тоа и на трајната промена на однесувањето.

СТРАВ ОД ФИНАНСИРАЊЕ

Обележувајќи ја продлабочената свест за одговорноста на индустријата да ги балансира целта и профитот, маркетинг директорите се загрижени за поларизираниот, понекогаш токсичен, медиумски пејзаж што брендовите би можеле да го финансираат со своите инвестиции. Истражувањето покажало дека 62% од маркетинг директорите се загрижени за потенцијалните негативни последици од нивните кампањи и инвестиции врз животната средина и општеството, додека 64% изразиле загриженост дека нивните медиумски инвестиции ненамерно можат да придонесат кон политичката поларизација, поставувајќи прашања за улогата на огласувањето во обликувањето на јавниот дискурс. И покрај ова, маркетерите остануваат убедени дека огласувањето може да биде сила за добро, при што 81% се согласуваат дека брендовите можат да ги користат нивните буџети за зајакнување на независните и разновидни гласови.

ВЕШТАЧКА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА: (НЕ)ПРИЈАТЕЛ ПРЕД ПОРТИТЕ

Вештачката интелигенција е причина за претпазлива возбуда и 87% се согласуваат дека ја претставува иднината на огласувањето и маркетингот. Маркетинг директорите ја поздравуваат ефикасноста што ја овозможува вештачката интелигенција и со задоволство експериментираат, но се сомневаат дали содржината генерирана од вештачката интелигенција воопшто некогаш ќе може навистина да ги придвижи нивните потрошувачи, додека 81% од испитаниците се согласуваат дека клиентите ќе бидат подготвени да платат повисока цена за содржина создадена од луѓе. И покрај тоа што повеќе од половина од испитаниците се прашуваат дали генеративната вештачка интелигенција би можела да ги преземе нивните работни места во иднина, 75% веруваат дека генеративната вештачка интелигенција никогаш нема целосно да ја замени суштината на човечката креативност.

ПОВРЗАНИ ЛУЃЕ

Маркетинг директорите сега бараат флексибилност и разновидност од луѓето со кои работат. Дури 86% сакаат нивните агенции и партнери да ги поврзат вистинските таленти во вистинско време, каде и да се наоѓаат, во мрежата или надвор од неа. Мнозинството, односно 83% од испитаниците веруваат дека брендовите имаат корист од консолидирање на нивните напори во единствена агенциска холдинг компанија, препознавајќи ја моќта на мрежата во светот управуван од податоци и технологија. Сепак, 85% ја ценат различноста на мислењата што произлегуваат од партнерствата меѓу повеќе агенции, забележувајќи ја флексибилноста и агилноста на локалните партнери. Како таков, совршен тим во денешниот свет кој брзо се менува не постои, а маркетинг директорите ја сакаат леснотијата која доаѓа со една агенција, но со моќта на многуте. Компаниите и брендовите кои можат да ги поврзат вистинските таленти во вистинско време или да донесат уникатни перспективи за да отклучат нови резултати се тие што ќе напредуваат.

УСПЕХ ВО ПОВРЗАН СВЕТ

Одговарајќи на публика со зголемени очекувања за интегритетот на брендовите и корисничкото искуство и зголемената тенденција целосно да се избегнуваат содржините што не успеваат да нѐ ангажираат или забавуваат, маркетинг директорите остануваат посветени на трансформативната моќ на креативноста, при што 85% гледаат на креативноста како катализатор за економски раст. Отклучувањето на креативноста која е потребна за напредок во денешниот поврзан свет цврсто стои на крстопатот помеѓу брендот, искуството и културата, а се појавуваат уникатни можности за брендовите и бизнисите да се поврзат со современите клиенти во просторите и местата што им се најважни.

Целосниот извештај од Dentsu Creative за размислувањата на маркетинг директорите во 2023 година може да се симне на следниот ЛИНК.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.