• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Евалуацијата – прв чекор во поставувањето на здрава основа за остварување на успех!

25/03/2015
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пишува:  Неда Темелковска Аницин, ПР експерт во Чептер4, дипломиран психолог, магистер по социјална работа.

Neda Anicin
Неда Темелковска Аницин

Правиме ли евалуација на вработените?

Прашање кое ретко кој го поставува, а уште поретко кој го испитува.

Прашање кое го засега колку менаџерот, толку и вработениот. Зошто? Затоа што придобивките, односно фидбекот кој се добива ѝ користи секако во преден план на компанијата, но, исто така и на работникот. И за двете страни е „вистински погодок“-вистинскиот работник да се најде на вистинското место. Работникот ќе биде успешен, мотивиран и задоволен, а компанијата ќе остварува добивка.

р е к л а м а

Во светот на бизнисот, односно во менаџерските води, оваа практика е позната како евалуација или анализа на перформансите на вработениот.Во психологијата на трудот, постои како анализа на работниот учинок. Значи во суштина анализа, не груба оценка на одредена скала од 1 до 10, туку  севкупна анализа на работењето на вработениот, без разлика на неговата позиција и без разлика на неговата дејност, односно индустрија. Основната цел на следење и оценување на работниот учинок/ успешност е подигнување на општата организациона способност и остварувањето на стратегиските цели на компанијата. Проценката на успешноста служи и за носење на одлуки во врска со наградувањето на оние кои заслужиле, односно придонеле најмногу. Исто така податоците за успешноста создаваат претстава и за потенцијалите на компанијата и нејзината конкурентска предност. Проценката на перформансите помага и во планирањето и развојот на индвидуалните кариери, како и во планирањето и развојот на комапнијата илии институцијата.

Алберт Ајнштајн рекол “Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted” односно  „Се што може да биде избројано не значи дека е вредно, се што е вредно не значи дека може да биде изброено“.

За нешто да се истражи, испита или процени, мора да биде измерено. На истиот начин се истражуваат и мерат човечките ресурси кои директно влијаат на остварување на целите на компанијата и влијаат на резултатите.

Но, евалуацијата како алатка за проценка, е неопходна за секој еден процес, тргнувајќи субјективно од себе си како самопроценка или самоевалуација, преку стручна евалуација на процесите на работа сѐ до евалуација на системот, односно општеството. Се може да биде и треба да биде предмет на евалуација.

Мислам дека токму тука ни се заглавени многу нешта и никако да оствариме напредок. И како да одиме напред ако не знаеме до каде сме стигнале?

Но, системот на евалуација може да ни користи само доколку се носат соодветни одлуки врз основа на добиените резултати. Евалуацијата на работниот учинок значи управување со работната ефективност. Се по неизвесното пазарно опкружување и силната конкуренција ги принудуваат компаниите „во трката за успех“ да ги искористат максимално сите свои потенцијали, а да се намалат загубите.

Затоа, ако го немате системот на евалуација – направете го, ако го имате – искористете го, а ако го имате и не функционира – сменете го. Системот на евалуација не е готов шаблон, туку тој треба да се искреира зависно потребите, околината, зависно предметот кој подлежи на евалуација, зависно областа, индутријата, видот на работата и сл. Ќе цитирам еден од поуспешните менаџери во Македонија „Секој менаџер, зависно својот менаџерски стил има свој сопствен систем за евалуација на вработените преку кои тој всушност ги остварува резултатите. При евалуацијата се земаат предвид голем број параметри, затоа што таа треба да биде детална, и затоа што таа одлучува за иднината.“

Верувам дека денес никој од нас не сака да губи залудно ниту време, ниту пари, ниту енергија во  нешто од што нема позитивен фидбек, односно добивка. Никој не сака, но и никој ништо не презема во врска со тоа. Еве за пример: 2015 година во светот е прогласена како меѓународна година на евалуацијата со цел да се создаде амбиент во кој ќе се негува евалуационата култура и ќе се препознае значењето на евалуацијата.  А каде сме ние во оваа приказна?  Зборува ли некој на оваа тема?

Социјалната психологија вели дека човекот е под постојано влијание на другите луѓе. Тоа значи секогаш и секаде: дома и на работа и во друштво. Затоа и менаџментот во основа е чиста психологија. Сите носители на одлуки, без оглед на индустријата во која работат, секојдневно би требало да вршат анализи, проценки и на ситуации и на луѓе, како и на одредени сопствени постапки и одлуки. Но не по пат на интуиција и „од око“ како што ние овде тоа вообичаено милуваме да го правиме, мислејќи се себе си за снаодливи или пак се прави „ради реда“ затоа што тоа некој од нас го бара. И евалуацијата во основа е психологија, затоа што и таа како и психологијата има широка примена. И таа како и психологијата е широко застапена.

Не ни преостанува ништо друго освен да учиме и да се менуваме. А како доколку не читаме и не следиме што е она што може да ја зголеми нашата продуктивност, ефикасност и успешност?

На пример, следете психологија, има таму многу што да научите, затоа што на психологијата се темелат многу други области. Психологијата нуди голема основа. Она што таму ќе го откриете ќе Ве изненади и ќе Ви освести многу, ќе најдете одговор на многу прашања за тоа од каде потекнуваат. Искрено ме чуди податокот дека луѓето од нашава ПР индустрија и сите оние што се или сакаат да бидат менаџери (со почит кон исклучоците) не читаат психологија. Тоа е еднакво на непознавање на сопственото битие и уште поголемо непознавање на другите и случувањата околу нас. А нели менаџерот ги остварува целите со помош на луѓето? Менаџери, почнете од себе и ширете ја приказната како да бидете подобри и вие и вашите вработени.

Мерете го успехот и достигнувањата, правете анализи и компарации.

А денес, скоро секој од нас е еден вид на менаџер кој управува пред се со себе и со своето време.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.