Вештачката интелигенција беше во фокусот на втората конференција Somo Borac поддржана од Aleph, на која учествуваа дури 19 предавачи од меѓународни компании, агенции и медиуми.
Употребата на вештачката интелигенција во новинските редакции, тајните на алгоритмот на TikTok, приближувањето на содржините до генерацијата Z и проблемот со апсолутна слобода во денешните дигитални медиуми. Ова беа само дел од темите за кои се дискутираше на конференцијата на 12-тото издание на SoMo Borac, поддржан од Aleph, еден од најважните настани во годината за сите кои доаѓаат од дигиталниот свет.
Покрај вечерната церемонија на доделување награди за најдобрите проекти од дигиталната индустрија, и оваа година беше организирана целодневна конференција во форма на кратки и конкретни предавања, која се одржа во загрепското кино СЦ. Конференцијата ја отворија Ружица Врдољак Личина, извршна директорка на наградите SoMo Borac, и Озрен Кроња, извршен директор на Хрватското здружение на дигитални издавачи (HUDI). На почетокот на присутните им се обратија Иванка Мабиќ Гагиќ, извршна директорка на хрватската подружница на компанијата Httpool by Aleph, и Матеј Лончариќ, генерален директор за дигитален бизнис во CME Adria и претседател на HUDI.
Потоа следеа предавања и дискусии со водечки експерти од меѓународни компании, агенции и медиуми за сегашноста и иднината на дигиталниот свет. Така, Јошко Мрнџе, директор на Google за Јадранскиот регион, одржа предавање за важноста на разбирањето на потенцијалот на вештачката интелигенција.
„Постојат легитимни сценарија дека вештачката интелигенција ќе преземе одредени задачи кои моментално ги извршуваат луѓето. Сепак, една студија од Велика Британија покажа дека 60 проценти од работните места што ги имаме денес не постоеле пред 1940 година. Затоа, појавата на нови технологии секогаш ќе генерира нови работни места бидејќи човечката креативност е најсилната алатка“, рече Мрнџе.
За ТикТок, моментално најбрзо растечката социјална платформа во светот, зборуваше Агњешка Замецка, менаџер за деловно партнерство во TikTok за вертикална е-трговија. Таа истакна дека во Хрватска има 1,7 милиони активни месечни корисници на TikTok, со тоа што на платформата поминуваат во просек по 80 минути дневно, колку што е должината на еден просечен филм. Таа изјави дека најголемата сила на TikTok е неговата заедница бидејќи има моќ да го претвори соло купувањето во заедничка активност.
На крилата на TikTok следеше предавањето на Лизaбет Низет, раководителка за монетизација на идни публики во Mediahuis Group, која во своето предавање истакна совети за тоа како медиумите можат да се доближат до генерацијата Z, имајќи предвид дека просечниот читател на весници моментално има 70 години.
„Генерацијата Z повеќе им верува на инфлуенсерите отколку на новинарите. Па зошто медиумите немаат свои креатори на содржини на социјалните мрежи? Знам дека е тешко да се смени редакцијата, бидејќи е окупирана од новинари со кариери што ги градат со години, но во неа треба да се најде место за инфлуенсери, односно луѓе со кои новинските содржини ќе ги споделуваат со други публики“, рече Низет.
Дека медиумите не треба да бегаат од новите технологии се согласи и Даниел Фазлиќ, директор за дигитален развој во Bloomberg Adria, кој истакна дека вработените во медиумите веќе можат да автоматизираат неколку свои рутински задачи со помош на вештачка интелигенција. Анализирање на податоци, транскрипција на интервјуа, па дури и трансформирање на текст од весник во објава или видео за социјалните мрежи – сето тоа се задачи што, како што рече, вештачката интелигенција може да ги направи побрзо и подобро од новинарите, што им дава повеќе време за истражувачки текстови.
Дневниот дел на SoMo Borac го затвори Галеб Никачевиќ Хаши-Јаре, автор на Agelast, еден од најпопуларните поткасти во регионот. Во своето предавање тој истакна дека во денешниот дигитален свет повеќе не постои улогата на „gatekeeper“ која претходно постоеше во традиционалните медиуми. Како што рече, максимизирањето на посетеноста и бројот на кликови станаа поважни од квалитетната содржина, поради што медиумите станаа трговци со внимание.
„Денешните медиуми најмногу создаваат шок и забавна вредност, каде што победува најдобриот наслов или фотографија. Поради ова, чувствуваме дека во нашата средина останаа само целосни лудаци, поради што се обраќаме кон странските медиуми за да ја задоволиме нашата желба за квалитетна содржина. Но, се покажа дека тоа не мора да биде така, односно дека има и интересни и паметни соговорници во нашиот регион. Ако го запалите тој пламен на љубопитност кај публиката, ако им понудите содржина што ќе ја направи попаметна, тогаш ќе стекнете доверба од нив и тие ќе ви се вратат“, посочи Никачевиќ Хаши-Јаре и додаде дека нема нешто како досадна тема, само досадни соговорници.