Наградата Red Dot се смета за најбараната меѓународна потврда за квалитет во областа на дизајнот
Изминатиов петок, на 1 ноември 2024 година, во концертна сала во Берлин се одржа овогодинешното издание на престижните награди за дизајн – Red Dot Award: Brands & Communication Design.
Натпреварот Red Dot се одржува од 1955 година и се смета за едно од најважните признанија во светот на дизајнот. Обезбедува глобална платформа за врвни производи, брендови и комуникациски проекти, кои се оценуваат од стручно меѓународно жири. Red Dot е важен бидејќи поставува стандарди за иновативност, креативност и функционалност во дизајнот, препознавајќи го творештвото кое носи квалитет и естетска вредност во секојдневниот живот.
Хрватскиот дизајн веќе долги години освојува бројни награди на овој натпревар, а оваа година агенцијата Bruketa&Žinić&Grey освои две награди, една за проектот „Приказна вредна секоја буква“ и една за амбалажата на маслиновото масло Maslinika V.
Посебна награда освои проектот дизајниран за Marodi – „Приказна вредна секоја буква“, кој ја доби титулата „Red Dot Best of the Best“, која се доделува на најдобрите меѓу сите победници на Red Dot кои се истакнаа според исклучително високиот квалитет на дизајн.
Инспирацијата за проектот потекнала од фактот што во 2018 година, хрватското меѓуморско пеење беше вклучено во Репрезентативната листа на УНЕСКО за нематеријално културно наследство на човештвото и ќе остане заштитено на неа се додека се користи. Со цел да се придонесе кон зачувувањето на овој вид пеење, создадено беше ограничено издание на збирка од пет книги меѓуморски песни – „Приказна вредна секоја буква“, во која секоја книга доаѓа со посебно пакување абецедни тестенини за супа од Marodi, со точен број на букви што сочинуваат една песна.
Амбалажата за маслиновото масло Maslinika V ја раскажува приказната за мала маслинка која сака да го произведе најчистото екстра девствено маслиново масло со рачно берење и пресување на маслинките истиот ден. За да се спречи оксидација, брзината во овој процес има суштинско значење, па собраните маслинки мора да се донесат во работилница што е можно поскоро.
Дизајнираната амбалажа претставува интерпретација на маслинова градина, со бели сегменти како симбол насувоѕидот што го опкружува маслиновиот насад и бронзен сегмент што го симболизира влезот. Логото на маслината е централно лоцирано на бронзениот сегмент и прикажува маслиново дрво со корени. Маслото во шишето ја претставува суштината на маслиновото дрво, затоа пакувањето е дизајнирано со акцент на вниманието и вложениот труд за зачувување на маслото во најквалитетна форма – со рачно берење и пресување на собраните маслинки во текот на истиот ден.
Агенцијата Bruketa&Žinić&Grey досега има освоено вкупно 30 Red Dot награди, што го потврдува нивното континуирано присуство и влијание во светот на дизајнот.