Приходите на 62-те агенции членки на Хрватската асоцијација на комуникациски агенции, кои претставуваат речиси 80 отсто од буџетите за огласување во Хрватска, пораснале на вкупно 342,5 милиони евра, од кои 20 отсто се од извоз на услуги
Членките на Хрватската асоцијација на комуникациски агенции (HURA), кои сочинуваат речиси 80 отсто од вкупните буџети за огласување во Хрватска, во 2023 година оствариле приходи во износ од 342,5 милиони евра. Според анализата на HURA, врз основа на податоците од базата на Дигиталната комора и финансиската агенција FINA (info.BIZ), ова претставува раст од 12 отсто во однос на претходната година, што го потврдува стабилниот развој и клучната улога на оваа индустрија во хрватската економија.
HURA обединува 62 агенции специјализирани за комуникациски консалтинг, огласување, односи со јавноста, закуп на медиуми, дигитални комуникации и други активности.
Приходи од странство и глобална релевантност
Покрај хрватскиот пазар, значителен придонес кон приходите доаѓа од странство – 68,4 милиони евра фактурирале хрватските агенции на меѓународните пазари, што е речиси 20% од вкупните приходи на секторот. Извозот потврдува дека хрватските агенции се конкурентни на европско и глобално ниво, а доказ за тоа е освојувањето на престижни награди како Cannes Lions и членството во жиријата на најзначајните светски професионални натпревари.
„Нашата работа не само што го поддржува развојот на брендовите, туку придонесува и за економскиот раст. Комуникациската индустрија создава можности, ги поттикнува иновациите и обезбедува релевантност на домашните компании на меѓународниот пазар“ – истакнува Дуња Ивана Балон, извршна директорка на HURA.
Комуникацискиот сектор како работодавач
Според податоците на FINA, членките на HURA вработувале вкупно 1.277 луѓе во 2023 година, што во споредба со бројките од претходните години укажува на стабилноста на секторот и важноста на комуникациската индустрија како доверлив работодавач и партнер во создавањето нови деловни можности и зајакнувањето на хрватската економија.
„Комуникациската индустрија бара мултидисциплинарност, но и поттикнува креативност, поради што, дури и во овие околности на навистина тежок пристап до потенцијалните вработени со вештините и знаењата што ги бараме, продолжува да привлекува таленти. Во агенциите, луѓето професионално растат најбрзо, а нашата посветеност на развојот на вработените е клучна за зајакнување на целата индустрија во иднина“ – посочува Кристина Лако, член на Управниот одбор на HURA и директорка на Communications Office Colić, Laco & Partners.
Позитивен тренд на раст и инвестиции
Членките на HURA планираат дополнителни инвестиции за понатамошно унапредување на индустријата и прилагодување на идните предизвици. Според интерните податоци, значителен фокус ќе биде ставен на подобрување на внатрешните процеси, развој на нови услуги и обука на вработените, што дополнително ќе ја зајакне конкурентноста и позитивно ќе влијае на економијата.
Прогнозите за 2025 година се исто така оптимистички – мнозинството од испитаниците од агенциите-членки на HURA очекуваат раст на приходите, а 68,8% предвидуваат уште поголем успех во бизнисот.
Индустрија со потенцијал за иднината
Со своите резултати и иницијативи, членките на HURA докажуваат дека комуникациската индустрија не е само поддршка за бизнисот, туку и клучен двигател во модернизацијата на пазарот. Активностите на HURA, како фестивалот Денови на комуникациите, развојот на IAB Croatia и соработката со локални и глобални партнери, поставуваат нови стандарди во индустријата и создаваат предуслови за понатамошен успех.
„Нашите членки се посветени не само на сопствениот успех, туку и на унапредување на професијата, што обезбедува позитивни ефекти за целиот пазар и економија“ – заклучува Дуња Ивана Балон.