Последниот ден од фестивалот ги собра глобалните визионери, ги помести границите на креативноста и технологијата и уште еднаш докажа зошто „Денови на комуникациите“ не е само конференција, туку движење.

Третиот ден од фестивалот „Денови на комуникациите 2025“ во Ровињ кулминираше со стил – на главната сцена настапи Фернандо Мачадо, поддржано од А1, маркетиншки визионер чии идеи ја редефинираа комуникацијата на некои од најпознатите глобални брендови. Зборувајќи за важноста на квалитетен бриф во комуникациската индустрија, тој се повика на цитат од филозофот Блез Паскал, кој рекол дека напишал долго писмо затоа што немал време да напише кратко – и рекол: „Ако сакате луѓето навистина да ја разберат вашата идеја, бидете кратки и јасни“. На инспиративното предавање, Мачадо зборуваше за моќта на идеите кои не само што ги поместуваат границите на индустријата, туку и оставаат трага надвор од неа. Тој ги преточи искуствата што ги стекна дизајнирајќи кампањи за Burger King и Dove во конкретни сознанија за тоа како маркетингот може да биде повеќе од само порака – тој може да биде двигател на вистински општествени промени.
Мачадо беше пречекан од сала веќе исполнета со возбуда, благодарение на харизматичното враќање на Дејвид Шинг, добро познат дигитален филозоф и еден од најинтересните мислители на технолошката сцена. Неговото предавање „Ништо не се менува ако ништо не се промени“ беше повик за будење – размислување за тоа како можеме да ја користиме технологијата, а особено вештачката интелигенција, не за да нè оддалечи уште повеќе, туку за да нè зближи. Со својата ексцентрична изведба, остар хумор и заразна енергија, Шинг уште еднаш го оправда својот статус на омилен на публиката. „Ние сме во индустрија која ги мотивира луѓето да сакаат нешто – и всушност треба да почнеме да создаваме производи што луѓето навистина ги сакаат“, ѝ рече тој на ентузијастичната публика.

Креативноста, како неисцрпна сила на промени, беше во центарот на вниманието и во завршниот сегмент во главната сала – „За улогата на креативноста денес“, панел дискусија на која беа собрани истакнати креатори од различни области: претседателката на управниот одбор на HURA, Јелена Фишкуш (Studio Sonda), продуцентот номиниран за Оскар, Даниел Пек; кураторката и основач/претседател на Nomad – Хрватска канцеларија за современа уметност, Вања Жанко; познатиот моден дизајнер кој дури соработува и со Бијонсе, Јурај Зигман; како и еден од најпочитуваните хрватски архитекти и виш партнер на Studio 3LHD, Марко Дабровиќ. Иако со различни изрази, сите се согласија за едно: креативноста е поважна денес од кога било. Не како декорација, туку како алатка за преиспитување на нормите, обликување на идентитетот и создавање простор за нови вредности.

Во освртот на завршницата од фестивалот, Давор Брукета, член на Организацискиот одбор на Денови на комуникациите, истакна: „Ако продолжиме да ја третираме креативноста како „нешто што доаѓа на крајот“, ја промашуваме поентата. Тука видовме дека таа е почетна точка – не само за добри кампањи, туку и за конкретни деловни резултати и општествени промени. Секој што сè уште не го гледа тоа, можеби е на погрешен фестивал.“
Бројни посетители имаа можност да слушнат, покрај овие врвни експерти во главната сала, предавање од Мирела Креспи – стратег кој ги разбира податоците подобро од кој било друг и која покажа како аналитиката и креативноста можат да работат синергистички, носејќи мерливи резултати во кампањите без да ја изгубат својата автентичност и влијание.

Дневната програма беше дополнително збогатена со бројни панели кои започнаа дијалог за клучни општествени прашања. Панелот „Дали вештачката интелигенција навистина ќе се исплати?“, поддржан од Raiffeisen Hrvatska, се осврна на вистинскиот опсег на вештачката интелигенција во деловните резултати, додека панелот „Од лов на вештерки до вештачка интелигенција: Лекции од Јувал Ноа Харари“ критички го разгледа влијанието на дезинформациите и алгоритмите врз демократијата. Панелот „Можат ли разговорите за пари да бидат секси?“, поддржан од Addiko bank, отвори општествено релевантна дискусија за финансиска писменост и кршењето на табуата околу парите, додека пак панелот „Загреб, те сакам. Што е следно?“ се осврна на (контроверзната) улогата на дизајнот во обликувањето на урбаниот идентитет и иднината на главниот град на Хрватска.

Финалето на фестивалот ја потврди улогата на „Денови на комуникациите“ како епицентар на идеи, дијалог и инспирација – место каде што се бришат границите меѓу индустриите, каде што технологијата се среќава со емоциите, а креативноста станува катализатор за промени.
Повеќе информации за фестивалот се достапни на www.danikomunikacija.com.