Без итни појаснувања и прилагодувања, многу медиумски куќи и агенции во повеќе земји членки на Европската Унија се принудени да се повлечат од политичкото огласување – предупредува Европската асоцијација на комуникациски агенции (EACA). Последицата е „демократско затемнување“ кое непропорционално ги погодува новите партии, локалните кампањи и младите избирачи.
Неколку земји членки на ЕУ во наредните месеци ќе одржат избори, меѓу кои Ирска, Холандија и Чешка, заедно со регионални и локални гласања во Португалија, Латвија и Данска, меѓу останатите. Сепак, примената на регулативата веќе создава реални последици.
Во Данска, националното здружение на медиуми предупреди дека сите големи социјални платформи и Google Ad Manager ги повлекле политичките огласи, оставајќи им на кампањите на располагање само печатени медиуми, радио и надворешно огласување. Бидејќи телевизиските реклами во земјата не се дозволени, а дигиталните се блокирани, практично е невозможно да се допре до младата публика.
Во Латвија, пак, локалните дигитални медиуми се повлекуваат од политичкото огласување поради нереалните барања за усогласување и недостигот од алтернативни алатки. Како што локалните платформи го напуштаат овој простор, националните кампањи го губат својот клучен досег, а избирачите – својот избор.
Во двете земји агенциите се соочуваат со правна неизвесност, и тоа без јасни насоки од Брисел. Во време кога лидерите на ЕУ гласно ги бранат демократските вредности, регулативата испраќа спротивна порака.
EACA повикува на итен дијалог со Европската комисија, со цел граѓаните и понатаму да можат да пристапуваат до разновидни политички информации. За да се заштити правичноста на изборите, Комисијата мора да го намали товарот на усогласување за локалните медиуми и агенции, да обезбеди јасни правила за транспарентност и одговорности и да гарантира дека сите политички актери ќе имаат еднаков пристап до огласните канали и можност да допрат до избирачите во слободно и отворено демократско опкружување.