• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, November 25, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

„Додека смртта не нè раздели“ ‒ кампања што го обедини регионот

25/11/2025
in Во фокусот, Креативен импулс, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Фемицидот е темната страна на нашиот регион. Фемицидот повеќе не е насловна страница што ја гледаме повремено, туку застрашувачко секојдневие. Статистичките податоци се поразителни, а ужасната реалност толку често се повторува што дури и може да стане невидлива. Она што најмногу боли е фактот што животот на овие жени им е одземен од рацете на некого што го сакале.

Кога системот потфрла, дали ние, како општество, имаме обврска да реагираме? Одговорот е „ДА“, но како? Со тоа што повеќе нема да ја вртиме главата и нема да ги затвораме очите, туку ќе научиме да ги препознаеме предупредувачките знаци во нашата околина.

р е к л а м а

Во регионалната кампања „Додека смртта не нè раздели“, насочена кон спречување на фемицидот, силите ги здружија следниве организации: Автономниот женски центар од Србија, Автономната женска куќа од Хрватска, фондацијата „Обединети жени“ од Босна и Херцеговина, Националната мрежа против насилство врз жени и семејно насилство од Северна Македонија, Друштвото за спречување насилство во спортот и семејното насилство од Словенија, Центарот за женски права од Црна Гора, Алијансата за заштита од семејно насилство од Бугарија и Центарот за родова еднаквост и развој од Албанија.

Целта на кампањата е информирање и едуцирање на јавноста за тоа како да се препознаат обрасците на однесување што најчесто водат кон фемицид и на кој начин да им се помогне лицата што се во потенцијална опасност. Кампањата претставува апел до заедницата да ги препознае знаците и да преземе превентивни мерки за да се спречат идни случаи на фемицид.

Кампањата е дело на „Меккен“ Белград, а се спроведува во соработка со креативните и медиумските тимови од регионот, кои се дел од Групацијата АМА: „Меккен“ Загреб, „Меккен“ Љубљана, „Меккен“ Сараево, „Меккен“ Скопје, „Меккен“ Подгорица и „Меккен“ Тирана, како и „УМ“ Белград, „УМ“ Загреб, „УМ“ Сараево, „УМ“ Подгорица, „УМ“ Скопје, „УМ“ Софија и „УМ“ Тирана. Како партнери на кампањата се вклучија и агенциите „Ту Риверс“ и „НН Медија Продакшн“.

Црната венчаница тагува и предупредува

„Нашиот предизвик беше фемицидот да не остане само една поразителна статистика, туку пораката да продре до сечие срце, да ја разбуди емпатијата, да го сруши ѕидот на рамнодушноста и да повика на дејствување. Белата венчаница, универзалниот симбол на љубовта, ја претворивме во црна. Оваа инверзија не е само визуелна, туку и концептуална: она што некогаш означувало среќен почеток, сега предупредува за еден крај што не смее никогаш да се случи. Симболот е намерно суров, драматичен и непријатен за гледање. Црната венчаница на улиците повеќе изгледа како сцена што воопшто и не би требало да постои, исто како што не би требало да постои ни фемицидот. Овој судир на очекуваното и забранетото веднаш отвора прашања, провоцира реакции, а тоа е првиот чекор кон промената“, вели Јана Савиќ Растовац, креативна директорка на „Меккен“ Белград.

Повеќеслојна кампања што прераснува од тивка провокација во моќно движење

Во соработка со модните дизајнери од регионот, Марија Тарлаќ, Миомир Јелчиќ, Матеа Бенедети, Борис Ќалиќ, Едис Пало, Аднан Хајрулаховиќ, Моника Коцарева и Илиријана Баша, беа креирани осум уникатни црни венчаници.

Моделите што носеа црна венчаница се појавија на главните улици во осум главни градови. Нивната улога беше да стојат немо и неподвижно, држејќи букет во рацете. Секој цвет претставуваше име, приказна за еден изгубен живот. Мистериозните жени во црни венчаници испровоцираа сериозна полемика. Што е ова? Кои се тие? Зошто се таму? Тишината и натаму беше заглушувачка.

По неколку дена, кампањата беше претставена пред јавноста на настани што се одржаа во Белград, Загреб, Подгорица, Сараево, Скопје, Љубљана, Софија и во Тирана, а вистината беше откриена. Црната венчаница не е нов моден тренд, туку глас против тишината што убива.

„Кога креираме и спроведуваме општествено одговорни кампањи, не пренесуваме само идеи, туку и вредности. На осумте пазари ги делиме истите проблеми, но, исто така, и истата решеност да ги промениме. Ова е првата заедничка регионална кампања за борба против фемицидот, која покажа дека границите исчезнуваат кога се обединуваме околу она што е значајно. „Ваквите кампањи се гласот на оние што повеќе немаат глас и повик да не ги затвораме очите, туку да преземеме нешто“, додава Маја Антиќ, извршна директорка на Групацијата АМА.

Социјалните медиуми се обединуваат и повикуваат на дејствување

Црната венчаница, која тивко стои на улиците, гласно проговори на социјалните медиуми. Објавите открија сурови бројки што нè тераат да се соочиме и да размислиме, ги разоткриваат обрасците на контрола маскирани во љубов и нудат јасни чекори, не само за жените што се соочуваат со насилство, туку и за нивните роднини, пријатели, соседи и за сведоците. Секоја порака има иста цел: да охрабри, да информира, да поврзе, да покаже дека во тишината нема безбедност, како и дека преземањето дејство е единствениот пат кон промена.

Да го препознаеме знакот, да ја прекинеме тишината

Кампањата „Додека смртта не нè раздели“ нè потсетува дека фемицидот не е ненадејна трагедија, туку дека е последниот чин на насилство што можело да се препознае и да се спречи. Пораката е јасна: реагирај, поддржи, не затворај ја вратата. Затоа што домот, кој би требало да биде најбезбедното место, и натаму е најопасното место за жените.

р е к л а м а

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Локални избори | Политичко рекламирање 2025
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Локални избори 2025 | Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.