Во рамките на медиумската конференција SEMPL во Порторож, Словенија, и оваа година се одржа свеченото доделување на наградите Sempler, кои се доделуваат за најдобри медиумски стратегии. Беа доделени 11 златни награди и една главна награда, која овој пат ја освои кампањата „It’s time to stop!“, осмислена и развиена од агенцијата Via Media за Bingo Group од Босна и Херцеговина.
Претседателката на овогодинешното осумчлено жири, Ива Ѓурковиќ, истакна дека меѓу 63 пријавени проекти се издвоија голем број исклучително квалитетни кампањи, што го направи изборот особено предизвикувачки. Токму нивната способност да го надминат обичното информирање и да ја користат комуникацијата како алатка за влијание и општествени промени, услови длабински дискусии кои му овозможија на жирито да ги избере конечните добитници.
„Кампањите се најдобри кога ја користат вистинската моќ на комуникацијата – не само за информирање, туку и за инспирирање, ангажирање и поттикнување на луѓето да ги променат своите ставови и однесувања и да дејствуваат во согласност со тоа. Кога тоа се прави во корист на општествено значајна кауза, може да се создадат промени што се гледаат и се чувствуваат“, изјавија членовите на жирито објаснувајќи ја својата одлука.
Кампања што поттикна историски правни промени
Целта на кампањата беше да се прекине апатијата кон петициите против фемицид, кои во текот на една година (во Босна и Херцеговина) запреа на само 5.000 потписи, и да се иницираат законски измени. Bingo, најголемата домашна компанија и национален трговски синџир во Босна и Херцеговина, каде што две третини од вработените се жени, привремено затвори повеќе од 230 продавници. Преку овој потег, компанијата ги мобилизираше своите клиенти во активисти, собра повеќе од 100.000 потписи и помогна парламентот законски да го адресира фемицидот.
Наместо да понуди попусти за 8 март, Bingo привремено го суспендираше своето работење низ целата земја и ги трансформираше своите продавници во пунктови за потпишување петиции. Стратегијата за односи со јавноста беше втемелена во силна симболика: тишина наместо промоција. Примарниот медиум беа вработените, продавниците и секојдневните купувачи – сопствените канали, додека пораката органски се прошири преку традиционалните медиуми, граѓански организации, инфлуенсери и фудбалски клубови. Овој пристап ги предизвика воспоставените комуникациски норми и го позиционираше брендот како движечка сила на граѓанските протести. Со претворањето на малопродажбата во активизам, односите со јавноста ја трансформираа јавната апатија во колективна акција и доведоа до историски правни и законодавни промени.
„Во овој регион постои реален и сериозен проблем со кој се соочуваат сите наши држави. Меѓу многуте одлични и високоуспешни кампањи, една се издвои со својата јасна стратегија, огромниот вложен труд и храбрата реализација. Оваа кампања инспирираше општествени промени и донесе вистински, опиплив резултат во законодавните измени што потоа следуваа“, додадоа членовите на жирито.
Целосната листа на наградени кампањи на SEMPL 2025 е достапна за разгледување на следниот ЛИНК.


















