• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Thursday, December 4, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

М-р Сотировски: Националните телевизии не умираат – само бараат ново значење!

04/12/2025
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Македонската телевизиска сцена одамна се соочува со предизвици кои не произлегуваат само од конкуренцијата на интернетот и стриминг-платформите, туку и од недоволно следење на вкусовите и очекувањата на современата публика.

Публиката станува повнимателна во изборот на содржини и очекува автентичност, квалитет и модерни формати, а кај нас за жал националниот сервис не спроведува ниту основни мерења за преференците (не е дел ниту од мерењето на Nielsen), а уште помалку во детали да истражува кој е правецот во кој публиката се менува. Во таков контекст, потребата од силен, добро организиран и јасно позициониран национален сервис станува поважна од кога било – сервис кој голем дел од својот буџет ќе го инвестира во оригинална продукција, со што ќе го предводи развојот на целата медиумска сфера во земјата.

Еден од најрелевантните експерти што ја следи оваа трансформација во регионот и светот е магистар Сотир Сотировски – медиумски и маркетинг професионалец со богато искуство и дел од образованието стекнато во САД, средина која постојано ги создава највлијателните медиумски трендови. Според него, телевизијата не ја губи својата улога – таа ја менува својата форма. „Телевизијата нема да исчезне. Ќе исчезнат само старите навики. Вистинската иновација никогаш не била само во технологијата, туку во содржината,“ вели Сотировски.

р е к л а м а
м-р Сотир Сотировски

Тој смета дека македонските национални телевизии мора да се променат во чекор со времето: да создадат пократки формати, флексибилно емитување, современи документарни приказни и оригинални програми што комуницираат на јазик близок до младата публика. Исто така, неопходно е градење платформи што ги комбинираат класичните ТВ формати со дигитални серии, подкасти, документарни минијатури, мобилни видеа и богати VOD каталози. „Јавноста ја освојуваш со автентичност, интегритет и со содржина што има смисла,“ додава тој.

Она што долго време е занемарено, а е од суштинско значење за националниот идентитет, е македонската музика и музичката продукција. Според Сотировски, една национална телевизија и радио не смеат да бидат само емитери – тие мора да бидат креатори на нова културна вредност. Тоа значи создавање музички емисии, фестивали, платформи за нови жанрови, топ-листи, промоција на млади автори и интензивно емитување новосоздадена македонска музика. Таквата системска поддршка на современата македонска култура е клучна за зачувување и унапредување на националниот македонски идентитет. Како што тој нагласува, музиката е дел од културниот код на секоја нација, а „телевизијата има обврска не само да ја документира културата, туку и да ја создава.“

Регионалните искуства покажуваат дека реформите се возможни. Во Словенија, Хрватска и делови од Србија, националните телевизии успешно ги модернизираа своите програмски концепти и повторно изградиле доверба кај публиката. Сотировски вели дека и Македонија може да го постигне тоа ако има јасен план: „Нашиот регион е полн со примери дека реформата не е невозможна. Потребни се три нешта: луѓе кои ја знаат професијата, стратегија што е поголема од дневната политика и јасна културна визија.“

Сотировски смета дека клучот за модернизацијата е враќањето на заборавените сегменти – детската програма, документаристиката, културните емисии, програмите за постарите, но и обновена, современа музичка продукција на телевизијата и радиото. „Телевизијата треба повторно да стане место каде се гради култура, вкус и заедништво. Без културна програма, телевизијата станува само дневна бучава,“ вели Сотировски.

Денес, кога македонската медиумска сцена се наоѓа на раскрсница, прашањето е дали ќе продолжи по инерција или конечно ќе преовладува визија што ја гледа телевизијата како двигател на културата, идентитетот и општествената кохезија. Публиката е подготвена за нови формати и нова енергија – останува институциите да ја препознаат потребата од вистинска преобразба. Време е националните телевизии да станат модерни платформи што не ги повторуваат навиките од минатото, туку создаваат медиумска иднина што ги поврзува генерациите и ја зацврстува културната самобитност на земјата.

р е к л а м а

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Локални избори | Политичко рекламирање 2025
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Локални избори 2025 | Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.