Според најновиот извештај на IAB Europe AdEx Benchmark за 2024 година, европскиот пазар на дигитално огласување забележа раст од 16%, достигнувајќи рекордни 118,9 милијарди евра.
IAB Europe, водечката европска организација за дигитален маркетинг и маркетиншки екосистем, го објави извештајот „2024 Advertising Expenditure (AdEx) Benchmark Report“ – основна проценка на инвестициите во онлајн огласување во текот на минатата година за водечките 30 европски пазари. Извештајот ги опфаќа дигиталните формати и канали кои придонеле за годишниот раст на дигиталното огласување од 16% во 2024 година, што резултирало со вкупна пазарна вредност од 118,9 милијарди евра. Ова е првпат пазарот да го надмине прагот од 100 милијарди евра, што го потврдува силното закрепнување и забрзаното вложување во дигиталните канали низ целиот континент.
Клучни трендови и растечки формати
Кон растот најмногу придонеле следниве сегменти:
- Социјални медиуми: Раст од 23,9%, поттикнат од зголемената ангажираност на корисниците и иновациите во огласувачките формати.
- Видео огласување: Пораст од 24,5%, што сега сочинува повеќе од 50% од дисплеј огласувањето на девет европски пазари, со посебен акцент на формати за поврзана телевизија (Connected TV – CTV).
- Малопродажни медиуми (Retail Media): Раст од 22,2%, што укажува на сè поголемата важност на огласувањето во рамките на овој сегмент.
- Програматско огласување: Зголемување од 18,4%, што ја одразува растечката автоматизација и ефикасност во купувањето огласи.
- Дигитални аудио содржини: Раст од 18,3%, иако се соочува со предизвици во скалирањето и мерењето на ефикасноста.
Доминација на дигиталното огласување
Дигиталното огласување сега сочинува 67,2% од вкупните инвестиции за огласување во Европа, што ја потврдува неговата доминација над традиционалните медиуми. Од 30 анализирани пазари, дигиталното огласување остварило двоцифрен раст во 21 од нив, при што Обединетото Кралство, Украина и Србија забележале надпросечни стапки на раст. Рекордните резултати од 2024 година потврдуваат дека дигиталното огласување во Европа го продолжува својот нагорен тренд, со посебен акцент на иновативни формати како што се видео содржини, друштвени мрежи и малопродажните медиуми. Овие податоци укажуваат на сè поголемата важност на дигиталните канали во маркетиншките стратегии ширум континентот.
„Минатата година предвидовме стапка на раст од 10% за 2024 година, што тогаш изгледаше амбициозно. Но, пазарот ги надмина очекувањата – што сведочи за клучната улога на дигиталното огласување во европските огласувачки стратегии. Крајот на 2023 година беше обележан со јасен нагорен тренд, кој продолжи и низ 2024 година. Додека 2024 се обликуваше како уште една стабилна година, раните прогнози за 2025 упатуваат на можен нов период на нестабилност. Поттикнати од макроекономската неизвесност и геополитичките тензии, вклучувајќи го влијанието на новите царини на ЕУ, огласувачите веројатно ќе заземат претпазлив пристап, давајќи предност на мерливите резултати и ефикасноста наместо на широко експериментирање“ – објаснува д-р Даниел Кнап, главен економист на IAB Europe.
Целосниот извештај за европскиот пазар е достапен на следниот ЛИНК.