• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Monday, May 12, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Cannual Report 2017 – сеопфатен водич низ огласувачката индустрија во Централна и Источна Европа

27/10/2017
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Целта на Извештајот CANNUAL Report е да им помогне на компаниите кои работат во регионот на Централна и Источна Европа да се запознаат со комуникациските трендови и да добијат детален опис на огласувачките пазари во одделни земји

WeCAN, мрежа на независни комуникациски агенции од Централна и Источна Европа, неодамна го објави својот годишен извештај за пазарот на огласувањето во регионот, CANnual Report 2017. Ова е трето годишно издание на извештајот, кој на 300 страници дава информации и податоци кои ќе им помогнат на компаниите кои работат во Централна и Источна Европа да се запознаат со комуникациските трендови во регионот и да добијат детален опис на огласувачкиот пазар во поединечни земји.

р е к л а м а

Контекстот на CANnual Report 2017 е општествениот, политичкиот и економскиот систем на земјите од Централна и Источна Европа, кои од многу аспекти се разликуваат од оние во развиените земји. Извештајот ги открива ефектите на тие фактори на локалната огласувачка индустрија, ги испитува огласувачките пазари врз основа на различни податоци и го проценува нивниот дигитален развој потпирајќи се на избрани показатели.

Покрај анализата на 14 земји – Бугарија, Чешка, Естонија, Хрватска, Полска, Латвија, Литванија, Унгарија, Русија, Романија, Србија, Словачка, Словенија и Украина – поединечно, овај извештај дава и општ преглед на регионот. Се покажало дека вкупното вложување во огласувањето во Централна и Источна Европа порасна од 9,9 милијарди евра на 11 милијарди евра во 2016 година.

Извештајот, исто така, покажува дека телевизијата е понатаму најсилен медиум, кога е во прашање огласувачкото вложување на повеќето пазари во Централна и Источна Европа, а доминантни се земјите од југоисточна Европа каде што големите вложувања во ТВ огласувањето се поврзани со големиот број на гледачи.

Сепак, главниот двигател на растот, во согласност со западните трендови, е дигиталното огласување. Минатата година, инвестициите во дигиталното огласување се зголемиле за 5% во графиконот на вкупните вложувања во огласувањето. Со тоа, ова е единствениот вид на медиум што успеа да ги одржи стапките на раст забележани во 2015 година.

Чешка е сеуште дигитален крал на регионот. Интернет пенетрацијата во оваа земја изнесува 83%, а чешките огласувачи трошат речиси половина од нивниот буџет во дигитално огласување. Чешка ја следат и останатите земји од Вишеградската група, Русија и Литванија. Во Русија – земја со 100 милиони интернет корисници – огласувачите минатата година инвестираа речиси 1,8 милијарди евра на онлајн огласи, што е повеќе од вкупните вложувања во Чешка за 2016 година (вклучувајќи ги сите видови на медиуми).

Не изненадува тоа што најмоќните огласувачки пазари во регионот се Вишеградските земји, со нивниот силен онлајн сегмент и земјите од Југоисточна Европа со исклучително моќните телевизиски пазари. Ова се рефлектира и во WeCAN Ranking, индекс развиен од страна на огласувачките експерти од мрежата на WeCAN. Рангирањето покажува дали огласувачкиот пазар, како економски сектор, е посилен или послаб од она што може да се заклучи од вкупните економски резултати на една земја.

Најмоќните земји на листата се земјите од Вишеградската група и балканските држави, со два исклучоци: Русија и Украина. После рецесијата, економските резултати на Русија почнаа да растат во 2016 година, а БДП и во Украина се зголеми за 1,5%, за прв пат од почетокот на кризата. Сепак, во споредба со овие економски показатели, огласувачката индустрија забележа радикално посилен раст во двете земји. Инвестициите во Русија во огласувањето пораснаа за 11%, а во Украина за неверојатни 27 % во споредба со 2015 година. Овие бројки во моментов се едни од највисоките стапки на раст во регионот. Ова се рефлектира и на новото рангирање: Русија има напреднато за 3 места, а Украина за 5 места за само една година.

Глобалните гиганти Фејсбук и Гугл направија значителен придонес за раст на инвестициите во дигиталното огласување во Централна и Источна Европа. Најбрз раст во однос на корисничката база минатата година, забележа YouTube. Додека бројот на нови корисници на Фејсбук во регионот се зголеми за 3-5%, а на  Инстаграм за 5-10%, YouTube забележа раст на корисниците од 10% во речиси сите земји. Затоа, може да се заклучи дека конзумирањето на видео содржини во Централна и Источна Европа расте, не само во однос на интензитетот, туку и во однос на бројот на корисници на видео записите.

Додека популарноста на големите, странски платформи на социјални медиуми расте во секоја земја од регионот на Централна и Источна Европа, популарноста на локалните мрежи е во пад. Меѓу незападните канали на социјалните медиуми, VKontaktе – популарен во поранешните советски земји – претрпе најголема загуба откако беше блокиран од претседателот Петар Порошенко во Украина заради национална безбедност. Претходно, VKontaktе беше најпопуларната социјална платформа во земјата, со 13 милиони корисници и тоа само на компјутерските уреди. По воведувањето на санкциите, започна егзодус кон другите канали на социјални медиуми од страна на индивидуалните корисници, но и брендови. Нивната примарна дестинација беше Фејсбук: две недели по блокадата на VKontaktе, на Фејсбук се регистрирале 1,5 милиони луѓе.

Оваа година, CANNUAL Report се фокусира на content маркетинг и трендовите на influencer маркетингот во регионот. Извештајот открива кои брендови и сектори ги користат достапните алатки за content маркетинг на најзначаен начин, достигнувајќи ја целна публика со големи димензии, а со тоа го доведуваат и content маркетингот до нивото на главните формат за огласување. Во извештајот, исто така, се прикажани професионалци кои беа пионери на influencer маркетингот на нивните пазари, а се откриваат и најпопуларните инфлуенсери во одделни земји.

Извештајот можете да го преземете бесплатно на http://cannualreport.wecan.net/.

 

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.