• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 8, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Дали Facebook станува јавен ”непријател број еден” на весниците ?

23/09/2016
in Digital, Во фокусот, Медиуми, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

”Facebook станува јавен непријател број еден на весниците. Не поминува ни еден ден без да постои негативна статија во весниците за социјалниот медиум кој се повеќе ги повлекува кај себе примамливо читателите но и компаниите кои се рекламираа во весниците.”

Во изминатите неколку недели овие критиките се чини дека се повеќе се раширија на поширок спектар на теми.

Facebook news Marketing 365
Прво, критиките започнаа по блокирање на слика на девојка која се обидува да избегне напад во Виетнам. Овој акт на Facebook резултираше со гнев искажан  од страна на премиерката  на Норвешка Erna Solberg во весникот Guardian, Jane Fae во Daily Telegraph и Dominic Lawson во  Sunday Times.

р е к л а м а

Даночните активности на Facebook, исто така, се најдоа под микроскопoт на принт медиумите.  Беа покренати доста прашања во врска со нападот на Фејсбук на софтверот за блокирање на реклами  (иако тоа е во интересот на медиумите). Беа забележани и доста критички настроени натписи  за опцијата за прикажување на новости на социјалната мрежа, со посебен интерес на делот на  “trending topics” – опцијата за популарни новости.

Се расправа јавно дека со ова се стеснува агендата за прикажани новости пред корисниците од страна на Facebook кој ги советува  (или ” им кажува”) што да прочитаат. Очигледно, луѓето се обврзани да го следат стадо.
Според студија на Истражувачкиот центар Пју објавена во мај, 66% од корисниците на Facebook добиваат  вести преку сајтот.

Овие избори на вести кои се прикажуваат се направени од страна на алгоритми, кои можат да ги надгледуваат интересите на корисниците, а потоа се  надградуваат со она што се верува дека корисниците сакаат да читаат, притоа филтрирајќи  го материјалот што не би требало да е во интерес на корисниците. Затоа, овој систем создава  т.н “ехо комора” или “филтер меур” ефект.
Еден од писателите на Тајмс во статија објавена минатата  саботата, се произнесе дека : “вестите на Фејсбук  се она што  Фејсбук вели дека се” (односно Facebook ги диктира новостите). Иако можеме да потврдиме тивко во себе дека се согласуваме со произнесеното, потребно е да се потсетиме  дека овие новинари го занемаруваат фактот дека пред доаѓањето на Интернет вестите,  се прифаќаа вестите од страна на весниците.

Тоа отсекогаш било случај од зората на медиумите дека контролорите на новински агенции – весниците, телевизијата и радиото, Интернет – прават избор за тоа што треба да се објавува,  што е уште важно, а секако  што не треба да биде објавено

Дали  постои реална потреба да  бидеме особено загрижени за Facebook?

Jemima Kiss од Guardian во последното издание на British Journalism Review се согласува со ова прашање. Во нејзиниот напис ‘’Гигантoт кој може да не изеде’’,  тврди дека водечкиот социјален медиум се насочува кон ‘’зголемена доминација на приходите на полето на Интернет рекламирањето и контрола над значаен дел од критичката дистрибуција за рекламирање на Интернет’’. Корисниците “доброволно даваат бескрајни лични информации за себе на Facebook ” што му овозможува на сајтот ‘’да продава трагетирано рекламирање во непосредната околина на корисниците овозможува на локалитетот “.  ”Сè поголемата доминација на Facebook овозможена преку рекламирањето,  предизвикува наплив на отпуштање на новинарите, луѓето кои ги произведуваат вестите кои овој медиум ги пренесува на своите корисници. Логичниот заклучок во тој процес не е само уништувањето на старите медиуми, наследството на медиумите, мејнстрим медиумите, но и крајот на новинарството какво што го знаеме.”

Пред циниците да речат дека ова и не е толку лошо  (додека дигиталните оптимисти тврдат дека независно, а со тоа и подобро, поквалитетно, новинарството ќе се појави во ова место), се мисли на опасностите со кои се соочуваме без колектив од организирани, квалификувани новинари кои работат за големи организации.

”т.н ‘’Facebook-изација’’ на вести има потенцијал да ја дестабилизира демократијата, примарно, преку креирање контрола над она што го читаме и, второ има потенцијал за  уништување на местата кои обезбедуваат таков вид на материјал.”

Во една од студиите на Истражувачкиот центар Пју, се прикажани резултати  дека Фејсбук е далеку најпопуларниот сајт за споделување на вести во САД. Осврнувајќи се на контроверзиите во текот на контролата во однос на изборот на вести укажува дека иако  уредниците се заменуваат од страна на алгоритми, овој тип на “роботи”, се разбира, дизајнирани се од страна на луѓето. Во согласност со оваа констатација  одлуките за тоа што се појавува, а што не се појавува на Facebook  не се ниту  неутрални, ниту непристрасни.

Слично на тоа,  преку креирањето на новости кои им ги донесуваат на луѓето  вестите кои тие би требало  да ги сакаат, тие луѓе ретко, ако воопшто, ќе читаат друг материјал кој нуди поинаква перспектива. (Повторно, треба да се биде објективен и да се признае дека ова може да е и случај во светот на печатените весници. Ако читате, да речеме, Daily Mail или Daily Mirror секој ден, дали би се чувствувале обврзани да прочитате и алтернативни мислења од други весници  ?)

Kiss тврди дека панелот со новости на Facebook исто така ”поттикнува површен ангажман. Лајкот или споделувањето  на објавата на Facebook ја поддржува само идејата зад насловот, бидејќи панелот со вести е динамичен и не нуди посебен поттик да се почека прво да се прочита во целост новоста до крај по потоа да се реагира на неа.”  Таа   искажува  сомнеж во транспарентноста во алгоритмите на Facebook.  Таа пишува: “Многу е веројатно дека заштитата на новинарството не е приоритет на Фејсбук, каде инженерите се оние кои ја одржуваат власта, а решението  речиси секогаш се добива преку технологијата”.

Фејсбук е несомнен комерцијален успех и тоа го има постигнато прилично “во конкурентен и отворен пазар, но новинарството е повеќе од бизнис – тоа има клучна и социјална цел која во овој период на нестабилност, изолациона политика, моќ и богатство,  е поважна од било кога.”

 

 

 

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.