• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Wednesday, August 6, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Дали македонските инфлуенсери наскоро ќе исчезнат?

06/08/2025
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во текот на вчерашниот ден, Предраг Стојковски објави една одлична колумна која ни отвори една тема за која реално многу малку се пишува кај нас: Дали инфлуенсерите воопшто ќе “преживеат” како “канал” вакви какви што ги знаеме?

Ова прашање го поставуваме во контекст на ерата на филтри, фотошоп и бесконечна трка за лајкови, кога можеби најголемата закана за македонските инфлуенсери не доаѓа од конкуренцијата – туку од нешто што воопшто не е ни човек.

Сведоци сме дека сè повеќе светски брендови веќе ги заменуваат реалните инфлуенсери со дигитални, вештачки креирани личности – совршени ликови дизајнирани со помош на ВИ, зад кои стојат цели тимови на PR и маркетинг експерти. Тие изгледаат идеално, зборуваат совршено, никогаш не задоцнуваат, не бараат хонорари на договор, и – најважното – никогаш не прават скандали кои ќе ги доведат брендовите во незгодна ситуација.

р е к л а м а
р е к л а м а

Во светот на Instagram и TikTok, неколку вештачки ликови веќе имаат милионски аудиториум и соработуваат со брендови како Prada, Calvin Klein, Dior и Samsung. Еве неколку примери:

  • Lil Miquela – најпознатата виртуелна инфлуенсерка, со над 2.5 милиони следбеници. Калифорниска „тинејџерка“ која се занимава со музика, мода и активизам.

  • Shudu – првиот дигитален супермодел во светот, креиран од фотографот Камерон-Џејмс Вилсон. Соработувала со Fenty Beauty.

  • Imma – јапонска дигитална инфлуенсерка со уникатен стил и интересен минималистички пристап. Дел од кампањи во Јапонија и пошироко.

  • Kyra – првата индиска виртуелна инфлуенсерка, која комбинира традиционален индиски стил со модерен дигитален израз.

  • Noonoouri – анимиран лик што ги освои модните кругови и има соработки со Versace, Balenciaga и многу други луксузни брендови.

Е сега, зошто брендовите почнуваат да ги сакаат?

Од перспектива на еден маркетинг менаџер, причините се логични:

Тие се секогаш достапни и хиперактивни: ВИ инфлуенсерите можат да објавуваат содржина секој ден, во било кое време и на било кој јазик.

Врз нив имаат потполна контрола: Брендовите сами ја диктираат пораката, изгледот, тонот, па дури и „личноста“ на инфлуенсерот. Нема непланирани изјави, кавги или јавни гафови.

Реално, поевтини се на долг рок: Наместо месечни хонорари, авионски билети и скапи подароци, доволна е инвестиција во добар тим и технологија.

Веќе имаат милионски досег: На TikTok, Instagram и YouTube, неколку од овие дигитални профили веќе имаат милиони следбеници, ангажмани и – иронично – фан-клубови на реални луѓе кои се идентификуваат со нив :)

Што значи овој светски тренд за македонската “инфлуенс сцена”?

Македонските инфлуенсери веќе се соочуваат со неколку предизвици: заситеност на пазарот, пад на досегот, недостаток на автентичност, а сега, се надвиснува – и технолошка закана. Во момент кога брендовите ќе почнат да експериментираат со вакви „совршени инфлуенсери“, голем дел од реалните профили ќе мора да се прашаат: што е тоа што јас го нудам, а што една машина не може?

Веројатно ќе останат само оние кои се навистина влијателни, автентични и способни да понудат емпатија, хумор, искуство и човечка перспектива – нешто што (барем засега) вештачката интелигенција не го реплицира целосно. Нивната “влијателност” ќе мора да биде “ефектуирана” офлајн, да се појавуваат на настани, меѓу луѓето…директно да разговараат со нив за темите по кои се препознатливи и реално да бидат во ситуација да ја искористат својата мрежа за некакво “добро” или акција.

За крај, да го одговориме и прашањето од насловот: Ќе исчезнат ли?

Веројатно не. Или проширен (попрецизен) одговор: Веројатно не сите.

Но, оние кои својата инфлуенсерска кариера ја градеа само на изглед, естетика и copy-paste содржини, наскоро ќе се соочат со конкуренција која не спие, не се жали и не бара хонорар.

А прашањето кое следно се отвара е –> дали брендови во Македонија ќе бидат доволно храбри (или практични) за да ги заменат луѓето со алгоритми?

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.