Во третата епизода на SoMoCast гостин беше Маја Блуменшајн, директорка за нови медиуми во хрватската телевизија Nova TV и членка на Хрватската асоцијација на дигитални издавачи (HUDI), која ги сподели своите размислувања за дигиталните медиуми, предизвиците на модерното новинарство и иднината на медиумската индустрија во Хрватска.
Нејзиниот професионален пат од амбицијата да стане новинар до водечката позиција во дигиталниот свет на Nova TV бил исполнет со многу пресвртници, кои ја довеле до улогата на клучна личност во развојот на дигитални содржини и платформи.
Маја отсекогаш го сакала новинарството, но нејзиниот професионален пат тргнал во друга насока. Иако сонувала да стане новинарка, таа одлучила да студира политички науки, а подоцна се специјализирала за политички маркетинг и односи со јавноста. Оваа промена ја довела до светот на креативниот маркетинг, каде што работела во агенции пред да се соочи со предизвикот на медиумите.
Една од главните теми на разговор беше деградацијата на новинарската професија и промените со кои се соочуваат новинарите денес. Маја многу јасно го кажа своето мислење за предизвиците со кои се соочуваат новинарите во современиот свет. „Дефинитивно е потешко да се биде новинар денес отколку пред 20 години“, вели таа, истакнувајќи дека циклусите на промени се пократки, а притисокот врз новинарите е поголем. „Трендовите повеќе не се менуваат на годишна основа, туку речиси на квартална основа“, објаснува таа, што врши огромен притисок врз новинарите да бидат во тек со новите алатки, теми и технологии.
Исто така, алгоритмите на социјалните мрежи и онлајн платформите сега ја диктираат популарноста на содржината, често оставајќи помалку простор за уредувачка автономија. „Алгоритмите избираат што ќе биде популарно, а уредниците ја губат контролата врз содржината“, вели Маја, додавајќи дека се надева дека новинарската професија ќе се врати на своите корени кога корисниците ќе почнат повеќе да ја ценат квалитетната содржина.
редизвиците за монетизација на медиумите во дигиталната ера не ја заобиколија ниту Nova TV. Маја објасни дека повеќе не може да се потпира на еден извор на приход, како што беше случајот со традиционалното огласување. „Диверзификацијата е клучот. Програматското огласување расте, но клиентите денес очекуваат персонализиран пристап и поквалитетна продукција“, објаснува таа.
Во поткастот исто така се зборуваше за зголеменото влијание на инфлуенсерите на пазарот. Маја смета дека инфлуенсерите претставуваат сè поголема конкуренција за медиумите, но дека нивната автентичност сè почесто се става под знак прашалник. „Верувам дека инфлуенсерите ја изгубија својата автентичност бидејќи се обидуваат да покријат премногу различни теми. Сепак, тие станаа незаменлив дел од секоја кампања, што значи дека медиумите мора да најдат начин да соработуваат со нив или да ги интегрираат во нивните стратегии“ – објаснува Блуменшајн.
И покрај доминацијата на глобалните платформи и теми, Маја смета дека локалните содржини никогаш нема да ја изгубат својата важност. „Луѓето секогаш сакаат да читаат приказни кои се однесуваат на нивната заедница, на секојдневни теми и прашања со кои можат да се идентификуваат“, објаснува таа. Nova TV ја препозна оваа потреба и разви серија портали кои покриваат специфични интереси, од здравје до туризам, со што изгради стабилно портфолио на дигитални производи. „Што и да се случува во светот, секогаш ќе има потреба од локални содржини, а нашата мисија е да ги задоволиме овие специфични потреби на публиката“, заклучува Маја.
Во продолжение можете да го преслушате поткастот со Маја Блуменшајн во целост:
Сите новости за овогодинешното издание на SoMo Borac можете да ги следите преку официјалниот билтен, на веб-страницата и преку профилите на Facebook, Instagram и LinkedIn. Додека ги чекате најновите информации за тоа што организаторите подготвуваат за оваа година, преслушајте ги минатогодишните предавања на официјалниот YouTube канал и не заборавајте навремено да набавите билет за учество.