• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Децата како конзументи во дигиталната маркетинг (р)еволуција – зошто треба сите да сме загрижени?

13/06/2017
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Автор: Д-р. Љупка Наумовска , Основач на Ханибиз и Професор на Универзитет за туризам и менаџмент

Како се нарекува купувачот кој сака да ги купи сите ваши производи, не прашува за цената и нема повеќе од 150cm висина? –Дете.

р е к л а м а

Врската помеѓу когнитивниот развој на индивидуата и рекламирањето

Зрелото перцепирање на рекламните пораки претставува производ од исполнувањето на две меѓусебно зависни информациско – процесни задачи:

  1. Прво, индивидуата мора да поседува способност за дистинкција помеѓу комерцијална и програмска (некомерцијална) содржина која ја емитува медиумиот. Истражувањата од психологијата укажуваат дека индивидите кои имаат помалку од 8 години не успеваат секогаш да направат јасна разлика помеѓу програмата со информативна содржина и рекламите.
  2. Втората значајна когнитивна задача поврзана со зрелото разбирање на рекламите е способноста за разбирање на убедувачката страна на рекламната порака, со сите аспекти на тенденциозноста, независно кој креативен концеп го користат креаторите: хумор, страв, условување, носталија, емоција и друго.

Анализата на таргетот деца неопходно вклучува мултидисциплинарен пристап на истражувања од областа на психологија на корисник – со фокус на најмладите припадници на генерација Зет и интегрирани маркетинг комуникации кои во центарот го имаат дигиталниот медиум и масовноста овозможена преку технолошките уреди. Состојбите кои аларманто говорат за хиперсензитивноста на Зет генерација во услови на дигитална маркетинг револуција се:

  1. Доминацијата од технолошки уреди како носечки медиум на современите интегрирани комуникации
  2. Неконтролираната изложеност на децата на медиумите, а со тоа и на содржината на пораките која се пренесува преку нив независно дали е информативна или рекламна
  3. Вродената преференција на Генрацијата Зет кон дигитални и технолошки уреди и не постоењето на систем за прецизно мерење на изложеноста на децата на медиуми
  4. Не постоење на свесност кај огласувачите (компаниите, брендовите и креативните агенции) за ризикот од изложеноста на децата на рекламните содржини кои не се адресирани за таа демографска и возрасна структура.

Децата како конзументи: Разбирање на психологијата на децата во улога на потрошувачи

До својата 8ма година, децата не поседуваат когнитивни способности за разликување на убедувачката намера на рекламирачот и (не)реалноста на пораката пренесена преку рекламната содржина. Имено, пораката упатена преку рекламната порака (независно во кој облик и медиум), децата до својата 8ма година ја перцепираат како апсолутна вистина, немајќи способност за толкување на намерите и тенденциите на рекламирачот. Доколку на оваа состојба ја надоврземе вродената преференција на најмладата генерација кон технологија и дигитални уреди каде се реализира доминантниот дел од маркетинг бизнисот денес, доаѓаме до загрижувачка хипотеза во прашална форма: кои и колку се големи последиците од неконтролираната изложеност на децата на рекламни пораки кои не се насочени кон нив?

Во истражувањето на тема: Маркетинг кон деца  – влијанието на дигиталните медиуми, вкрстено се испитани деца и нивните родители со цел откривање на времето за кое децата без надзор ги користат мобилните технолошки уреди на родителите. Имено, истражувањето покажува дека мобилните уреди на родителите, децата дневно ги користат приближно 2 часа, додека другите мобилни уредни (iPad, лап топ) ги користат и до 3,5часа. Несомнено, и најпрецизниот рекламирач не може да предвиди дека сопственкот на уредот (родителот) не е фактички корисник во тој временски ранг. За сериозноста и импликативноста на оваа состојба, не треба да бидат еднострано загрижени и обвинети рекламирачите, туку сите инволвирани страни во маркетинг и бизнис процесот. Состојбата може да има далекосужни последици на развојните процеси и перпеции на најновата генерација. Од психо-бихевиористички аспект, осетливоста на децата како конзументи во дигиталната ера е произвид на две состојби: нивната вродена технолошка страна и изразената индивидуалност и независност како генерална карактеристика и различност во однос на претходните генерациски групи од друга страна.

Конзумеристичко однесување на децата кон содржината на рекламите пораки

Најмладата субгупа на генерација Зет (0-2г) е особено осетлива на звуци, анимации, маскоти и хумор. Децата на возраст од 3-6г. се особено осетливи на нарации, фантазии и приказни. Следната возрасна субгрупа (7-12г) се осетливи на научна фантастика, херои, јавни личности и идоли од филмови и серии. Субгупата од 12+ носи слични карактерни преференции, со додаток на интерактивни игри и спортки идоли. Сите припадници на генерација Зет се прекумерно изложени на дигитални медиуми и социјални мрежи и сите имаат сконост кон интерактивни игри.

Децата и медиумите денес

Дигиталните медими за разлика од традиционалните имаат елементи на интерактивност, игривост, локациско таргетирање и постојана глобална поврзаност. И покрај рапидниот медиумски развој, не постои систем за мерење на изложеноста на децата на дигиталните медиуми, а со тоа и на количината, фреквенцијата и структурата на сите форми на рекламни пораки кои тие ги примаат. Најзагрижувачка форма за децата конзументи се тн. Ембедирани реклами кои се поставени во форма на логоа, потсетувачи, пораки, поп-апи во рамки на програмската содржина.

Зошто треба да сме загрижени сите?

За изложениот проблем не се дискутира доволно ни во рамки на академијата ниту во индустријата. Силната, дури и според одредени истражувачи вродена врска помеѓу Зет генерацијата, интернетот и технологијата која е временски паралелизирана со (р)еволутивниот развој на маркетинг индустријата поради технологијата аларматно сигнализираат состојба за преземање на конструктивни мерки за контрола и оптимизација на рекламните пораки кои директно или индиректно ќе бидат изложени на деца. Подучени од недоволно позитивниот пример од нееднаквиот и глобално недоследниот пристап во рестриктивноста на телевизиската програма за одредени возрасни групи, потребно е ова прашање да стане предмет на стандардизација на ниво на глобални политики со построги критериуми. Една од мерките е интензивна инклузија на психолози во креирањето на рекламни пораки кои директно или индиректно ќе бидат емитувани на деца, како и интензивна едукација на сите страни вклучени во маркетинг процесите.

Мерките би биле во насока на прагматична изолација и соодветно насочување на рекламните пораки кон децата со намера за обезбедување на здрав развој на Зет генерацијата, како и со цел сетирање на фер економски стандарди во маркетинг индустријата.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.