Тезата дека на фестивалот Денови на комуникациите никогаш не е здодевно, организаторите уште еднаш ќе ја потврдат во интервју кое ќе ја расчлени темната страна на маркетингот до најнепријатните детали во виртуелен разговор со осудениот организатор на Fyre Festival, Били Мекфарланд.
Која е цената на спектаклот во денешното општество и зошто, без разлика на цената, сме толку гладни за него? Една од клучните премиси на маркетингот е вистинитоста – a таму каде што вистинитоста исчезнува, маркетингот завршува и започнува измамата, како што јасно покажуваат примерите слични на озлогласениот американски фестивал Fyre на Били Мекфарланд. Не е чудно што оваа глобално позната измама – на чие разоткривање се посветени дури и два документарни филма – детално се анализира во американските бизнис школи како пример како не треба да се прави бизнис и што не треба да биде маркетингот. Во потрага по одговори на овие прашања на Денови на комуникациите, кои ќе се одржат во Ровињ од 11 до 14 април, разговорот со Били Мекфарланд, кој ќе се приклучи виртуелно, ќе го води Давор Брукета.
Мекфарланд е основач на музички фестивал кој во 2017 година беше грандиозно најавен како уникатно луксузно искуство и сон на сите љубители на забавата во „инстаграмската ера“, поддржан од познати личности како Бела Хадид и Кендал Џенер, кој на во реалноста испадна да биде една од најголемите измами на денешницата. Наместо гурмански оброци и луксузни вили, за кои посетителите на фестивалот платија стотици и илјадници долари, тие наидоа само на бројни проблеми, а првично најавените изведувачи се повлекоа од фестивалот уште пред да започне.
Откако ја отслужи затворската казна за измама која заврши во 2022 година, весникот Гардијан ги опиша постапките на Мекфарланд, велејќи дека колку што го мразиме, ние како публика сме исто така фасцинирани од обемот на неговите заблуди, а можеби и од обемот на нашите желба да им веруваме. Повеќето од нас сакаат да припаѓаат на нешто од време на време; тешко може да се одолее на мамката на лидерството од секаков вид – и нема подобар пример за да се научи за важноста на бихејвиоралниот маркетинг во консумеристичкото општество од случајот со фестивалот Fyre.
„Клучното прашање не е зошто билетите за уште еден Fyre фестивал се повторно пуштени во продажба. Прашањето е – зошто авансните билети се наводно веќе распродадени? Дали ова е само уште еден трик или измама на која некои луѓе можеби повторно паѓаат, или луѓето навистина сè уште веруваат во чувството за спектакл на Мекфарланд – ќе дознаеме на главната сцена на Денови на комуникациите“ – рече Давор Брукета, член на организацискиот одбор на фестивалот Денови на комуникациите.
Во комуникацискиот бизнис, постојат бројни примери со чија помош можеме критички да го набљудуваме светот околу нас, а потоа да го преиспитаме сето она што го знаеме – што е вештина која фестивалот Денови на комуникациите заедно со својата заедница континуирано ја практикува, не бегајќи од тешките теми на индустријата. Дали Мекфарланд е, како што самиот се има наречено, креатор на турбуленции или едноставно упорен измамник? Во интервјуто насловено “The Secret to Going Viral”, кое ќе го води Давор Брукета, на Денови на комуникациите ќе биде покажана и другата страна на медалот во студија на случај на бренд кој од погрешни причини стана еден од најпрепознатливите во светот.
Да потсетиме, распоредот на фестивалот е веќе објавен и објавени се голем број значајни предавачи на фестивалска сцена – на учесниците во Ровињ ќе им се придружи светски познатиот бихејвиорален економист, психолог и научник кој се занимава со човековото однесување Ден Арили; креативниот бунтовник од Азија со повеќе од илјада награди за својата работа, Јуџин Чеонг, поддржано од ENNA; основачот на некои од првите вирални страници на Фејсбук и еден од првите кои сфатија колку навистина може да бидат влијателни социјалните мрежи, Алекс Партриџ; светски познатиот експерт кој ги поврзува дигиталните иновации со невронауката, Шиви Џервис; првата адвокатка специјализирана за регулативи и авторски права во сферата на видео игрите, која ќе нè одведе на патување низ контроверзниот метаверзум, Микаела Мантења; светски познатиот невролог и лидер на новата генерација маркетинг лидери Моран Серф, поддржано од Хрватски Телеком; водечкиот комуникатор на Google AI Lab Deepmind, SpaceX и Facebook, Декс Хантер-Торике; најголемиот шегаџија на денешницата во уште една прославена улога, Ообах Батлер; светски познатиот бренд стратег кој создава уникатни искуства за брендови, водејќи ги до нивните деловни цели, Брајан Колинс; прославениот уметник, дизајнер, илустратор, муралист и автор кој дизајнирал и корици за магазинот Time, Тимоти Гудман; глобално наградуваниот говорник, автор и комуникациски тренер кој ги претвора компаниите, менаџерите и лидерите во комуникациски мајстори, Марник Вандебрук; маркетинг експертот специјализиран за раст на брендовите и авторка на бестселерот „The Laws of Brand Storytelling“, Џесика Џоглио – и голем број други големи светски имиња во индустријата кои ќе понудат непроценливи искуства, завидно знаење и врвни сознанија.
Сите креативци, маркетери, дигиталци, претставници на медиумите и други комуникатори кои и оваа година сакаат да бидат во друштво на регионалните и светски лидери на пазарот, повеќе информации за учество можат да најдат на www.danikomunikacija.com.