Се предвидува дека инвестициите за огласување ќе пораснат за 5% на глобално ниво во 2024 година, според најновиот извештај на агенциската мрежа Dentsu во кој се анализираат големите промени во инвестициите за огласување по географски региони и медиумски канали на 56 пазари ширум светот.
Се предвидува дека до крајот на годината во светот ќе бидат потрошени вкупно 754,4 милијарди долари за огласување. Овој пораст од година во година не само што е побрз од она што беше забележано во 2023 година, во која беа надминати прогнозите за раст од 3,3%, туку е и подобро од темпото на глобалната економија за 1,8 процентни поени.
На 12-те најголеми пазари (САД, Кина, Јапонија, Обединетото Кралство, Германија, Франција, Австралија, Бразил, Индија, Канада, Италија и Шпанија) се предвидува раст прилагоден на инфлацијата од 2,6% во 2024 година (во споредба со 5,2% по тековните цени), со оглед на тоа што инфлацијата кај медиумите покажува знаци на намалување, но останува висока, особено за ТВ и дигиталните видео формати.
„Годината започна со побрзо темпо од претходно очекуваното и очекуваме дека инвестициите за огласување ќе го задржат моментумот во втората половина од годината со големите спортски настани што привлекуваат глобално внимание. Само претседателските избори во САД во ноември се предвидува да сочинуваат околу една третина (11 милијарди долари) од зголемените инвестиции за реклами во 2024 година“ – посочува Вил Свејн, претседател за глобални медиумски практики во Dentsu.
Во извештајот на Dentsu се наведува дека дигиталниот канал ќе остане најбрзо растечки канал со 7,4%, за да достигне 449,3 милијарди долари, или дури 59,6% од глобалните инвестиции за огласување. Значителни зголемувања на инвестициите за огласување се предвидуваат и за т.н. малопродажни медиуми (+32% во однос на претходната година, 17,7% тригодишен CAGR до 2026 година), социјални мрежи (+13,7% во однос на претходната година) и програматско огласување (+10,9% во однос на претходната година), додека огласувањето на пребарувачи (+7,7% годишно) и онлајн видео (+6,7% годишно) би требало да одржат силен раст.
Иако се предвидува дека уделот на телевизијата во вкупните инвестиции за огласување благо ќе се намали на 22,5%, инвестициите сепак ќе пораснат за 2,6% за да достигнат 170 милијарди долари во 2024 година. Растот е поттикнат од ТВ огласувањето (+24,2% во однос на претходната година), додека платформите за стриминг ја зголемуваат својата рекламна понуда. Тоа во моментов е доволно да се спротивстави на падот на инвестициите за телевизиско емитување (-0,4% во споредба со претходната година).
Додека инвестициите за огласување во печатените медиуми ќе продолжат да опаѓаат (-2,6% на годишно ниво), другите медиумски канали се очекува да пораснат во 2024 година, при што надворешното огласување ќе порасне за 4,2%, аудиото за 0,4% и киното за 4,8%.
Објавените прогнози на Dentsu во мај 2024 година се ревидирани во однос на претходниот извештај од декември 2023 година врз основа на подобрената ситуација на некои од најголемите пазари за огласување во светот: САД, Јапонија, Обединетото Кралство, Германија и Франција. Всушност, сега се очекува растот на огласувачките инвестиции да одговара или да ја надмине прогресијата на БДП на сите дванаесет најголеми пазари за огласување во 2024 година.
Се предвидува дека САД ќе бидат најбрзо растечки пазар оваа година со 5,9%, при што се очекува да биде многу подинамичен (во споредба со 2,2% во 2023 година). Со 4,2%, растот во регионот на Азија-Пацифик е побрз од стапката на раст во 2023 година од 3,7%, при што Кина, најголемиот пазар во регионот, се очекува да порасне за 4,8%, а Индија да остане најдинамичниот пазар во регионот со 6,8%. Огласувањето во регионот на Европа, Блискиот Исток и Африка се предвидува да порасне за 4%, со ревидирани прогнози за трите најголеми пазари: Обединетото Кралство (+6%), Германија (+3,4%) и Франција (+4%).
„Нашата прогноза ја нагласува важноста на медиумите во светот, како сензор за менување на однесувањето на потрошувачите и економското опкружување. Како што медиумскиот екосистем станува сè повеќе дигитален и воден од податоци, има неограничени можности за поврзување на луѓето и брендовите“ – додава Вил Свејн.
Две индустрии се очекува да растат забрзано на 12-те најголеми пазари: патување и транспорт (+8,1%), бидејќи туризмот продолжува да има придобивка од закрепнувањето по пандемијата, како и медиумите и забавата (+6,5%), поради пролиферацијата на содржините и стриминг услугите.
За повеќе детали, преземете го целосниот извештај на Dentsu за глобалните инвестиции за огласување на следниот ЛИНК.