• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Дилемата околу буџетот за ПР

18/08/2015
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Колумна на Ноеми Полак, основач и CEO на The Pollack PR Marketing Group, првично објавена на PRdaily.

Budgeting For PR

Колку треба да биде буџетот за ПР на малите и средни по големина компании? За разлика од адвертајзингот, за кој постои одговор – од 3 до 5% од бруто приходот, не постојат вистински насоки за трошењето за ПР,  и тоа заради добра причина.

р е к л а м а

ПР-от традиционално никогаш не понудил вистински насоки за тоа колку организациите треба на него да трошат. Вистината е дека нема стандард, како што нема стандардна ПР програма. Во еден идеален свет, би можело да има одреден стандард за некоја категорија на активности – да речеме, пишување и дистрибуирање на соопштенија – но дури и тоа зависи од обемот на дистрибуција, целната група, следната активност во планот, итн. Дали постои цена само за социјалните медиуми? Можеби, но социјалните медиуми како засебна ПР активност не би можеле да бидат ‘осилото’ на програмата во комбинација со дигиталните комуникации, или кога се само дел од целата ПР камања.

Знам, нема што да се помогне тука. Дали постои стандарден процент што компаниите треба да го имаат во предвид при споредбата на буџетот за ПР и бруто приходите? Не. Буџетот треба да биде во согласност со целите и очекуваното ROI.

Цената за ПР зависи од обемот за работа. Јасно е дека трошоците варираат помеѓу внатрешни ПР оддели во споредба со outsource ПР агенции, но ниту едните во споредба со другите во процесот на планирање нема да се покажат по-исплатливи. Внатрешните оддели, на пример, мора да го земат во предвид бројот на вработени, внатрешните трошоци по професионалец и потребните недвижнини. Надворешните агенции пак треба да ги имаат во предвид своите надредени и миксот од сениори професионалци и јуниори, помеѓу многуте други работи.

Но, тие се разликуваат по нивната ПР ефективност. Дали мала до средно голема организација може да се довери на outsourcing агенција која ќе соработува со внатрешен тим кој ја разбира индустриската гранка? Каква е стапката на прогрес во совладување на потребното знаење за една надворешна агенција, и по каква цена? Каква е пазарната интелегенција за моменталните трендови и најнови платформи кај вашиот внатрешен оддел во споредба со надворешната агенција? Постојат и други прашања: Дали бројот на вработени во внатрешниот оддел треба да се намали во период кога на компанијата не и’ оди добро? Кои се трајните резултати за угледот на компанијата? Сите тие се трошоци, и покрај тоа што се скриени на прв поглед.

Сепак организациите се’ уште прашуваат колку треба да трошат. Често зависи од тоа кон каде припаѓаат буџетите за ПР. Дали се тие дел од целокупниот буџет за маркетинг или постојат како одделни буџети за ПР?

Пред скоро време, Мајк А. Монахан цитираше одредени маркетинг истражувачки фирми кои може да дадат насока во однос на буџетската дилема за маркетерите:

  • SiriusDecisions истакнаа дека помалите компании често трошат повеќе на маркетинг како процент од приходите отколку поголемите компании. Исто така, не-софтверските компании со приходи помали од 100 милиони долари трошат помеѓу 3 и 10% од приходите за маркетинг, додека поголемите не-софтверски комапнии, со приходи поголеми од 5 милијарди долари, трошат помеѓу 0.5 и 5% од приходите на маркетинг.
  • Annenberg School for Communication and Journalism при Универзитетот на Јужна Калифорнија, во своето истражување Communication and Public Relations Generally Accepted Practices (GAP, 2014), открија дека ПР-от најчесто припаѓа кон маркетингот (26%), освем за компании каде односите со јавност одговараат директно до претседателот/CEO.
  • Истражувачката фирма Gartner вели дека компаниите трошат 10.2% од своите приходи за маркетинг во 2014; 25% од целокупниот маркетинг буџет припаѓа на дигиталниот маркетинг.
  • Digital high-end проценките од The Holmes Report укажуваат дека северноамериканските маркетери трошат 6.5% од нивниот буџет на ПР.
  • The Content Marketing Institute известува дека маркетерите трошат 28% од нивниот маркетинг буџет на содржини.
  • IDC забележува дека комапниите трошат 3.8% од нивните буџети за маркетинг на ПР, 5.7% на брендирање и содржини, 1.9% на социјален маркетинг и 1.1% на аналитички односи, се’ типичо раководено од ПР агенција.
  • Еден извештај од Forrester од 2014 вели дека маркетингот троши просечно по 4% од приходите на компаниите и дека маркетерите трошат 12% од нивните буџети на содржини и 5% или помалку од својот маркетинг буџет за ПР.

Она што е очигледно, е дека функцијата за односи со јавноста е расход кој заедно со сметководството, правните работи, продажбата, итн., не може да биде оставен настрана ни од најмалите комапнии. Друго што е очигледно, е дека во оваа средина на постојано интерконектирање, ниту една компанија не може да си дозволи да биде изоставена од индустријата и социјалните комуникации.

А ПР-от, без разлика дали со целосен обем или не, е ‘моторот’ кој може тоа да го оствари.

Затоа, од голема важност за сите компании, без разлика на нивната големина, е да оформат соодветен буџет за оваа активност.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.