• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Monday, June 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

DIRECT MEDIA United Solutions и IPSOS Strategic Marketing ги претставија резултатите од истражувањето за Лајк генерацијата

17/10/2019
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Младите во Србија: Среќата не е во материјалното богатство  

Дури 84% од денешните тинејџери сметаат дека парите не се мерка за успех и повеќе ги ценат угледот и честа од парите, а 93% се задоволни од нивниот изглед и лишени од каква било желба за популарните естетски корекции.

р е к л а м а

Овие се само некои од резултатите од истражувањето за генерациите родени помеѓу 2000 – 2013 година, спроведено од страна на DIRECT MEDIA United Solutions и IPSOS Strategic Marketing. Заклучоците од Студијата за млади беа презентирани на панел дискусија во белградскиот Дорчол Плац.

„Пред сè бевме заинтересирани за тоа колку генерацијата Z или како што ја нарековме откако ја запознавме подобро – Лајк генерација, се разликува од претходните и дали е подготвена да се справи со сето она што го носи иднината. Од искуство знаеме дека генерациите ги наследуваат вредностите и верувањата од претходните, но исто така имаат свои специфики, како што покажа и ова истражување“, рече Љубица Вукчевиќ, директор на Сектор за истражување и увид во DIRECT MEDIA United Solutions.

Истражувањето покажа дека 77% од припадниците на оваа генерација нема да изберат животен партнер врз основа на материјалниот статус. Над 90% од нив не се согласуваат дека љубовта не успева таму каде владее сиромаштија. Тие исто така веруваат дека луѓето со различни материјални околности можат да бидат искрени пријатели, дека сиромашните не се автоматски понесреќни од богатите.

„Секако, не можеме да генерализираме цела една генерација, но можеме, а тоа беше нашата најголема амбиција, да разнишаме некои од широко распространетите предрасуди и стереотипи за сегашните тинејџери кои, заедно, честопати сме склони лесно да ги прифаќаме и споделуваме“, изјави Дејан Радосављeвиќ, директор за истражување на IPSOS Strategic Marketing.

Друг интересен податок од истражувањето е дека 61% од испитаниците ја поддржуваат идејата за повторно воведување на задолжителен воен рок, а повеќе од две третини од анкетираните млади мажи на оваа возраст изразија подготвеност да одговорат на потенцијалната воена служба. Кога станува збор за физичкиот изглед, иако скоро едногласни во однос на задоволството од сопствениот изглед, младите од Лајк генерацијата се поделени кога станува збор за проценка на неговата важност за среќен живот на една личност.

Дури 48% од членовите на Лајк генерацијата, идоли и животни примери наоѓаат кај членовите на семејството, а потоа и во сопственото непосредно опкружување, додека еден од тројца припадници на оваа генерација не наведува ниту една личност како свој идол или пример, според резултатите од истражувањето.

Од историските личности, повеќето од нив го наведуваат Никола Тесла како пример, а на листата се најдоа и царот Душан и кнезот Лазар, додека меѓу познатите современици на кои им се восхитуваат се Новак Џоковиќ, Роналдо, Бака Прасе, Илон Маск, Милош Биковиќ, Светлана Ражнатовиќ Цеца и Аријана Гранде.

Александар Баукал, професор во Филозофски факултет, укажа на фактот дека токму она што денешните тинејџери „не се обврзуваат на ниту една приказна“, може да биде и добра подготовка за животот кој ќе го водат во текот на наредните децении.

„Она што е голема разлика на оваа генерација на млади во однос на претходната, е дека тие се креатори на содржини. Тие учествуваат во една општа креативна индустрија, така што идеите се мултиплицираат, а тоа во крајна линија може да биде позитивно за општеството“, изјави Баукал, и потсети на некои проценки дека секој човек во иднина, во текот на животот ќе смени 14 професии, а најбараните професии денес, се оние што не ни постоеја до пред 10 години.

Директорот и основач на Balkan Tube Fest, Мирјана Владиславјевиќ, ги посочи позитивните, како и негативните страни на заедницата на јутјубери, велејќи дека секогаш постои „лидер“ кој кога вели дека нешто е “добро“ или “не е добро“, илјадници тоа го следат “.

„Денес во Србија има над 150 јутјубери кои имаат повеќе од 100 илјади сабскрајбери, како и 300 илјади јутјубери со до 50 илјади следбеници, а нивниот мотив да влезат во овој бизнис е претежно пари, но и слава и популарност. Меѓу овие деца има многу шармантни и талентирани деца кои сакаат да ги слушнат и постарите“, изјави Мирјана, повикувајќи на поголем дијалог со оваа целна група.

Ѓорѓе Трбовиќ, извршен директор на IDJWorld, најголемата дигитална музичка платформа во регионот, се осврна на музичкиот вкус на денешните тинејџери, велејќи дека денешната музика е чудна за постарите генерации, исто онолку колку што за претходните генерации некогаш беше необична појавата на електрични гитари.

„Нема значителна разлика помеѓу пораките кои потсвесно или директно се испраќаа преку музиката пред дваесет години и денес. Се согласувам дека денес во песните многу се зборува за работи што младите не би требало да ги следат, но исто така мислам дека на овој начин младите се поизложени и можат да препознаат што е она негативно кое нема да го применат во нивните животи“, вели Трбовиќ.

Главниот уредник на NOIZZ, Галеб Никачевиќ, рече дека клучна разлика во генерациите е во начинот на конзумирање на културата.

„Денес, кога сè е достапно, постои отсуство на време, труд и ангажман во конзумирање на културата. Тоа доведе до радикални промени во ситемот на вредности. Некогаш брендовите беа глас на генарацијата, а денес младите имаат свој мобилен телефон и со самото тоа и свој глас, но и изложеност на инстант гратификација“, изјави Никачевиќ и нагласи дека социјалните мрежи станале социјален капитал во кои децата развиваат одредени особини за функционирање во онлајн светот.

Истражувањето за генерацијата Лајк е спроведено во три фази во текот на 2019 година на национално-репрезентативен примерок од 1200 испитаници.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.