• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Добрата ПР стратегија – основа за успех во политиката

13/07/2015
in Во фокусот, Колумни, Политички маркетинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn
Сашо Дуљанов
Сашо Дуљанов

Зад секој успешен политичар стои брилијантна ПР стратегија, мајсторски избрани ПР алатки и техники кои овозможуваат пораките да стигнат до што поголем број на луѓе, да извршат влијание, без оглед дали медиумите го сакаат тоа или не. А добрите ПР практики треба само да се копираат, делумно да се прилагодат на специфичните услови во секоја земја, и резултатите се гарантирани.

Доколку направиме анализа на ПР стратегијата на нашата владејачка партија со онаа на Барак Обама за време на вторите американски избори па се до денес, можеме да забележиме многу сличности, иако амбиентот во кој се имплементираат е донекаде различен.

И едните и другите секогаш одбираат “пријателски медиуми” за да испратат одредена порака до широкиот аудиториум. Се определуваат за контролирани интервјуа, со однапред договорени прашања и одговори, и на тој начин избегнувајќи незгодни прашања и можност дискусијата да отиде во несакан правец. Токму затоа Барак Обама оди многупати на интервју на Fox News (наклонет медиум, а ги избегнува The New York Times, Washington Post или Wall Streer Journal, каде сигурно би добил незгодни и непредвидливи прашања, на кои можеби и не би можел соодветно да одговори и со тоа би го нарушил својот имиџ, додека Претседателот на Владата на Р. Македонија не би можеле да го видиме како гостин на пример во вестите на ТВ Телма и 24 Вести, кои важат за избалансирани медиуми.

р е к л а м а

Исто така обемно ја практикуваат и преферираат техниката “спречи ги негативните медиумски стории”. На тој начин спречуваат одредени информации, вести или настани да дојдат до што поголем број на луѓе, особено доколку проценат дека тие би влијаеле негативно на нивниот имиџ и репутација. А ако веста не стигне до оние до кои е наменета, исто како и да не постои!  На нашата владејачка структура полето за натпревар им е многу понаклонето, бидејќи ги контролираат главните медиуми и им е многу полесно да креираат содржина каква што сакаат. Во САД има медиумски консензус само во надворешната политика, каде се следат националните интереси, но во однос на внатрешните политики, некои од медиумите ја критикуваат власта, а некои се согласуваат со некои нејзини потези, но постои  и критицизам и независност.

Сличности постојат и во агресивниот одговор на сите негативни приказни. Ова е едно старо правило користено од страна на политичарите  агресивно се “дисквалификува напаѓачот”. Кај нас  интересен е примерот со организирање на контра простести со цел да се збуни јавноста, и да се релативизираат оние што протестираат, со што како пример може да се најдеме и во учебниците за Односи со јавноста. Одговорните за медиумски релации во администрацијата на Обама исто така брзо реагираат на сториите во т.н. ненаклонети медиуми, минимизирајќи го негативниот ефект. Но до сега не се случило поддржувачи на Обама да ги бранат неговите политики преку протести.

Сличности постојат и во креирањето оригинални содржини. Белата куќа, повеќе од било кој друг, комуницира директно со јавноста преку оригинални содржини како видео, блогови од типот еден ден со претседателот на САД…Па Претседателот заедно со семејството кити новогодишна елка, игра кошарка или прави нешто друго, со цел обичните граѓани да се идентификуваат со него и на тој начин да привлече внимание.  Нашиот Премиер знае пак да вози велосипед, семејството да го однесе во Зоолошка градина, иако тоа го прави доста срамежливо.

Сличности секако постојат и со некои други земји, што е резултат на фактот дека светските ПР практики  се достапни он-лајн благодарение на ПР аналитичарите, а што и како се користи зависи од различни фактори.  Американски  ПР експерти констатираат дека Обама не е совршен и дека има направено неколку погрешни прикажувања, но неговите грешки се всушност сосема мали во споредба со огромниот обем на комуникациите. Кабинетот на Обама троши  пет милиони американски долари годишно само за платите на вработените посветени на комуникација со голем акцент на интернет управувани комуникации (Фејсбук и Твитер), на малцински насочени комуникации, прес-конференции и телевизиски настапи. А колку нашите политичари инвестираат во ПР и кој за нив работи ретко кој знае бидејќи тие информации и не се јавно достапни.

Колумна на Сашо Дуљанов, првично објавена на Фактор.мк

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.