• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Довербата во вестите опаѓа: Луѓето низ светот веќе активно одбегнуваат да гледаат вести!

28/06/2022
in Во фокусот, Истражувања, Медиуми, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Институтот Ројтерс го објави единаесетото издание на својот „Извештај за дигитални вести“ (Digital News Report), овој пат базиран врз податоци од 46 светски пазари на шест континенти. Еден добар дел од истражувањето се фокусира на актуелната позиција на вестите меѓу публиката, а во продолжение пренесуваме дел од најважните заклучоци во однос на оваа тема.

Фото: Pixabay

Според резултатите на истражувањето, довербата во вестите опаднала во речиси половина од земјите каде било спроведено истражувањето, зголемувајќи се само во седум, со што е уназаден растот во доверба забележан при екот на пандемијата на коронавирусот.

Во просек, околу четири од десет луѓе од репрезентативниот примерок (42%) изјавиле дека им веруваат на повеќето вести поголемиот дел од времето т.е. 58% од луѓето немаат голема доверба во вестите. Финска останува земја со највисоки нивоа на вкупна доверба (69%), додека довербата на вестите во САД е намалена за дополнителни три процентни поени и останува најниска (26%) во истражувањето на Институтот Ројтерс.

р е к л а м а

Консумирањето на традиционалните медиуми, како што се телевизијата и печатените медиуми, продолжило да опаѓа во последната година на речиси сите пазари (пред инвазијата во Украина), при што консумирањето на онлајн и социјални медиуми и не ја надополнило разликата. Додека повеќето луѓето сепак остануваат доста ангажирани, други се оддалечуваат од медиумите и во некои случаи целосно се исклучуваат од вестите. Интересот за вести нагло опаднал ширум светските пазари, од 63% во 2017 година на 51% во 2022 година.

Во меѓувреме, процентот на луѓе кои велат дека избегнуваат вести, често или понекогаш, нагло се зголемил низ земјите. Овој тип на селективно избегнување е двојно зголемен и во Бразил (54%) и во Обединетото Кралство (46%) во последните пет години, при што многу испитаници рекле дека вестите имаат негативен ефект врз нивното расположение. Значителен дел од помладите и помалку образованите луѓе велат дека избегнуваат вести затоа што може да биде тешко да се следат или разберат – што сугерира дека медиумите би можеле да направат многу повеќе за да го поедностават јазикот и подобро да ги објаснат или контекстуализираат сложените приказни.

Во петте земји каде што Институтот Ројтерс истражувал по почетокот на војната во Украина, откриле дека луѓето најмногу се потпираат на телевизиските вести – при што земјите најблиски до војната, како што се Германија и Полска, забележале најголем пораст во консумирањето на вести. Селективното избегнување вести, сепак, дополнително се зголемило – веројатно поради нивната тешка и депресивна природа.

Глобалната загриженост за лажни и погрешни информации останува на исто ниво и оваа година – почнувајќи од 72% во Кенија и Нигерија, до само 32% во Германија и 31% во Австрија. Луѓето изјавиле дека виделе повеќе лажни информации за коронавирусот отколку за политиката во повеќето земји, но ситуацијата е обратна во Турција, Кенија и Филипините, меѓу останатите.

И покрај зголемувањето на процентот на плаќање за онлајн вести во мал број побогати земји (Австралија, Германија и Шведска), постојат знаци дека севкупниот раст може да стагнира. Во група од 20 земји каде што претплатата е широко распространета, само 17% од луѓето платиле за какви било вести на интернет – иста бројка како и минатата година. Убедувањето на помладите луѓе да се претплатуваат останува критично прашање за индустријата, имајќи ја во предвид просечна возраст на претплатници на дигитални вести која изнесува речиси 50 години.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.