• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Monday, June 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Драстичен пад на огласувачкиот пазар во Хрватска

22/06/2014
in Во фокусот, Настани
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

(РЕГИОН) – Во завршниот дел од Лидерската конференција “Marketing by numbers”, одржана пред неколку дена во Загреб, Анте Шалиновиќ од Ipsos Puls, претстави одлична опсежна анализа на медиумскиот пазар во Хрватска.

– Падот на нето огласувањето во медиумите е далеку поголем од падот на економската активност. Во 2013, на огласи во медиумите е потрошено 170 милиони евра, додека за споредба, пред пет години (во 2008), беа потрошени 277 милиони евра – истакна Шалиновиќ.

Телевизијата и понатаму е доминантен медиуми на кој припаѓаат 52% од сите огласи. Следуваат печатените медиуми со удел од 26%, а остатокот од маркетиншкиот буџет е наменет за радиото и интернет порталите. Иако просечното време поминато на интернет е пораснато, гледаноста на телевизијата во минути не е драстично падната. Дури 30% од времето поминато пред телевизор им припаѓа на малите ТВ станици.

р е к л а м а

marketing by numbers konferencija

Во последните 7 години, десетте најгледани спортски настани на телевизија се спортски – фудбал и ракомет. Во оваа година првите две места истотака ги држат спортските преноси, потоа следи Дневникот на Nova TV и серијата Lud, zbunjen, normalan. Што се однесува до интернетот, дури 72% од граѓаните активно го користат, или кажано со маркетиншки зборови, “конзумираат”. Дури 52% од населението конзумира радио, 40% разни магазини, а 37% дневниот печат.

На топ листата на дневни весници доминираат 24 Sata, следуваат Vecernji и Jutarnji list и Slobodna Dalmacija. Најпродавани магазини се Gloria и Hrana I Vino. На веб-просторот напосетени се Njuškalo, 24 sata, Index, Jutarnji и Večernji.

Марио Вицковиќ од Ipsos Puls ги демонстрираше евалуациските ефекти на мултиканалните кампањи за нови банкарски производи. Од презентацијата беше видливо дека кампањата е многу добро приметена и дека дури 73% од испитаниците успеале да ја поврзат кампањата со банката на која се однесувала. Споменатата кампања најдобро била приметена во студентските домови, на банкоматите, Фејсбук и од други лица кои претходно слушнале за неа.

После презентациајта од Ipsos Puls, се одржа кружна маса на тема поврзување на сопствените, платените и заслужените медиумски канали во моментите кога маркетиншките буџети брутално се кратат. На тркалезната маса учествуваа Анамарија Хорачек од UNEX, Младен Милеусниќ од Proximity, Анте Шалиновиќ од Ipsos Puls и Дамир Вукиќ од Generali осигурување.

Шалиновиќ мисли дека во моментите на кратење на буџетот треба да се сврти кон ефикасноста, било тоа подобрување на продажбата или подобрување на комуникацијата со потрошувачот. Треба да се знае кој комуникациски канал е најефикасен и да е вкупен учинок од сите три канали. – Непоимливо ми е да се потрошат 300 000 евра на кампања, а да не се потроши ни евро за проценка на ефикасноста на таа кампања – истакна Шалиновиќ.

Милеусниќ истакна како технологијата овозможува полесна размена на информации и што поедноставна натамошна дистрибуција ако веруваме во сопствениот производ. Хорачек заклучи дека маркетингот понекогаш има нереални очекувања од клиентот. Дигиталните медиуми имаат најголем потенцијал за раст и најголем капацитет за пренос на пораки. – Сега тежнееме кон новости и во продажбата и во маркетингот, кои секогаш ги пронаоѓаат најдобрите канали, било тоа да се сопствени, платени или заслужени – рече таа. Вукиќ на крајот кажа дека интегрираната комуникација почива на отвореноста кон клиентите и јавноста, но и на основната работна филозофија на компанијата.

На самиот крај од конференцијата Николас Кфури од Cotrugli Business School одржа интересно предавање во кое кажа како компаниите би требале да ги одведат своите брендови на психолог, а купувачите во продавниците.

– Психо брендирањето е комбинација од психологија и маркетинг. Психологијата може многу да ни помогне при донесувањето на работни одлуки. Психологијата ги проучува навиките, перцепцијата, вниманието, емоциите и мотивацијата на луѓето, вашите идни купувачи – вели Кфури.

На прашањето зошто воопшто купуваме, Кфури вели дека тоа го правиме за да бидеме посреќни од другите луѓе, бидејќи природно веруваме дека другите се посреќни. Маркетингот, ако не игра, би требало да игра на таа карта. Истражувањата покажуваат деа луѓето во Соединетите Американски Држави трошат повеќе отколку што заработуваат само затоа што мислат дека така ќе станата посреќни од својот сосед. Дали некој поединец ќе троши или не, зависи од работите кои веќе ги поседува, опшествените односи во кои е активен, анењето и сигурноста.

– При донесувањето на одлуки за купување знаеме дека ништо важно нема да се смени, но емоционалната страна на мозокот преовладува врз рационалната и ние се возбудуваме. Најдобар пример е цената на производот кој кошта 39,99 евра. Тој вистински чини 40 евра, а не “триесет и нешто” како што ние сакаме да го гледаме – заклучи тој.

Autor: Nikola Sučec
Izvor: Lider Press

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.