Сите барем еднаш сме се пожалиле на нашиот фризер, шанкер, семејството и пријателите, за шефот, работните услови, колегите од работа. Токму затоа би можеле да се идентификуваме со кампањата на Infostud, која беше дизајнирана и спроведена од McCann Белград. За идејата зад илустрираните ликови во рекламниот спот и за тоа како течеше процесот на креирање и анимирање на илустрациите, разговаравме со Јелена Граховац, Head of Art, и Никола Мијаиловиќ, помлад графички дизајнер во агенцијата McCann Белград.
Која е вашата работа во агенцијата?
Јелена: Мојата позиција во агенцијата е Head of Art, што значи дека мојата работа е да се грижам за сé визуелно што се произведува кај нас. Ова вклучува различни формати, од оние основните како летоци, преку телевизиски реклами, дигитални формати до проекти кои излегуваат во просторот и можат да бидат 3Д инсталации и слично – сето тоа е под моето будно око.
Никола: Јас сум помлад графички дизајнер и мојата работа е нешто слична на онаа на Јелена, но со многу помалку обврски и многу помала одговорност. Имам можност да работам на различни проекти, кои понекогаш дури и ја надминуваат мојата позиција, што претставува посебен предизвик, но во исто време ми дава простор постојано да се подобрувам.
Како дојдовте да ги замените лицата на актерите со илустрации и нивната анимација во кампањата за Инфостуд?
Јелена: Сé започна со прашањето: Можеме ли овој пат да направиме нешто поалтернативно? Сите сакаме да го слушнеме тоа, но вакво прашање ретко се поставува во нашата индустрија. Главно работиме на комерцијални проекти, бидејќи сите сме прилично скептични за напуштање на воспоставената „рамка“ во комуникација со широка целна група. Основната идеја зад овој пристап беше да се „одземе“ од личноста на актерите преку илустрации и анимација, што овозможи секој од нас да се најде во исти ситуации и да се поистоветува со анимираните ликови. Со криење на лицето, личноста на фризерската фотелја станува секој од нас.
Кога ќе добиете можност преку проектот да излезете од „калапот“, како наоѓате инспирација?
Јелена: Секој што работи на илустрација следи познати и помалку познати илустратори и секогаш сака да открива некои нови, но сепак негува свој стил. Затоа кога добиваме задача од ваков тип, веќе сме искусни и знаеме каде да бараме инспирација. Тоа е секогаш почетна точка, проследено со осмислување на илустрациите низ многу обиди и подобрувања додека не дојдеме до нешто што го сметаме за добра основа за понатамошна работа, имајќи го предвид нашиот сопствен стил. Во случајот со Инфостуд, форматот автоматски се наметнуваше – беше неопходно да се смисли илустрација која лесно може да се модифицира со ликови и која може лесно и брзо да се анимира. Затоа, немаше простор за премногу детали, но секогаш додавањето цртичка над или долу може да создаде впечаток на сложеност.
Како изгледаше вашиот креативен процес? По што се водевте?
Никола: Јелена ги постави основните илустрации кои подоцна мене ми послужија како водилка. Беше инспиративно да се работи на овој проект бидејќи направив пауза од Photoshop во смисла на тоа како го користам секојдневно. Гледајќи го видеото, поминав многу повеќе време размислувајќи како да ги искористам тие основни елементи за да претставам, на пример, танчерка. Беше и предизвик, бидејќи бараше визуелно да раскажеме посложена приказна на едноставен начин.
Јелена: Креирањето ликови, дизајнирањето на нивниот изглед и приказната што ја носат беше забавен потфат. Се чувствувавме како актери кога добиваат сценарио и задача врз него да изградат лик со сите карактерни црти и емоции. Наша задача беше да ја изразиме таа личност преку илустрација и да ја оживееме преку анимација. И емотиконите имаа големо влијание врз нас во целиот процес, бидејќи автоматски ги поврзуваме со одредени емоции. Имавме за цел да ја предизвикаме истата реакција со нашите илустрации, само на малку поинаков, надграден начин.
Дали е поголем ентузијазмот за создавање колку што е задачата помалку комерцијална?
Јелена: Секој нов проект секогаш го започнуваме со страст, инаку немаше да бидеме таму каде што сме. Меѓутоа, кога ќе добиеме задача од овој тип – сè друго застанува, тој станува нешто за што постојано размислуваме заедно и трчаме на работа само за да цртаме и работиме на тоа – тоа е неверојатно чувство. Дополнително, често поради кратките рокови и комерцијалната природа на задачите, мораме да правиме помали или големи компромиси. Во вакви случаи, пак, има многу повеќе простор за отстапување од вообичаеното, на што сме исклучително среќни и со радост отстапуваме.
Никола: Јас сум дел од агенцијата нешто повеќе од една година. Отпрвин мислев дека со текот на времето ќе го изгубам ентузијазмот за нови задачи и работа воопшто, но потоа се појавува нешто интересно и предизвикувачко и таа страст повторно се буди. Би сакал да има повеќе необични проекти како овој.
Дали има разлика во создавањето илустрации за статични формати и за видео формат?
Јелена: Кога станува збор за видео форматот, процесот е нешто покомплексен, бидејќи мора да се земе предвид преминот од статичен кон анимиран, во случајов на наједноставен и најбрз начин на продукција, поради краткиот рок. Потребно беше да се направат илустрации со едноставно движење или менување на очите, носот, устата, веѓите и со цртање да се евоцира саканата приказна. Ова бара малку внимание и прецизност, бидејќи сè треба да биде многу точно, бидејќи секоја грешка, дури и милиметар, може да се почувствува во анимацијата. Затоа е потребен максимален фокус и практична состојба на медитација. Тоа е моментот кога не забележувате како минува времето, а ниту луѓето околу вас.
Досега веќе имавте време да ги следите реакциите на публиката на кампањата. Каков е целокупниот впечаток?
Јелена: Нестандардните реклами привлекуваат внимание. Тие можат да предизвикаат изненадување, а можеби и огорченост, бидејќи не се нешто на што сме навикнати, но предизвикуваат емоции што ве тераат да ги коментирате, да зборувате за нив, па дури и да ги паметите, а тоа е идејата на секоја реклама – да предизвика реакција и да биде запаметена. Она што во овој случај остави дополнителен впечаток и придонесе за постигнување на целта е фактот дека оваа кампања е една голема вистина. Сите овие се познати реченици кои сите сме ги кажале некогаш или сме слушнале некој да ги кажува. Затоа, беше лесно да се идентификува со кампањата. За потребите на оваа кампања направивме сирова алтернативна илустрација која ја подвлекува таа гола вистина, многу директно и јасно.
********
Креативен тим:
Јана Савиќ Растовац, Executive Creative Director
Владимир Симиќ, Creative Director TV & Video
Јелена Граховац, Head of Art
Владимир Поповиќ, Head of BTL
Владимир Конџуловиќ, Senior Copywriter
Душан Антонијевиќ, Junior Strategic Planner
Никола Мијаиловиќ, Junior Designer
Милош Добриќ, Junior Designer