• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Едноставен водич за ПР новајлии

08/03/2018
in Во фокусот, Колумни, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Кога пред повеќе од десет години навлегував во професијата односи со јавноста (ПР), имав,  благо речено, поедноставена слика за предизвикот пред мене. За среќа, ме водеше силната желба да научам што е можно повеќе. Патем, процесот на учење и осознавање нови работи не престанува, затоа што ПР-от е професија која се развива со брзо темпо поттикнато од молскавичниот развој на комуникациите и медиумите, на бизнисот и конкуренцијата, на потребите и навиките на луѓето… на општеството во целина. Но, покрај сите промени, некои работи се вградени во основата и како такви го дефинираат ПР-от во неговата суштина. Во продолжение ќе ви понудам неколку мои сознанија што сум ги „собрал“ во изминатата деценија, а кои сметам дека ќе Ви бидат од полза, особено на оние што го почнуваат своето „патешествие“ по бурните води на ПР-от.

водич за ПР - Marketing365.mk

р е к л а м а
  • ПР-от не е бесплатен маркетинг / рекламирање. Односите со јавноста и маркетингот се целосно различни дисциплини. За разлика од маркетингот, ПР-от не е продажна функција. И не треба да се разбира и практикува како таква! Задачата на односите со јавноста е да создадат и одржат висок степен на доверба кон брендот (производ, компанија, организација, личност…) во јавноста. А, доверба се создава со дијалог, разбирање, исполнување на ветеното…, а не само со постојано убедување и саморекламирање на сопствените квалитети. Замислете си ја ситуација – вие излезени на кафе и соговорникот ве „дави“ со приказната колку е најдобар, најуспешен, најквалитетен, совршен…,  не давајќи ви да дојдете до збор. Дури и ако се изборите да кажете нешто, имате чувство дека тој/таа воопшто не ве перципира, туку си продолжува со својата приказна за својот „совршен“ живот. Па, кој би сакал такво друштво. Така е и со брендовите. Вистинскиот ПР дава одговори, објаснувања и аргументи. Тој е подготвен да ја слушне и другата страна и да го респектира нејзиното мислење и потреби. Неговата задача е да креира вистинска, релевантна приказна за брендот до сите оние од кои зависи неговиот успех или неуспех, вклучувајќи ги и љубителите, корисниците и потрошувачите на тој бренд, но и оние што не се тоа. Во една реченица – ДА, ПР-от може да придонесе за зголемување на продажбата, но само индиректно, преку креирање и одржување на единствениот реален капитал на секој бренд – неговата репутација.
  • „Сè што лета не се јаде“ … Или со други зборови – Не се залетувајте! Односите со јавноста се стратешка и планска дисциплина. За да реализирате одредена програма за односи со јавноста треба одлично да го познавате клиентот/ брендот, неговите цели, неговите целни групи од јавноста (публики)… и според тоа да креирате стратегија и тактики со јасни и мерливи комуникациски цели. Се разбира, најчесто (ќе) ви велат: „Сакаме едно соопштение кое ќе биде објавено на сите медиуми, на интернет и на социјалните мрежи“, очекувајќи дека вие го имате волшебно стапче кое ќе им донесе огромен публицитет кој тие единствено го мерат преку бројот на објави, лајкови и сл. Пред да ве обземе еуфорија и да почнете да правите глупости, едноставно „лепнувајќи“ го соопштението на својот Facebook профил со што ќе ги „натерате“ своите пријатели да ви ставаат лајкови, треба да (си) ги поставите следниве прашања: Какава порака сакаме да испратиме?; Кому му е гајле за тоа? и Каков одговор ќе добиеме од другата страна? Потоа да размислите како да го „спакувате“ (да креирате релевантна содржина) она што сакате да го кажете, да ги пронајдете вистинските канали (медиуми) по кои таа содржина (порака) ќе ја испратите до оние на кои сакате да им се обратите и да бидете вистински подготвени да дадете одговори на нивните коментари и прашања (кои секако ќе дојдат доколку сте ја погодиле темата, се разбира). На крајот, треба да научите како вистински да измерите дали сте го постигнале она што сте го сакале и тоа да му го презентирате на клиентот како реален успех на ПР-от, не заборавајќи да нагласите дека одржувањето на високата репутација (како задача на ПР-от) е долгорочен процес, а не еднократна активност.
  • „Размислувај глобално делувај локално“. ПР-от не е шаблон, применлив секаде и секогаш. Учете и „купувајте“ од големите и од начинот како тие го прават тоа по белиот свет, но не заборавајте дека ефективноста на односите со јавноста зависи од опкружувањето во кое се наоѓа вашиот бренд (клиент, компанија, производ, организација…). А, опкружувањето го дефинираат многу работи, почнувајќи од потребите и навиките на вашите публики (целни групи од јавноста); од нивните ставови, мислења, па дури и предрасуди;  од медиумското милје во кое се наоѓате, па сè до вкупната социо-економска состојба. На пример, вашиот клиент е производител на јахти кој сака да пронајде потенцијални купувачи во Македонија. Соопштението што тој го испратил при лансирањето на нов модел на американскиот пазар, можеби би можеле да го „протуркате“ и во некој од домашните медиуми, но што ќе добиете со тоа? Сте ја погодиле ли работата? Има ли „пазар“ во Македонија за ваков вид комуникација? Ќе стигне ли вашата порака до вистинската публика (потенцијалниот купувач на луксузни јахти)? Наравоучение: Адаптирајте ја комуникациjата на локалното опкружување.
  • Ти си најдобриот амбасадор на своите клиенти. Основна лекција што треба да ја научите е дека треба да верувате во она што го зборувате, пишувате и  застапувате во јавноста за вашите клиенти и брендови и нивните вредности. Ама, навистина да верувате… и да се однесувате во согласност со нив. Ако не можете да ги пронајдете соодветните вредности, тогаш помогнете му на клиентот (брендот) што го застапувате, прво да создаде вистински вредности и да ги примени во реалноста, па потоа комуницирајте ги со јавноста. Никако обратно! Немојте прво да го надувате балонот, а потоа да мислите дали ќе пукне. Кога ќе се случи тоа, тогаш бидете сигурни дека и вашата репутација ќе „пукне“. А, издишан балон, никој не сака да лета.
  • ПР-от е професија, а не „само работа“. Наспроти широко распространетиот мит дека ПР-от е збир на вештини од типот – да знаеш да ги убедиш луѓето дека црното е бело, да знаеш добро да пишуваш туѓи говори, да знаеш да ги „завиткаш“ работите во „шарена хартија“, да ги „држиш новинарите во џеб“ и слично, сепак вистината е многу, мноооогу поразлична. Професионалец во областа на односите со јавноста е високо образован интелигентен човек со изострен, аналитички ум; со широки познавања од многу области; со изразени комуникациски способности и вештини;  одлично информиран човек кој знае да ја види „големата слика“; тимски играч…. и што е најважно – кој е подготвен континуирано да ги надградува своите вештини и знаења, затоа што комуникациите (а во тие рамки и односите со јавноста) се развиваат со огромна брзина. Доколку не сте подготвени да фатите чекор со тој развој, тогаш ќе ве прегази времето.      
  • Професионалност = Етички ПР. Не можете да се грижите и да ја унапредувате репутација на вашите клиенти и брендови кои ги застапувате (а тоа е основната цел на ПР-от),  доколку не ја градите вашата сопствена репутација како вистински ПР професионалец. А, тоа значи дефинирање и почитување на јасни и недвосмислени етички стандарди кои одредуваат кој е вистинскиот ПР професионалец, а кој „залутал“ во професијата. Ако не знаете од каде да почнете во дефинирање на сопствените професионални норми, тогаш видете како тоа го прават оние што го измислиле ПР-от (етички кодекс на PRSA, IPRA…) или можеби на ЗОЈМ во чија финализација може и вие да придонесете, затоа што тоа се правила кои важат за оние како вас – вистински професионалци од односите со јавноста, нели!?

Се разбира, ме интересира и вашето мислење. Се надевам дека го имате и сакате да го споделите со мене (и со останатите ПР професионалци). Со тоа ќе ми овозможите да научам нешто ново и интересно. Е па, што чекате!?

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.