Наш денешен гостин е Патрик Рогалски, менаџер за клиентски решенија во TikTok, кој оваа есен доаѓа во Скопје по повод 8-та Регионална конференција за е-трговија во организација на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија.
Патрик зад себе има повеќе од една деценија искуство во агенцискиот сектор и над три години во TikTok, каде што ги поддржува пазарите на Балтикот и Балканот. На 8-та Регионална конференција за е-трговија, тој ќе ја претстави темата „TikTok стратегии за успех во е-трговијата“, вклучувајќи ги најдобрите практики, TikTok Shop и увидите за тоа како потрошувачите од Западен Балкан откриваат и купуваат производи.
Патрик ја обединува експертизата во брендирање со е-трговска ефикасност, партнерства со креатори и раст заснован на податоци, а неговото излагање на конференцијата е совршено за брендовите што сакаат практични чекори денес, мерливи резултати и поефективен пат од содржина до продажба. Во ова ексклузивно интервју за Маркетинг365, тој споделува совети и согледувања за тековните трендови.
Маркетинг365: Патрик, работиш во регионите на Балтикот и Балканот. Врз основа на најновите истражувања на TikTok, како луѓето од нашиот регион најчесто откриваат производи и се одлучуваат да купат, и каква улога има TikTok во влијанието врз тие одлуки?
Патрик Рогалски: Луѓето во овој регион сакаат да откриваат нови нешта преку содржина, наместо преку традиционални реклами. На TikTok, ова откривање се случува природно – корисниците наидуваат на нешто што им е блиско или забавно, што природно ја поттикнува нивната љубопитност. Повеќето откритија започнуваат на „For You Page“, каде алгоритмот истакнува производи преку привлечна содржина. Ефектот „TikTok ме натера да го купам“ е многу реален – тој поттикнува пребарувања, интерес, па дури и офлајн купувања. За многу корисници денес, TikTok навистина стана новиот „излог“ за купување.
Маркетинг365: TikTok Shop се шири низ Европа, со различни карактеристики и достапност по земји. За продавачите од Западен Балкан, каде што платформата сè уште не е активна, кои практични чекори може да ги преземат за да бидат „Shop-ready“ кога ќе стане достапна?
Патрик Рогалски: TikTok Shop сè уште е релативно нов во Европа, но веќе гледаме силни резултати и огромен потенцијал. Тоа е дефинитивно клучен фокус за нас. Иако немаме потврдени датуми за сите пазари, очекуваме наскоро повеќе земји да се приклучат. За продавачите на Балканот, сега е вистинско време да ја изградат својата присутност, да тестираат различни типови содржини и да ја развиваат својата заедница. Така, кога TikTok Shop ќе стане достапен, ќе бидат подготвени да започнат со продажба од првиот ден.
Маркетинг365: Во контекст на твојата презентација на претстојната конференција во Скопје, „TikTok стратегии за е-трговски успех“, кој пристап би го препорачал за трговците од Западен Балкан што сакаат да ги претворат кратките видеа во мерливи продажби во рок од 90 дена?
Патрик Рогалски: Би препорачал пристап „тестирај и учи“, со експериментирање на повеќе креативни идеи што изгледаат природно за TikTok. За создавање содржини, би го искористил TikTok Symphony – нашето решение со вештачка интелигенција што им помага на брендовите брзо да создаваат висококвалитетни, платформски видеа користејќи постоечки материјали или едноставни насоки. Потоа, би го комбинирал тоа со Smart+, нашето автоматизирано перформанс-решение што ги оптимизира кампањите за најдобри резултати. Клучната порака? Постојано тестирајте, учете од податоците и бидете доследни – така кратките видеа се претвораат во мерливи продажби за 90 дена.
Маркетинг365: Се вели дека креативноста ја поттикнува конверзијата. Од твоето искуство со успешни TikTok кампањи во регионот на Централна и Источна Европа, кои креативни елементи најчесто се поврзуваат со додавање во кошничка и повторни купувања?
Патрик Рогалски: Од моето искуство, содржината создадена на TikTok природно има подобри резултати од традиционалните реклами. Клучно е да се воспостави однос со публиката и да се зборува на нејзиниот јазик. Елементите што најмногу влијаат на купувањето вклучуваат: кратки и привлечни видеа, силен почеток или момент на неизвесност, раскажување што јасно ги прикажува предностите на производот, и секогаш јасен повик за акција што води кон посета и конверзија.
Маркетинг365: Во таа насока, какви стратегии за таргетирање би им препорачал на продавачите од Западен Балкан? Како треба да ја дефинираат и допрат својата публика – преку интереси, демографија, локација или со „lookalike“ публика?
Патрик Рогалски: Таргетирањето зависи од индустријата, па секој бизнис треба детално да го истражи тоа. Воопшто земено, започнете широко и дозволете му на алгоритмот на TikTok да ги пронајде вашите купувачи. Потоа, усовршете преку категории на интереси, публика базирана на ангажман и „lookalike“ групи. За локални бизниси, додавањето локациско таргетирање помага да останете релевантни. Клучна поука: започнете широко, тестирајте и користете податоци за да ја насочувате вашата публика што навистина купува.
Маркетинг365: За учесници со ограничени буџети, ако би можеле да следат само три метрики за да утврдат дали TikTok навистина придонесува во нивниот е-трговски процес, кои би ги препорачал и зошто?
Патрик Рогалски: За помали буџети, би се фокусирал на CTR, стапка на конверзија и ROAS. CTR покажува дали содржината привлекува внимание, стапката на конверзија открива дали луѓето преземаат акција, а ROAS мери дали инвестицијата навистина се исплатила. На TikTok, ангажманот е особено важен – тој му помага на алгоритмот подобро да ја дистрибуира содржината и да достигне повеќе потенцијални купувачи, затоа не го занемарувајте начинот на кој корисниците реагираат на вашите видеа.



















