Медиа планирањето и закуп на рекламно време во изминативе неколку децении се базира на ефективна фреквенција. За ефективна фреквенција се смета оној број на слушнати пораки, кој е доволен консументот да одлучи да го купи производот или услугата. Кога ќе покриете доволен број на консументи со ефективна фреквенција, го добивате суштинскиот параметар на секој медиа план – “Efective reach”.
Во 90-тите години се појави таканаречената “Recency strategy” која се базира на поимот “Timing is everything”. Оваа теорија вели дека е доволно еднаш да ја испратите пораката до консументите, но важно е да го погодите моментот кога консументот ја носи одлуката за купување. Прашањето кога консументите носат одлука за купување воопшто не е лесно да се одговори (посебни истражувања се вршат на таа тема) и не секогаш тоа е “prime-time”. Од таа причина повторно се навраќаме и никако не може да ја заборавиме фреквенцијата.
Денеска во Digital се соошување со недостаток од прецизни информации за reach@fq на одреден медиа план а добивме нов суштински важен параметар – Engagement.
Медиа фрагментирањето продолжува а со тоа планирањето станува уште по-комплексно.
Слушнете ја дискусијата на оваа тема помеѓу водечките луѓе во светот на медиумите и медиското планирање.
Randall Rothenberg, President & CEO, IAB
Jean-Philippe Maheu, Vice President Global Brands & Agencies, Twitter
Автор: Мирко Тодоровски