• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Може ли вештачката интелигенција да замени член на креативно жири?

10/01/2024
in Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Наградите Epica, познати повеќе од 30 години како креативен натпревар што го жирираат новинарите од индустријата, го создадоа „AIJE“ – експеримент за жири со вештачка интелигенција (Artificial Intelligence Jury Experiment). Проектот имаше за цел да го истражи потенцијалот на вештачката интелигенција во оценувањето и разбирањето на креативните идеи.

Експериментот се одвиваше паралелно со креативниот натпревар за 2023 година и неговиот исход не беше факторизиран во доделувањето на главните награди, кои што ги оцени комисија од над 150 човечки новинари.

р е к л а м а

„Нашето новинарско жири, заинтересирано за документирање на актуелните случувања, ја препозна вештачката интелигенција како неодложно прашање. Ова нè поттикна да се приклучиме на дискусијата со едноставен експеримент кој провоцира размислување“ – коментира Марк Тунгејт, уредничкиот директор на наградите Epica.

Процесот на евалуација со примена на вештачката интелигенција беше ригорозен. За оваа прва верзија, таа се потпираше исклучиво на текстуалните описи на кампањите обезбедени од учесниците. Исто така, процесот беше ограничен на кампањите кои влегоа во потесен избор во категории кои овозможуваат текстуално објаснување. На учесниците им беше дадена алатка за стандардизација, со цел да им помогне да ги дестилираат нивните креативни концепти во концизни описи кои лесно може да се обработат од вештачката интелигенција.

„Потпирањето исклучиво на текстуален опис има свои предности бидејќи е нешто подемократски. На крајот на краиштата, добрата идеја треба да може да се резимира на краток и едноставен начин“ – вели Николас Хуве, оперативен директор на наградите Epica и креатор на AIJE.

Описите за сите кампањи беа групирани по категории и внесени во најновиот модел GPT4-Turbo API, заедно со команда што го вклучуваше описот на категоријата, како и скалата за оценување која се применува од страна на наградите Epica – од 1 (лошо) до 10 (светска класа). На овој начин беше осигурано дека оценките на вештачката интелигенција се во согласност со критериумите што истовремено ги користат човечките членови на креативното жири.

Вештачката интелигенција потоа генерираше резултати, како и текстуално оправдување за својата оценка за секоја поединечна кампања. Процесот не се одвиваше не само еднаш, туку беше повторен 80 пати. Потоа беше извлечен просек на сите оценки со користење на интерквартилен опсег (IQR), метод кој ги елиминира екстремите и ја доловува средната тенденција на оценките. Сите 80 образложенија за дадените оценки од страна на вештачката интелигенција потоа биле резимирани за да се добие сеопфатен коментар за секоја една кампања.

Резултати

Експериментот AIJE откри скромна корелација со гласањето од страна на човечките членови на жирито, и тоа со коефициент на корелација од околу 0.25.

„Нашите првични тестови покажаа ветувачка корелација со човечките резултати, особено во долните нивоа. Меѓутоа, во главниот експеримент, се фокусиравме само на потесниот избор на кампањи, што доведе до забележителна дискрепанца, која што не изненадува, имајќи предвид дека сите овие кампањи веќе беа сметани за високо квалитетни од човечкото жири “ – коментира Николас Хуве.

Резултатите на вештачката интелигенција беа повисоки, во просек 7.45, за разлика од оценките дадени од луѓето, чиј просек беше еднаков на 6.60. Овој тренд ја нагласува фундаменталната разлика во пристапот на евалуација.

„Новинарите, познати по нивната критичка анализа, генерално се построги во нивното бодување. Спротивно на тоа, вештачката интелигенција имаше тенденција полесно да биде импресионирана“ – забележува Хуве.

Оваа разлика го нагласува подлабокото разбирање на новинарите во идентификувањето на оригиналноста. Но, вештачката интелигенција беше понепристрасна.

„Вештачката интелигенција се чинеше поефикасна во оценувањето на кампањите строго во рамките на нејзината категорија. За разлика од жирирачите, кои даваат повисоки или пониски оценки за делата кои што лично ги претпочитаат или не им се допаѓаат, вештачката интелигенција не беше под влијание на таквите човечки предрасуди“ – додава Хуве.

Експериментот дава вредни сознанија за потенцијалната улога на вештачката интелигенција во проценката на креативноста. Следните верзии на AIJE ќе вклучуваат повеќе категории, како и визуелни илустрации. „Отсега ќе може да гледа не само слики, туку и да гледа и да интерпретира цели видеа со студија на случај, што отвора ветувачки патишта за нејзината иднина“ – коментира Хуве, додавајќи: „Иако не исклучуваме обука на модел исклучиво врз основа на постигнати резултати на креативните натпревари, повеќе би сакале да дозволиме AIJE да се потпира на општата вештачка интелигенција, кон која мислам дека полето се движи, и која исто така е повеќе усогласена со аутсајдерскиот дух на наградите Epica, држејќи се подалеку од „ехото“ на креативната индустрија“.

Резултатите од експериментот за 2023 година се достапни на следниот линк: https://aije.epica-awards.com/

За следното издание на наградите Epica за 2024 година, учесниците автоматски ќе имаат можност да учествуваат во следниот експиремент на AIJE.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.