• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

“Евергрин” колумна на Андреј Павловски: Брендот “Македонија”

23/02/2021
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Автор: Андреј Павловски, Генерален директор во АВАДДБ
Амбасадор на Голден Драм фестивал

Оваа колумна првично беше објавена во “Дневник”  кон крајот на 2008 година. А важи и денеска!

Андреј Павловски

Помина една недела од уште еден обид или настан за уште едно претставување на Македонија ширум светот.

р е к л а м а

Погодувате, станува збор за најновиот ТВ спот за промоција на Македонија на нашиот Милчо Манчевски. И додека сеуште се зборува и коментира, дебатира и нашироко разглобува несомнено одличното изработено дело на Милчо, ние сиромашките никако да ја разбереме и научиме наједноставната лекција: куќа не се гради од покрив…

Се запенавивме кој ќе биде погласен во критиките дека тоа не било Охрид, туку Преспа, дека рефлекторите биле заборавени, а не намерно поставени, дека тука живееле и други народи, дека флешот бил грешка во монтажа, и така натаму и така натаму, упорно заборавајќи или немајќи јасна слика за што тоа впрочем зборуваме, дека поточно станува збор за една комплексна, сериозна, обемна, ДОЛГОГОДИШНА работа, а не само продукција на еден ТВ спот.

Спотот, без разлика на неговата професионална изработка ”без пардон”, е само јаготката на шлагот, видливиот врв на огромниот леден брег под морето. Тој треба да произлезе од претходно дефинирана и изработена креативна стратегија која за жал во случајов ја немаме. И поради тоа неразбирливи се критиките, бидејќи овој спот е индивидуална креативна работа за која нема претходно изработен план и насоки, односно креативен бриф. Спотот нема никаква врска со национална промоција, бидејќи тој сепак промовира една лична идеја како би требало да се претставиме во светот. Оваа година Манчевски, догодина друг, и тогаш тоа повторно ќе биде лична творба на режисерот.. Но, да го заборавиме за момент фамозниот спот и да погледнеме што имаме во основата на ова промоција, што е нели и многу побитно. И тука повторно за жал, имаме едно големо…НИШТО…

Ние сме веројатно единствена земја која прави брендирање на држава и позиционирање во свеста на луѓето без никакви анализи, истражувања, анкети. Макотрпна и долгогодишна е таа работа. Но, ајде да одиме по ред: Знаеме ли ние воопшто на кого му се обраќаме со спотот? Имаме ли дефинирано целна група? На кого тоа му испраќаме порака? Слушнав ”одиме” на CNN, бидејќи луѓето ќе седеле дома за Божиќ и ќе гледале CNN.

Молам?

Нашата промотивна стратегија се базира на тотално паушални проценки дека некој некаде ќе ја гледа таа телевизија? Јас еве предлагам да одиме на Дискавери. Некои колеги мислат дека и Травел не е лош избор. А и Бумеранг може, па децата гледаат секој ден. Па добро, и така можеби случајно ќе ”погодиме” некого, нели и ќорава кокошка…
Понатаму, уште побитно е знаеме ли која ни е стратегијата за промоција на земјата? Имаме ли изработено истражување со јасно одредени цели и задачи преку кое би ја извлекле нашата цел? Апропо на ова, дали тогаш слоганот ”Македонија вечна” е вистинскиот слоган? Јас мислам дека не е, бидејќи тоа е само еден личен, уметнички восклик на режисерот, а никако слоган кој што треба да ја содржи во себе сржтта на нашата позиција, која за жал сеуште ја немаме поставено.

Трето, зошто во целиот проект не се вклучени луѓето од рекламните агенциите, од медиумите, интелектуалци, академици, уметници, па со една опсежна анализа и дебата да се дадат смерници и да се изработи стратегија за наше претставување во светот? Од немањето таква стратегија ние за неколку години имавме неколку слогана од лулка на културата, преку заборавен рај, па се до Македонија вечна. Само за пример како би требало да се работи ќе ја наведам Словенија, на која толку милуваме да се повикуваме, и нивниот слоган Словенија Моја дежела кој беше во употреба 20 години и сменет ова година со  I feel SLOVEnia.

Целата презентација со години се одвива околу овие дефинирани слогани и правци во поширока смислла, и тука нема отстапување.
Ние овде од дрвата не ја гледаме шумата. Влетуваме во еден виор на себепромовирање без никаква идеја и цел што сакаме да постигнеме.

Ја забораваме и истиснуваме базата дома, наместо да се вложува во подигање на домашната свест за вредноста на брендот Македонија. Се сложувам со некои изнесени мислења дека подолу не можеме да бидеме, така да што и да се појави за нас е чекор напред.

Само се плашам и дека тој чекор напред го правиме во погрешен правец. Ние поседуваме еден феноменален бренд кој со својата мистичност и ориентален призвук може многу да постигне. Мораме да се позиционираме во свестта на белосветските патници и да создадеме јасна дистинкција од сите други, особено од соседните земји. Вистинската моќ лежи во емоционалното брендирање. Да ги засипеме луѓето со емоции и да ги поврзаме емотивно за Македонија. Само сетете се на неодамнешната реклама на човекот што пееше опера во Шоуто ”Британскиот идол” и нејзиниот ефект. Го засакавме веднаш и ни трепереа срцата на секое емитување. Имавме емоционална поврзаност со брендот. Е па тоа треба да направиме од ова наше парче земја. Но, ние овде несвесно влегуваме во опасност од претопување на сите регионални земји во еден кош. Тој проблем веќе го имаат Словенија и Словачка, нас не чека истото постојано натпреварувајќи се со околните земји, несвесни дека за целиот свет се се тоа исти планини, реки, манастири.

И кој воопшто сака да гледа 365 манастири, нешто што ние везден го спомнуваме? Ако види еден, ги видел сите, и нас не ни треба тоа упорно инсистирање на нивниот огромен број. Каде е во нашиот пристап толку многу спомнуваното гостопримство, топлина и срдечност на луѓето? Познати сме по тоа, тоа ни е најсилното орудие. Нашето лого треба да биде сончева насмевка, слоганот топол збор, а љубовта движечка сила во целиот настап.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.